Var på ul istad....og

Bello

Elsker forumet
der sa di at jenta mi har ett hode som er avlangt(????) og under gjennomsnittet lite og dessuten har hun magemål som var over gjennomsnittet. Jeg vet ikke helt hva det høres ut som jeg... Men dette med litet og avlangt hode har di bemerka før å, virker som det er "veldig uvanlig" på en måte. Iallefall virker det sånn når di snakker om det(leger, på ul ol)... Noen andre som har fått den beskjeden??? Blir litt redd jeg for at det kanskje er noe galt... Prøver jo å danne meg ett bilde av hvordan snuppa ser ut, men ikke lett med di bildene jeg har i hode etter å ha vært der. Noen flere som har fått slike rare beskjeder? Og stemte det di sa....?

Du har krav på informasjon, og en skikkelig forklaring på hva det du får høre betyr og kan innebære. Hvis du ikke fikk det ville jeg ringt og spurt, evt avtalt et nytt møte. De må da ha sagt noe om hvorvidt dette ble betegnet som en sykdomstilstand eller det bare var en variasjon innenfor normalen? Høres ikke noe gøy ut for deg uansett. Håper du får svar på det du lurer på, ikke meningen at man skal gå rundt og lure med mindre de virkelig ikke vet mer enn det du sier her.. Stor klem til deg [:)]

Nei, det er det som er merklig, jeg har jo spurt er det noe rart i det og hvorfor er det sånn osv... Men d virker som di bare blåser det bort på en måte og svarer liksom "nei, det behøver det ikke å bety" eller "neida" men hvorfor bemerker di det da, på en sånn måte? Og hadde EN sagt noe, men 3 uavhengige har jo sagt det. Og hvorfor sier ingen noe konkret når jeg spør? Er passe frustrert over det her kan du si...

downs syndrom...[8|][&:] det som slo meg... huff. håpe at det ikkje e nokke!

ORIGINAL: Bello

Nei, det er det som er merklig, jeg har jo spurt er det noe rart i det og hvorfor er det sånn osv... Men d virker som di bare blåser det bort på en måte og svarer liksom "nei, det behøver det ikke å bety" eller "neida" men hvorfor bemerker di det da, på en sånn måte? Og hadde EN sagt noe, men 3 uavhengige har jo sagt det. Og hvorfor sier ingen noe konkret når jeg spør? Er passe frustrert over det her kan du si...

Det skjønner jeg godt! Jeg hadde ringt og krevd å få komme inn på et møte, evt ny UL hvis nødvendig, der jeg fikk forklart på en skikkelig måte det de vet. Og hvis det er sånn at de ikke helt vet, så er det det de skal fortelle deg. Å holde på og synse og komme med vage svar er ikke bare uprofesjonelt, det er også utrolig dårlig gjort mot deg som fra før av er i en sårbar situasjon der det ikke skal noe til før man blir usikker.. Lykke til, håper (og tror) at snuppa di er både frisk og aldeles nydelig [:)]

ORIGINAL: Lucienne

ORIGINAL: Bello

Det skjønner jeg godt! Jeg hadde ringt og krevd å få komme inn på et møte, evt ny UL hvis nødvendig, der jeg fikk forklart på en skikkelig måte det de vet. Og hvis det er sånn at de ikke helt vet, så er det det de skal fortelle deg. Å holde på og synse og komme med vage svar er ikke bare uprofesjonelt, det er også utrolig dårlig gjort mot deg som fra før av er i en sårbar situasjon der det ikke skal noe til før man blir usikker.. Lykke til, håper (og tror) at snuppa di er både frisk og aldeles nydelig [:)]

Å Takk snille du![;)] Håper jo så inderlig at det ikke er noe galt jeg å, men jeg blir jo redd må jeg innrømme... Skulle ønske jeg kunne fått svar NÅ, men kan vel ikke ringe føden for svar heller....?

ORIGINAL: charlotte88

Det ser jo dem på nakkevirvlene..

ORIGINAL: *Mama*

jepp var ikke Downs som slo meg i alle fall. Hvorfor skulle de ha smalt hode og stor mage?

Toskete av personalet å ikke svare skikkelig da, når de først sier noe. Man er jo ikke akkurat rolig og avbalansert når de ymter sånn da. Uff- Lykke til Hi.

