Variasjon i middagmaten?

Jeg er skikkelig matlei og kjenner jeg blir kvalm bare av tanken på pølser. Her har det hvert lite variasjon over lang tid, så i dag har jeg satt opp middager frem til påske. Kun få retter som lages mer enn en gang på denne tiden.
Men har fisk 2 dager, vegetar/vegan 1 dag, vilt 1-2 dager og gjerne suppe en dag og grateng en dag. Det er heller ikke en fullverdig middag uten salat/grønnsaker.

Men småen spiser kun pastaskruer, ris, pølse, fiskekake, piknik skinke og egg til middag og det må ikke blandes eller finne på og servere saus til... Så har ofte prøvd å lage middag hvor han kan spise hvertfall 1 ting men det går ikke lenger, selv om fiskekake kan jeg spise litt oftere så utgår pølser fra mine middager på ubestemt tid...

Både og! I perioder blir det fort de samme rettene, ja! Men kan jo variere innenfor det også :-)

Jeg samler på gode ideer fra andre til inspirasjon. Takler ikke å følge en oppskrift slavisk, og kombinerer gjerne Hellstrøms oppskrifter med Trines matblogg + diverse forum.

Middagene jeg lager, smaker gjerne forskjellig fra gang til gang. Varierer tilbehør, krydder, fremgangsmåte osv. Dette er jo sikkert veldig vanlig, jeg bare syns det er kjekt :joyful:

Idag hadde vi pastagrategn med grønnsaker og karbonadedeig .:smug: Dette var første gang. Vi er glade i å variere på maten. Men hver fredag er det noe taco :hilarious:

Back
Topp