Var på tidlig UL i går, og der så vi.....

Floria

Andre møte med forumet
1 stk nydelig liten spire i uke 8 + 6

Hjertet slo og jeg ble satt frem fra termin 15 aug til ny termin 9. aug ! Hurra :)

Jeg har hatt så høy Hcg at det har vært mistanke om tvillinger.Og magen min har vokst allerede! Men de fant altså 1 baby der inne. Heldigvis !! Holder med en om gangen !
Og stor mage/livmor var veldig vanlig hos 3. gangs. (puuh)

Eneste negative var at morkaken lå helt nederst, altså der barnet skal ut om 9 mnd. Om den ikke vokser seg oppover ettersom livmoren vokser så er baby sin exit stengt.. Og da må det bli KS. Noe jeg IKKE vil :/
Men som gyn sa, det kan endre seg når livmoren vokser.

Og så skulle jeg unngå samleie med dype støt (!) pga det kunne lett komme blødninger som kunne skremme oss unødig..

Har vært på mange UL med mine 2 barn, men har aldri grudd meg. Det gjorde jeg denne gangen. Redd for at hjertet ikke slo, eller noe alvorlig feil med fosteret. Så nå er jeg SÅÅÅ lettet ! Og gyn sa at jeg trygt kan fortelle det til slekt og venner. Å se hjertet slå i uke 9 (som hun kallte 8+6) er et meget trygt og godt tegn på at dette går bra!


Sånn, da har jeg fått lettet på gledestrykket

Har nemlig enda ikke fortalt til noen andre enn noen få spesiellt utvalgte ;-)

 
Takk :) :)
 
Ååååh, kjenner eg er ein anelse misunnelig på deg som har fått sjå den lille!! :D :D Fått bekrefta at alt står bra til ;)

Eg trur det vanligaste er at morkaka flyttar seg oppover i takt med livmora.. :)) Er du heldig kan dei sjå forandringar allerede på ordinær UL :)
 
Så deilig! Vi skal til tirsdag- Grugleder meg! Gratulerer så mye. <3
 
i de fleste tillfeller så vokser morkaka oppover med livmora fikk jeg beskjed om når jeg hadde det med førstemann :)
den lå sånn i uke 21 på standar ul, men når jeg hadde en ekstra ul i uke 28 var den flyttet seg :) så det kan skje fort! :) men det skjer gjerne litt seinere i svg når livmoren vokser mest, og man får god oppfølging :)

så dette kommer nok til å gå bra! :)

Floria skrev:
1 stk nydelig liten spire i uke 8 + 6

Hjertet slo og jeg ble satt frem fra termin 15 aug til ny termin 9. aug ! Hurra :)

Jeg har hatt så høy Hcg at det har vært mistanke om tvillinger.Og magen min har vokst allerede! Men de fant altså 1 baby der inne. Heldigvis !! Holder med en om gangen !
Og stor mage/livmor var veldig vanlig hos 3. gangs. (puuh)

Eneste negative var at morkaken lå helt nederst, altså der barnet skal ut om 9 mnd. Om den ikke vokser seg oppover ettersom livmoren vokser så er baby sin exit stengt.. Og da må det bli KS. Noe jeg IKKE vil :/
Men som gyn sa, det kan endre seg når livmoren vokser.

Og så skulle jeg unngå samleie med dype støt (!) pga det kunne lett komme blødninger som kunne skremme oss unødig..

Har vært på mange UL med mine 2 barn, men har aldri grudd meg. Det gjorde jeg denne gangen. Redd for at hjertet ikke slo, eller noe alvorlig feil med fosteret. Så nå er jeg SÅÅÅ lettet ! Og gyn sa at jeg trygt kan fortelle det til slekt og venner. Å se hjertet slå i uke 9 (som hun kallte 8+6) er et meget trygt og godt tegn på at dette går bra!


Sånn, da har jeg fått lettet på gledestrykket

Har nemlig enda ikke fortalt til noen andre enn noen få spesiellt utvalgte ;-)



 
Så bra at alt stod bra til:)  Da er det jo bare å senke skuldrene og nyt svangerskapet;)
 
Så bra at alt står bra til:) Morkaken flytter seg som regel, lå helt nede i det ene svangerskapet mitt og det var i uke 18 men den hadde flyttet seg i uke 28.
 
Back
Topp