Variabel lønn..noen som vet?

JanneJenta78

Forumet er livet
Sitter her med den berømmelige SØKNADEN ([8D]), og så lurer jeg litt....

Både jeg og sambo har grunnlønn, men begge jobber skift så det varierer jo litt hvor mye tillegg vi har utbetalt hver måned.

Arbeidsgiveren min forskuddterer jo lønn under permisjonen, så jeg tenker ikke så mye på det..sender bare med lønnslippene for månedene så langt i 2010.

Men sambo har kontrakt på 80 timer i måneden, men han jobber ofte flere timer. Arb.giveren hans forskuddterer ikke lønn.
Arb.giveren har fylt ut dette "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstakere" og der har de oppgitt arbeidsinntekten. Men sambo tjener jo stort sett mer hver måned.

Hva bør vi gjøre i søknaden?

Sender jo med lønnslipper, så den er grei. Dessuten har han hatt høyere inntekt de siste 3 år enn han har nå, så vi tenkte å legge med likningene også.

Og så en annen ting....

For at pappa skal ha krav på fedrekvote må jo mor ha jobbet de siste 6 av 10 månedene i mer enn 50% stilling. Det har jo jeg gjort.... Men hvordan er det med far..må han også ha hatt større enn 50% stilling??

Sorry, ble langt dette..[8D]

Mener at det kun går på om mor har jobbet mer enn 50%. For at far skal få sine 10 uker.

Lønnen deres blir beregnet ut fra en dagsats. Arbeidsgiveren din må fylle ut ett eget skjema for lønns og skatte opplynsinger som skal leveres inn til Nav med søknaden. Ut fra den vil de regne seg frem til hva du har krav på.

Fars inntekt behøver ikke å levers inn før han skal ha sin del av permisjonen.

Enese dere må er å skrive opp ca tid far skal ha sin permisjon. F.Eks far skal ha permisjon etter at mor er ferdig med sin. Eller far skal ha permsjon i løpet av år 2011.... Dette er kun for at nav skal vite ca tid å for at far ikke skal miste sin rett på persmisjon.
Far opparbeider seg rett til fedrkvote/foreldrepenger under mors persmisjon også.. Om det skal ha noe å si for hans utbetaling [;)]

Flere som vet ang lønnen? 

Jeg vet rett og slett ikke..
Men trodde kanskje de gjennomsnitt beregnet det??
At de tar enten det siste året, 6 mnd eller 3 mnd (husker ikke hvilke)
Men et som utgjør mest lønn for mannen din!

Men jeg ville tatt med meg de lønnslippene jeg fant og gått ned til NAV og spurt om hjelp!

Har også lurt på hva jeg skal skrive som lønn pr mnd, jobber turnus og lønnen varierer fra mnd til mnd. Skal jeg regne gjennomsnittet eller hva.....?
Jeg får uansett lønn fra jobben under permisjon ( jobber i kommunen), vil få det samme som jeg har nå. ( helg, kvelds og helligdagstillegg vil jeg få også.)
Noen fordeler med å jobbe i kommunen, en av de få.[8D] Så det er kanskje et fett hva jeg skriver.....[&:]

ORIGINAL: bennylure

Har også lurt på hva jeg skal skrive som lønn pr mnd, jobber turnus og lønnen varierer fra mnd til mnd. Skal jeg regne gjennomsnittet eller hva.....?
Jeg får uansett lønn fra jobben under permisjon ( jobber i kommunen), vil få det samme som jeg har nå. ( helg, kvelds og helligdagstillegg vil jeg få også.)
Noen fordeler med å jobbe i kommunen, en av de få.[8D] Så det er kanskje et fett hva jeg skriver.....[&:]

Tror faktisk ikke jeg skrev opp noe på det punktet sist (jobber og i kommunen og de betaler)
Arbeidsgiver skal jo i tillegg sende inn inntekt og skatte opplysninger..
Så det er egentlig arbeidsgiver sitt problem å få det inn.
De sender krav til nav i ettertid på lønnen de har gitt til deg..

ORIGINAL: 1100

Tror faktisk ikke jeg skrev opp noe på det punktet sist (jobber og i kommunen og de betaler)

Ok, jeg har ikke skrevet noe på det pkt, tenkte jeg skulle sende med de 2 siste lønnslippene så har de noe å gå ut ifra.[8D]
Ja, jeg vet de får refundert beløpet fra nav i ettertid.[:D]
Jaja, de skriker sikkert ut om de ikke er fornøyd.[;)]

ORIGINAL: 1100

Ok, jeg har ikke skrevet noe på det pkt, tenkte jeg skulle sende med de 2 siste lønnslippene så har de noe å gå ut ifra.[8D]
Ja, jeg vet de får refundert beløpet fra nav i ettertid.[:D]
Jaja, de skriker sikkert ut om de ikke er fornøyd.[;)]

Jeg la ikke ved lønnslipp heller jeg..Det er liksom en ting mellom arbeidsgiver og nav.. Har ikke lagt meg opp i det i det hele tatt..

Back
Topp