Var på UL i dag

Irose

Forelsket i forumet
Og vi fikk se et lite knøtt med et bankende hjerte! emoticon

Så deilig! Skal på ny UL i begynnelsen av februar for å sjekke at alt fremdeles er bra. Da må vi også ta stilling til om vi vil vite noe om Downs eller ikke. Jeg vil egentlig ikke vite, med mindre det er noe som ikke er forenelig med liv, men gubben er litt usikker. Hva tenker dere? (Jeg er i utganspunktet ikke i noe risikogruppe, så tviler sterkt på at det skal bli en issue).
 
Jeg ser du har ett barn fra før, jeg er også gravid igjen, å har 3 barn fra før av, jeg vil så absolutt vite, d har jeg villet alle gangene, ikke fordi jeg mener de med Down`s kke er liv laga, men fordi jeg har flere barn som jeg føler kommer i første rekker å derfor ikke skal nedprioriteres for ett sykt barn hvis du skjønner....

Jeg høres kanskje fæl ut, men mener, downs barn har sjeldent bare downs, d følger gjerne med endel andre komplikasjoner også.

Du finner ut av hva som er d rette for deg, Lykke til :)
 
Jeg vil ikke vite :) Det er fordi sambo da ville ønsket at jeg tok abort, og det er jeg ikke i stand til. Så da dropper vi hele saken :p

Godt at alt var bra! Deilig å vite, du kan senke skuldrene da, siden du er såpass på vei <3
 
Så kjekt at alt gikk bra :)

Jeg har aldri komt på å sjekke for downs er det nytt de siste 2 årene at du blir spurt ? Men nei jeg kommer ikke til å ta en sånn test , selvom jeg har to barn fra før. Hadde ikke kunnet levd med meg selv hvis jeg hadde valgt vekk et barn uansett.
 


Babymaskin skrev:
Jeg ser du har ett barn fra før, jeg er også gravid igjen, å har 3 barn fra før av, jeg vil så absolutt vite, d har jeg villet alle gangene, ikke fordi jeg mener de med Down`s kke er liv laga, men fordi jeg har flere barn som jeg føler kommer i første rekker å derfor ikke skal nedprioriteres for ett sykt barn hvis du skjønner....

Jeg høres kanskje fæl ut, men mener, downs barn har sjeldent bare downs, d følger gjerne med endel andre komplikasjoner også.

Du finner ut av hva som er d rette for deg, Lykke til :)


jeg er fårsåvidt enig i dette, men jeg syns det hadde vært et vanskelig men nødvendig og viktig valg! så jeg skal absolutt vite!
skal på ul 16 jan, da er jeg 11 + 6 :)
 
Takk for masse ulike tanker. Alltid interessant å høre hva andre mener.
Vi har jo ennå en del tid til å bestemme oss, men tror det skal mye til for at jeg tar en frivillig abort hvis barnet er levedyktig.
 
Så også bankende hjerte idag :o) Og nei,skal ikke ta noe test for det selv om jeg er 35. Man må ta det man blir gitt føler jeg.
 
Lurt litt på det der jeg... får man vite om det hvis man ønsker det, om barnet har downs?
for vi vil vite det, men vært usikker på om man får vite det !
Skal på ultralyd da jeg er 12 uker. Når kan man evt få vite det  ?
 


August12mamma skrev:
Lurt litt på det der jeg... får man vite om det hvis man ønsker det, om barnet har downs?
for vi vil vite det, men vært usikker på om man får vite det !
Skal på ultralyd da jeg er 12 uker. Når kan man evt få vite det  ?

Det gyn sa til oss var at ved 12 uker så kan man måle nakkefold og se etter andre markører på at noe kan være galt. Men en forlenget nakkefold betyr ikke at det være Downs, det betyr at det er en forhøyet risiko for at det kan være Downs. Hvis barnet har en markør så vil gyn sende mor videre til større utredning og da blir det flere tester, deriblant evt. fostervannsprøve. Slik jeg har forstått det så er det kun fostervannsprøve som kan gi et så sikkert svar som mulig. 
 
Back
Topp