Var på lyder

Montro93

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
17 måneder og veldig var på lyder. Vært sånn fra starten av. Begynte i barnehagen for tre mnd siden og sliter veldig med dagsøvnen. Våkner ofte etter kun 45 min, og er ikke uthvilt. Hjemme sover hun 1,5-2 timer på dagluren. Er vant til å sove i vogn ute, men vi må ut og rugge vogna for å få henne i søvn igjen hvis for eks en bil slamrer for hardt med døra utenfor osv. Dårlig dagsøvn har nødvendigvis gått utover nattesøvnen, hun blir veldig overtrøtt og har lange oppvåkninger på natt. Noen som har tips til hvordan barnehagen kan tilrettelegge bedre for dagsøvnen? Barna sover ute i vogn i soveskur (rundt 10 barn og selvfølgelig blir det lyder hvis noen våkner osv). Har seriøst vurdert å gå til innkjøp av hørselvern.:hilarious:

Min eldste var veldig var på lyder før og sov ikle i stillestående vogn før han var nesten ett år, men her gikk det seg til etterhvert, og det var bare i starten det var vanskelig å sove i Bhg. Tror ikke det varte så lenge som tre måneder, men jeg husker ikke helt. Yngste sov ikke normalt i Bhg før etter seks mnd, men det var av andre grunner. Tror sånt kan gå seg til, men det skader aldri å ta en ekstra samtale med barnehagen og finne ut av om det er noen gode alternativer :) kanskje hun kan sove inne i gangen eller litt lenger unna de andre, for eks, eller om noen kan vugge henne i vogna når hun våkner? Kommer veldig an på Bhg. Hvis alle Barna sover omtrent samtidig har de kanskje nok folk til at en kan stå og rugge mens en annen tar opp det andre barnet som våknet og vekket ditt, men det er vanskelig å si før du har snakket mer med avdelingen :) håper det løser seg :)

Min hadde også samme problem i bhg. Han ble etter hvert lagt i vogn på eget rom som de andre ikke fikk bruke mens han sov. Da fikk han endelig sove det han trengte. Etter kanskje et halvt år( husker ikke hvor lenge), så kunne han settes ut sammen med de andre uten at han våknet med resten av bhg løpende rundt. Skal sies at han var eksternt var på lyder fra dag 1. Var helt håpløst

Min eldste var også veldig veldig var på lyder. Men gikk greit å sove i bhg. Ble vant til lydene etterhvert. Men hjemme måtte det være stille og vi kunne knapt snakke når ho sov :hilarious: nå er ho 4 år og lillebror på 5 mnd kan hyle inne på samme rom som ho sover uten at ho våkner :hilarious: kan være at det går seg til hos dere også hvis ho eksponeres for lyder over tid :)

17 måneder og veldig var på lyder. Vært sånn fra starten av. Begynte i barnehagen for tre mnd siden og sliter veldig med dagsøvnen. Våkner ofte etter kun 45 min, og er ikke uthvilt. Hjemme sover hun 1,5-2 timer på dagluren. Er vant til å sove i vogn ute, men vi må ut og rugge vogna for å få henne i søvn igjen hvis for eks en bil slamrer for hardt med døra utenfor osv. Dårlig dagsøvn har nødvendigvis gått utover nattesøvnen, hun blir veldig overtrøtt og har lange oppvåkninger på natt. Noen som har tips til hvordan barnehagen kan tilrettelegge bedre for dagsøvnen? Barna sover ute i vogn i soveskur (rundt 10 barn og selvfølgelig blir det lyder hvis noen våkner osv). Har seriøst vurdert å gå til innkjøp av hørselvern.:hilarious:
I vår barnehage har de muligheten å sette noen vogner innen garderobe/stellerom. Kan det være mulig hos dere i en periode? Det er stillere der enn med andre barn som gråter eller større barn som leker utenfor.

I barnehagen her har de et barn sovende i vogna i garderoben for der er det stille

Back
Topp