Var på kontroll hos jordmor idag

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Og da fikk jeg beskjed om at siden jeg er overvektig må jeg i tillegg til glukosetest, også på en rutine ultralyd på sykehuset pga overvekt... Jeg tenkte bare, ja takk en ny titt på lille frøken:-p Men jeg veide akkuratt det samme med nr. 1. Da måtte jeg verken ta glukosetest eller ultralyd:-p Noen flere "overvektige" som har fått denne beskjeden??

Fikk kun beskjed at de anbefalte glukosetesten og den va æ og tok i desember. Har ikke hørt noe om en ekstra ul :P

Fikk kun beskjed at de anbefalte glukosetesten og den va æ og tok i desember. Har ikke hørt noe om en ekstra ul :P
Ja, det var det jeg hadde trodd også, men for all del, en ekstra UL gjør ikke meg noe:-p Er liksom ikke ekstremt overvektig, eller syk. Så syntes det var litt overdrevet da hun sa det var normal prosedyre:-p

Kjekt med ny UL - endelig en fordel med å være tjukk! Ellers synes jeg det bare er pes og få.. Håper jeg og får UL! :-)

Kjekt med ny UL - endelig en fordel med å være tjukk! Ellers synes jeg det bare er pes og få.. Håper jeg og får UL! :-)
Hehe, ja... Jeg tenkte det samme:-D Håper flere overvektige får en ekstra UL!:-)

Det kan jo være nye rettningslinjer på det, eller kanskje du burde ha tatt glucosetest sist ?
Ja, burde ha tatt det med nr 1, men hun sa det var frivillig, å da sa jeg nei. Nå tenker jeg det kan være like greit!:-) Men tilbud om UL fikk jeg altså ikke med nr 1

Ja, det var det jeg hadde trodd også, men for all del, en ekstra UL gjør ikke meg noe:p Er liksom ikke ekstremt overvektig, eller syk. Så syntes det var litt overdrevet da hun sa det var normal prosedyre:p
Ja når man kan få ekstra ul så e jo bare det kjekkt :) Kan jo hend at enkelte jordmødre er lite mer føre var da :) Bedre å sjekk en gang for mye enn en gang for lite liksom :)

Og da fikk jeg beskjed om at siden jeg er overvektig må jeg i tillegg til glukosetest, også på en rutine ultralyd på sykehuset pga overvekt... Jeg tenkte bare, ja takk en ny titt på lille frøken:-p Men jeg veide akkuratt det samme med nr. 1. Da måtte jeg verken ta glukosetest eller ultralyd:-p Noen flere "overvektige" som har fått denne beskjeden??
sniker fra mars. jeg må det samme som deg. Jeg skal på ekstra ultralyden nå slutten av januar.

Fikk beskjed om det med nummer to. Nå bare så hun på meg og spurte om jeg ville ha det og jeg bare: Eh, nei. Jeg kommer heller å leverer en ekstra urinprøve. Hatet det der sukkerdritten og sitte i ro i to timer.

Kjekt med ekstra ul da :)
Jeg tok glukosetesten, forrige gang spydde jeg den opp, så måtte ta den på ny, ikke kjekt :( drikken er blitt bedre, men syntes det var grusomt å sitte i to timer mens en prøvde å unngå å spy!

Kjekt med ekstra ul da :)
Jeg tok glukosetesten, forrige gang spydde jeg den opp, så måtte ta den på ny, ikke kjekt :( drikken er blitt bedre, men syntes det var grusomt å sitte i to timer mens en prøvde å unngå å spy!
Ja, jeg skjenner jeg gruer meg til det.. Fordi jeg kaster opp helt fram til jeg spiser noe på morgenen!.. Uff, håper jeg klarer å holde det nede:-p

Ja, jeg skjenner jeg gruer meg til det.. Fordi jeg kaster opp helt fram til jeg spiser noe på morgenen!.. Uff, håper jeg klarer å holde det nede:-p
Ja, jeg pleier å stå opp om morgenen for å spise litt når jeg våkner av kvalme, så da er det ekstra tungt å hoppe over frokost :( fikk heldigvis lov til å ta kvalmepille på morgningen, så lenge det var med lite vann ;)

Ja, jeg pleier å stå opp om morgenen for å spise litt når jeg våkner av kvalme, så da er det ekstra tungt å hoppe over frokost :( fikk heldigvis lov til å ta kvalmepille på morgningen, så lenge det var med lite vann ;)
Fader ta denne spyingen:-p

Back
Topp