ORIGINAL: Mamasan

nakkefolden du mener? [:D] den forsvinner jo etter hvert da, ikke like lett å se lenger etter uke 12.

virker ikke som det du beskriver er kjennetegn på downs syndrom da, HI

Nakke virvlne sa UL damen til meg.. Var den virvelen midt i nakken forstørret så var det et mulig tegn på downsyndrom. Kanskje hun burde ha fulgt med mer i timen.[8|][:D] Men uansett så virker det ikke som det er kjenne tegn på DS HI nevner nei.[:)]

ORIGINAL: Mamasan

nakkefolden du mener? [:D] den forsvinner jo etter hvert da, ikke like lett å se lenger etter uke 12.

virker ikke som det du beskriver er kjennetegn på downs syndrom da, HI

jepp,nakkefoldscanning skjer i uke 12.

Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over,hadde det vært det hadde det nok blitt flere tester.

Hva med å ta 3d ul bare for å roe deg selv ned med at alt er bra?Om det bekymrer deg skikkelig altså.

om hodet har festet seg og skrudd seg godt ned i bekkenet blir det jo dratt ut på en måte,var ikke det de mente da?Du har rett til innsyn i papirene dine,og ikke minst en forklaring når de "dropper en bombe" sånn

Da venninna mi var på UL leste legen inn på diktafon: "unormalt stort hode..... blablabla..." Gutten var helt fin! Hun var knust! Synes veldig synd på deg, for jeg husker hvor vanskelig hun hadde det! [:(]  mulig jeg er naiv, men jeg velger å tro at de hadde fortalt deg det om de mente det var noe alvorlig galt!  Det er uansett under enhver kritikk at du ikke kan få et skikkelig svar, og det håper jeg du får fortalt dem!!!!!

Nei DS tror jeg ikke det er. Skjekka alt sånt i uke 12... "Godt" å høre at andre har fått missvisende beskjeder på  ul, da kanskje alt er som det skal. Uff, ikke morro det her. Jeg begynte å få di beskjedene om hodeform for lenge siden, lenge før hode var festa, så det er ikke det heller. Men jeg tror jeg skal ringe imorra å høre hva di egentlig mener med det der, får jo nerver så det holder[&:]

tanta mi har ei datter (som nå er over 30 år) med stor hjerneskade.. på den tiden tanta mi va gravid var det jo ikke ul og lignende, men hun hadde det de kaller for et litet hode. hodet hadde ikke voks som det skulle, og hun har en kraftig hjerneskade :( fikk beskjed om at hun ikke hadde mange åra, men er som sagt over 30 idag.. de ville nok finne ut av dette idag på en ul.

håper alt er i orden!!!!

Nei, de ser ikke på nakkevirvlene... Det som kan indikere Down's syndrom er en væskeansamling i nakkefolden men det er før uke 12.

ORIGINAL: catgun

tanta mi har ei datter (som nå er over 30 år) med stor hjerneskade.. på den tiden tanta mi va gravid var det jo ikke ul og lignende, men hun hadde det de kaller for et litet hode. hodet hadde ikke voks som det skulle, og hun har en kraftig hjerneskade :( fikk beskjed om at hun ikke hadde mange åra, men er som sagt over 30 idag.. de ville nok finne ut av dette idag på en ul.

håper alt er i orden!!!!

Uææ, nei ikke si det da[:(] 

Har ikke hørt det før. men det er sikkert helt fint med jenta di [:)]
Når mamma var gravid med meg, måtte hun på ultralyd en gang i mnd. jeg skulle veie 1 kg og ha downs når jeg kom ut. men jeg veide 3 kg og helt frisk! så de kan virkelig ta feil ja. greit d var for lenge siden, men de tar OFTE feil nå å.

ORIGINAL: Lucienne

Du har krav på informasjon, og en skikkelig forklaring på hva det du får høre betyr og kan innebære. Hvis du ikke fikk det ville jeg ringt og spurt, evt avtalt et nytt møte. De må da ha sagt noe om hvorvidt dette ble betegnet som en sykdomstilstand eller det bare var en variasjon innenfor normalen? Høres ikke noe gøy ut for deg uansett. Håper du får svar på det du lurer på, ikke meningen at man skal gå rundt og lure med mindre de virkelig ikke vet mer enn det du sier her.. Stor klem til deg [:)]

signerer

ORIGINAL: catgun

håper alt er i orden!!!!

Hva er vitsen med å skremme henne enda mer, syns du kunne spart deg denne[8|]. Beklager men reagerte så når jeg leste det du skrev.

Back
Topp