VAR PÅ UL I DAG....

emk23

Forelsket i forumet
[;)]hei endelig har jeg vert på ul alt stod bare bra til med den lille[:D] ble satt 1uke tilbake da[8D]   morkaken lå for langt ned,sa hun. så jeg skal tilbake til ul i junu! noen som har hatt dette? jeg ble ikke rolig av dette må jeg si( fikk heller ikke se kjønnet[&:]) men dette er jo ikke viktig heller,hehe- bare den er frisk og kommer ut[:D]  ville bare si ifra her inne,men takker for alle svar som kan berolige meg litt.... ha fortsatt en fin dag

Hei emk23

Det er kjempevanlig at de oppdager at morkaken ligger langt nede ved rutineultralyden. Men hos de aller fleste (mener å huske det var godt over 90%) vokser den oppover og ligger ikke i veien når fødselen nærmer seg. Gjør den det, blir det keisersnitt. Men du får jo ny ul pga dette, så da kan det jo hende du også får vite kjønnet. Og det er jo knallgode nyheter at alt står bra til der inne! [:)]

ja det er bra at barnet har det bra,men har lest at man kan få kraftige blødninger. da kan vel barnet dø? hvis det blir født snart eller noe overlever det jo ikke eller???????  skal på ny ul i juni så vi får håpe og se takk for svar[:D]

jeg skjønte ikke helt hva du mente på det siste innlegget ditt... få kraftige blødninger av hva? at morkaken ligger langt nede?

Morkaken min ligger/lå også langt nede, men den vokser oppover etterhvert slik at den ikke ligger i veien.

Hei emk23. Du trenger ikke å bekymre deg veldig over at morkaken ligger langt nede. Søk på internett etter følgende fraser:
forliggende morkake
eller
placenta previa
Da får du så mye informasjon du noengang kan tenke deg.
Jeg har selv forliggende morkake, men finnes ikke bekymret for dette. Gleder meg masse til ny ultralyd om 2 uker.
Slapp av og kos deg, du. Det er det beste du kan gjøre for babyen din[;)].

Back
Topp