Var på tidlig ul.....

KatlaJ

Glad i forumet
Jeg har akkurat kommet hjem fra tidlig ultralyd og er litt lei...... Jeg hadde regnet at jeg var 6 uker og 6 dager på vei og hadde håpet på å se et klart bankende hjerte.... Jo jeg så litt blink på skjermen men gynekologen vil få meg igjen om to uker for å se bedre på det. 
Han sa at jeg var mest sannsynlig 6 uker på vei.... 

Jeg burte være fornøyd med bankende hjerte og at jeg er gravid. Jeg spurte legen etter undersøkelsen om jeg kunne være helt sikker på at det var liv der og det mente han, "ja nå er du gravid". Men når jeg spurte om hva jeg gjør nest, om jeg skulle bestille time i svangerskapskontroll eller noe da svarte han: Nei, vi skal ikke gjøre noe før jeg har sett på deg igjen. Det skremte meg litt.... og så synes jeg kvalmen og ømheten i puppene har blitt mye mindre de siste dagene og det skremmer meg og..... 

De andre gangene har jeg vært på tidlig ul noen dager seinere (rundt 7 uker) og da har jeg sett kraftig hjertebank. Nå måtte jeg jobbe for å se det lille blinket på skjermen.... 

Nei huffa meg, jeg kjenner at disse to ukene til neste undersøkelse blir laaaaaange! Og jeg som skal reise til syden til helgen og hadde håpet på at jeg kunne reise rolig og glad. 
Nå har jeg vel skrevet nok, og alt i en grøt sikkert.... 

Du fikk jo se et bankende hjerte ihvertfall :) Og det er jo et kjempe godt tegn!
Kan jo være at han legen bare mente at du ikke trenger det siden du allerede får oppfølging fra sykehus. vet ikke jeg, men reis på ferie og kos deg ihvertfall :) Så får du nok se en aktiv liten sak om et par uker :)

Det er ikke litt tidlig for svangerskapskontroll da? På legekontoret mitt tar de inn til første kontroll i uke 9 ca, og har hørt om plasser hvor det er vanlig man ikke kommer inn før uke 12.. Jeg er 7+4 (tror jeg) og har enda ikke bestillt første kontroll..

Det er nok helt fint, jeg og har fått beskjed om at jeg trenger å gå til legen før nærmere uke 10, så det var nok kun det at hun mente det var for tidlig. :)

Så reis til syden og kos deg masse :) :)

Jeg skjønner at du blir urolig, det hadde sikkert jeg blitt også.. Men du så hjerteaktivitet, og da skal det være ganske trygt! :-) De vokser veldig i rykk og napp når vi er så tidlig i svangerskapet. Egentlig er det dumt med tickerne våre, og den day to day oppdateringa. Alt er veldig individuelt! Slapp av, dra til syden og koble helt av. Plutselig er det tid for ny UL! :-)

Back
Topp