Varierende aktivitet i magen

Marime94

Betatt av forumet
Hei.
Bare lurer på hvor mye aktivitet dere kjenner i magen nå?
Forstår at dette er individuelt, men bare spennende å høre hvordan andre har det.

Det er så varierende aktivitet fra lille i magen her. Noen dager er hun så aktiv, og jeg kjenner henne gjevnlig gjennom dagen, kanskje sånn annenhver time ca, og bevegelsene kan vare i alt fra noen få minutter til opp til en time. I disse periodene kjennes bevegelsene godt både inni og utenpå og man ser hele magen bevege seg.
Også har jeg dager jeg liker mindre, dager hun knapt gir seg til kjenne og jeg kjenner bare noen få enkelt-spark gjennom dagen.

Synes det er så vanskelig å vurdere om det er normalt at hun varierer så veldig fra dag til dag. Har jo morkake foran, men ville trodd at nå som jeg snart er i uke 29 at jeg ville kjent hun ganske tydelig uansett dersom hun er aktiv?

Er der flere av dere som opplever det sånn, at det er stor variasjon fra dag til dag? Eller er det godt med bevegelse regelmessig?
 
Kjenner meg igjen i det du skriver. Har også morkaken foran, men det har egentlig ikke vært noe problem for har kjent liv hele tiden. Men som du sier så er det veldig varierende her også! Nå har jeg to fra før så dagene går jo, og da tenker jeg at jeg kanskje «glemmer» å kjenne etter, og brått blir usikker på om jeg har kjent noe den dagen. Nå hjelper det litt siden han har mer døgnrytme, så vet at morgen og kveld skal jeg ihvertfall kjenne noe. Så da blir det litt dytting:)

Var inne på sjekk på sykehuset med begge de andre forøvrig, bedre en gang for mye enn for lite:Heartred
 
Kjenner meg godt igjen i det du skriver, har også morkake foran :Heartred Kjenner liv hver dag, men noen dager må jeg virkelig sette meg ned og håpe på å snart kjenne noe fordi jeg blir urolig over hvor stille det kan vært hele dagen. Synes dog at babyen begynner å få en viss rytme på kveldstid
 
Kjenner meg igjen i det du skriver. Har også morkaken foran, men det har egentlig ikke vært noe problem for har kjent liv hele tiden. Men som du sier så er det veldig varierende her også! Nå har jeg to fra før så dagene går jo, og da tenker jeg at jeg kanskje «glemmer» å kjenne etter, og brått blir usikker på om jeg har kjent noe den dagen. Nå hjelper det litt siden han har mer døgnrytme, så vet at morgen og kveld skal jeg ihvertfall kjenne noe. Så da blir det litt dytting:)

Var inne på sjekk på sykehuset med begge de andre forøvrig, bedre en gang for mye enn for lite:Heartred
Har kjent godt med liv i mange uker, og de par siste ukene har det virkelig tatt seg opp med sterkere bevegelser enn tidligere og oftere. Sikkert derfor jeg nå reagerer på dager hvor hu kun kommer med sånne svake spark som jeg på en måte var vant til for noen uker siden. Har vel blitt vant til mer tydelige bevegelser og dytt nå, så blir ikke helt fornøyd av sånne små-spark lenger. Men er vel sikkert normalt at det varierer. Hadde sett frem til jordmortime i morgen for å ta dette opp og forhåpentligvis bli beroliget på at det er normalt, men den ble avlyst og de hadde ikke noen ny time til meg før I uke 32 så ja.. :wtf: Har liksom ikke lyst å ringe å mase på føden, for kjenner jo liv, bare mindre ig svakere enn tidligere. :happy: handler sikkert om at hun har lagt seg litt annerledes eller noe. Men hjelper litt å høre at det varierer hos dere også. :)
 
Kjenner meg godt igjen i det du skriver, har også morkake foran :Heartred Kjenner liv hver dag, men noen dager må jeg virkelig sette meg ned og håpe på å snart kjenne noe fordi jeg blir urolig over hvor stille det kan vært hele dagen. Synes dog at babyen begynner å få en viss rytme på kveldstid
Takk for svar, i allefall litt beroligende å høre at det varierer hos flere. :happy:
 
Har det på samme måte her! Uke 29 og har morkake foran, så regner med det er helt vanlig. Men de sier jo at om man ikke kjenner mer enn 10 spark/bevegelser ila 2 timer (hvis man legger seg ned for å kjenne etter) så SKAL man ringe føden :Heartred Jeg vil heller ikke ringe unødvendig, og har enda ikke følt behovet for å ringe, men de er jo der for oss og vi må ikke tenke at vi maser. :Heartred
 
Det varierer veldig, men på en eller annen måte så har han sitt mønster likevel med mest aktivitet morgen og kveld :) jeg husker det ble værre mot slutten sist når det ble trangere og dermed mindre plass til babyen så hadde noen runder med sparketest på sofaen etter en sjokolade :joyful:
 
Litt varierende her også. Enkelte dager er hun helt bananas, mens andre dager er det litt roligere. Kjenner vesentlig mer jevn aktivitet nå i uke 28, enn jeg gjorde bare forrige uke. Men fortsatt litt forskjell. De kan jo fortsatt snu litt på seg, og sparker kanskje mer bakover enkelte dager, og derfor kjennes ikke alle dager like ut?!

Synes også jeg merker en forskjell på de dagene jeg har spist lite næringsrik mat. Da er hun roligere. Altså hvis jeg ikke orker å lage middag fra bunn med masse grønnsaker, men heller går for lettvintløsninger.
 
Syns også det varierer fra dag til dag. Stort sett er han veldig aktiv om natten for tiden, men på dagtid kan det variere veldig. Ofte er han ganske aktiv på formiddagen, men lite på kvelden, så de dagene jeg er travel på formiddagen og kanskje ikke får med meg noe særlig aktivitet da, blir jeg jo veldig stresset på kvelden :facepalm: før var det alltid masse aktivitet her etter middag, det var veldig greit, men det har endret seg nå. Har morkake i front, og det gjør nok at jeg ikke får med meg så mye av de små bevegelsene når jeg er opptatt også. Har hatt noen kvelder der jeg har vært på nippet til å ringe sykehuset og har måttet plage ham litt for å få noen spark...:rolleyes:
 
Jeg blir ofte bekymret når det er rolig. Kan ligge lenge for å kjenne etter spark å tenke at nå har det gått galt her. Grusomt! Hun her er mye roligere enn storesøster og storebror i magen.
 
Jeg merke forskjell på dagene hvor jeg er sliten eller sovet dårlig. Da er det roligere, mindre sparking. Så kommer det tilbake når jeg er mer ovenpå i energinivået :happy:
 
Back
Topp