Varierende liv i magen

smona

Andre møte med forumet
Jeg er 18 uker på vei og har kjent liv i 4 uker allerede. De siste ukene også utenpå magen. Men de siste dagene syntes jeg at jeg har kjent lite bevegelser, og blir jo litt bekymret. Flere som merker varierende med liv? Vet det er tidlig og at babyen ikke er så stor enda altså. Skal på oul på tirsdag ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg syns du skal ringe føden om det er unomalt lite! Jeg begynte å kjenne liv daglig i uke 13 ca. Ikke rare greiene, men var noe i livmora som kilte. Det har bare blitt sterkere og sterkere og oftere og oftere og lengre perioder... det skal ike bli mindre liv.. meen det kan være at baby er aktiv når du sover, eller når du kanskje holder på med noe så det ikke er så lett å oppdage.. er selv litt over 17uker.

Man kan også drikke å spise litt (noe søtt) så legge seg flat. Da kan den godt begynne å stupe kollbøtte inni der. ;-)

Okei jeg har jo kjent litt, men mindre enn før. Og jeg har vært mer i ro enn ellers, så kan jo være jeg tenker mer over bevegelsene. Hjertelyden er der iallefall. Lyttet med angelsounden. Men tenker det kanskje er litt falsk trygghet i det også. Får håpe det tar seg opp litt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Går jo an å ringe legen i morgen får å forhøre deg bare. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

man kjenner ikke gjevlig liv før uke 28,derfor man gjerne begynner med telleark da:) så det er ingenting og bekymre seg for:)

tatt fra nett
Du skal kjenne 5 bevegelser eller mer i løpet av 20 minutter, hver dag frauke 28, men et mønster i bevegelsene er det ikke så vanlig å kjenne før etter uke 32.

Da vil du merke at den lille babyen din har bestemte tider på døgnet der den sover og tider da den er mer aktiv.
Mange merker mer bevegelse når de selv er rolige. Gjerne på kvelden.

Veldig varierende. Har ikke kjent noe konkret liv enda, men kjenner jo at det er noe der. I helga har jeg vært utslått av forkjølelse, og følt at jeg både har blitt mindre og følt meg mindre gravid, så jeg ble litt bekymra. Men jeg hører en fin og jevn rytme med angelsound, og skal til legen på tirsdag, så får ikke panikk :)

Jeg er 17+3. Har kjent liv i litt over 1 uke men i går og i dag har det vært stille :( :( er mildt sagt engstelig men tror vel bare at den lille har flyttet litt på seg. Den lille bamsen vår har jo stor tumleplass.

tatt fra nett
Du skal kjenne 5 bevegelser eller mer i løpet av 20 minutter, hver dag frauke 28, men et mønster i bevegelsene er det ikke så vanlig å kjenne før etter uke 32.

Da vil du merke at den lille babyen din har bestemte tider på døgnet der den sover og tider da den er mer aktiv.
Mange merker mer bevegelse når de selv er rolige. Gjerne på kvelden.
Sign.

Jøss, så mye liv dere har kjent da! :) jeg tror jeg har kjent litt tidligere, men var ikke sikker før i går kveld! Da sprellet det godt :p jeg føler at det er veldig ekkelt/ubehagelig/kvalmende.. Sikkert fordi det er en ny følelse...? Er det flere som har hatt det slik? Regner med at bevegelsene etterhvert blir beroligende og koselige :D

Varierer veldig! For et par dager siden merket jeg meg at det hadde vært helt stille en dag eller to. Men plutselig i går så var det full rulle inni der fra morgen til ettermiddag, var nesten redd den hadde panikk og ville ut :excited001 Jeg synes også det er litt ekkelt!!Det skjer så fort og man rekker ikke tenke "åh,babyen ja" - jeg tenker ubevisst i det sekundet det varer "æææsj, ekkelt!!". I ettertid synes jeg det er litt koselig, det å tenke på at man kjenner den rører seg. Bli vel mer vant etter hvert. Er jo ikke akkurat tydelige spark heller, for det meste bare dulting.

Her går det også i rykk og napp, er 18 uker i morgen og har kjent liv i snart en uke.

Men jeg lurer på om det er normalt å bare kjenne spark på et sted? Det hender innimellom at jeg kjenner at det rører seg på andre siden også, men stort sett så er det kun på en side og på nøyaktig samme sted. Det er på dette stedet at de litt harde sparkene kommer, sånn at man kan kjenne de på utsiden også.

Hvis jeg kjenner det en gang, så kan jeg holde hånda der og da kommer det som regel flere på nøyaktig samme sted.

Er dette normalt?

Kjenner mest på ene siden jeg også, men jeg vet at det er for morkaken ligger på høyre side i front, og jeg kjenner derfor mest på venstre side. Kanskje du har morkaken på ene siden også? :)

Ligger og koser meg med små dult nå. Det er ganske fascinerende at den lille kroppen på 18 cm kan lage så mange bevegelser ;)

Back
Topp