var på ul i går og fikk diagnosen..

Ruttah

Forelsket i forumet
var på ul i går 10 + 6,( er i dag 11 + 0,) pga mye blødninger i svg så langt.. de siste 3 dagene har jeg hatt store blødninger med brunt blod og litt magesmerter...
Men det viste seg at alt var bra igjen med baby!


Det er visst bare meg det er noe galt med.. :/
Jeg har IGJEN fått morkake som blokkerer utgangen til baby...(!)
jeg hadde dette med min første også og hadde store blødninger med han og beskymringer
da jeg vet at hvis ikke den flytter seg, er det livstruende hvis jeg går ut i fødsel på egenhånd.. (pga morkaka mest sansynelig sprekker (hvis ikke de kan stoppe det) og store blodkar da kan sprekke og jeg vil stå i fare for å blø ihjel!)
Så denne gangen kan det faktisk ende i KS...
jeg var heldig nok til at morkaka flyttet seg mellom uke 22 og uke 28 sist.. og jeg krysser alt jeg har for at den gjør det igjen... (!)

som om ikke det var nok så er vi med den diagnosen mer utsatt for å ha blødninger igjennom hele svangerskapet så her kan beskymringene bare komme...


off.. ja der fikk jeg det ut! sorry for det.. ønsker ingen samme diagnose ! må alle dere ha et flott beskymringsfritt svangerskap! :)




så må jeg jo bare avslutte med å si at alt er jo bra med baby så kunne ikke vært mer lykkelig for det (dette ble langt!)
 
Kan ikke være kjekt å ha noe slikt, men kjempe bra at alt er bra med babyen.
Fikset det seg sist så krysser vi fingrene efor at det skjer denne gangen også. ;)
 
Høres ikke noe moro ut, men det fikser du greit :)

Keisersnitt er helt greit, hvert fall mitt, det ordner seg vet du :) Lykke til!!
 
Jeg har det samme som deg... Heldigvis så er det bare 0,05% av gravide som ikke kan føde pga fremliggende morkake. Har ikke hatt noen blødninger, men tar forhåndsregler for å prøvenå unngå det. Vet jeg kommer til å bli livredd om jeg sku starte å blø ! Dette er nr 3, og har ikke hatt morkaken der nede før. * krysser fingre for at den flytter seg ettersom livmoren vokser * Tvi tvi !! ;)
 


Floria skrev:
Jeg har det samme som deg... Heldigvis så er det bare 0,05% av gravide som ikke kan føde pga fremliggende morkake. Har ikke hatt noen blødninger, men tar forhåndsregler for å prøvenå unngå det. Vet jeg kommer til å bli livredd om jeg sku starte å blø ! Dette er nr 3, og har ikke hatt morkaken der nede før. * krysser fingre for at den flytter seg ettersom livmoren vokser * Tvi tvi !! ;)



ja heldigvis! men når sjangsen var så liten å få det, er det enda mindre å få det 2 ganger på rad.. håpte jeg skulle slippe det denne gangen.. men så lenge alt er bra med baby så er det det viktigste!:) du.må ha lykke til du også! ha en lege som er villig til å ta deg inn til ul hvis du begynner å.blø.. det værste du kan.gjøre er å gå å beskymre deg sa overlegen på føden til.meg:)
 
Hadde det slik med begge mine svangerskap. Men morkaken flyttet seg.Du får jo ekstra ul, så ta det litt positivt også.Den flytter seg nok ;)
 Blir spennende å se om den ligger å blokkerer også denne gangen. Gjør den det, så går jeg nesten utfra at den flytter seg, ettersom den har gjort det 2 ganger før:) Evig optimist :))) Lykke til videre.
 
Så fint å høre at alt står bra til med babyen. Jeg hadde ks sist og det gikk veldig bra. =)
 
Back
Topp