Var jeg teit nå....?

Regan

Forumet er livet
Da jeg skulle ut av dørene i dag og skulle ned trappene fra døren får jeg øye på en svær ørn (wtf) utenfor huset [:-][&:]
Største flyvende skapningen jeg har sett!

Den sirklet rundt husene i veldig lav flyvehøyde rundt i nabolaget her.
Ungene er hos farmoren sin i dag, men jeg ringte likevel til barnehagen, som er rett ved her, jeg for å si fra, at dem kanskje burde titte litt ekstra etter de ungene som sover ute i vognene....[8D]

Samboer syns det var litt rart og lo av meg, hehehe....
Var litt hønemor[8D]

Men seriøst.... Jeg hadde ikke latt ungene sovet ute i dag!

Syntes du er litt rar ja[8D]

Her ser vi ørn daglig, men ungene sover ute for det[;)] Aldri hørt om en ørn som tar små barn[;)]
Men hvis man ikker vant til de så er det kanskje fort gjort å bli redd de[:)]

ØRN????

Det ville vel vært første gang i historien om en ørn stupte ned og tok et barn fra en barnevogn..

Har hørt om barn som har blitt tatt av ørn ja..kanskje ikke i Norge men[:-] Hadde den vært STOR hadde jeg holdt ungene inne[:D]

Tjaa, syns ikke du er så rart jeg.. [8D]
Better safe, then sorry [:)]

Ørna her tar værtfall både hunder og andre dyr.. Og vist den sulter, så vet man aldri hva de kan finne  på! De er ganske så smarte altså...

Bedre å være for hønemor enn ikke hønemor i heltatt ! Syns du gjorde det bra jeg! [:D][8D][;)]

Haha, søtesnåling![:D][:D]

Hadde nok ikke lakt ut min egen unge, men ei heller ringt barnehagen[:D]

Kanskje de tror du har starta helga tidlig[8D][:-]

Joda men når jeg VET den er der, DA syns jeg man kan være litt hønemor[:D][8D]

Passe på de nusselige små[:D]

ORIGINAL: LeahOgKianSinMamma

Har dere ikke hørt om jenta som ble tatt av ørn utpå Lekka, ei øy utenfor rørvik?

Jeg har, jeg har [:)]

Vet ikke om norske ørner tar barn, men vet det har skjedd i USA at ørner har tatt små barn faktisk..
SÅ syn sikke det er så rart å si fra til en bhg.. å vet ørner tar katter å noen tar til og med hunder så hvorfor ikke unger egentlig??
Bedre å si fra, kan jo plage ungen også om den lander på vognen å slikt, det er jo store sterke dyr også!!

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Vet ikke om norske ørner tar barn, men vet det har skjedd i USA at ørner har tatt små barn faktisk..
SÅ syn sikke det er så rart å si fra til en bhg.. å vet ørner tar katter å noen tar til og med hunder så hvorfor ikke unger egentlig??
Bedre å si fra, kan jo plage ungen også om den lander på vognen å slikt, det er jo store sterke dyr også!!

Ja, for det var jo helst DET jeg tenkte på, at ungene kanskje ble redde om den landet på vognene, eller at den kom med klørne sine og klorte dem[X(]

Vet du hva, synes egentlig du gjorde rett i det jeg. Da vi var mindre var det ei fire år gammel jente som ble tatt av ørn i Nordland. De fant henne senere i et ørnereir på fjellet, heldigvis i god behold! Så det kan faktisk skje!

det var på lokal nyhetene her i forgårs om at den ekstreme kulda gjør at ørnen er kommet nermere befolkningen og har tatt flere hunder......
at folk må passe på dyrene sine,og da er vel det naturleg og passe litt ekstra på barna og[;)]
hadde latt ungen sove inne[:)]

klem fra en anna hønemor[;)][:)]

Du var bittelitt hysterisk der ja[:)]Men bedre å være for mye enn for lite!
På en annen baby side har det vært store diskusjoner om en ørn som grep tak i en baby som sov i vognen og fløy med den til redet sitt...Gikk visst bra til slutt...Om det faktisk er sant, aner jeg ikke[8D]

Syntes du gjorde rett jeg..

Min søster holdt på å bli tatt av ørn da hun var baby,den hadde sirklet rundt vognen hennes i lange tider.Å når mamma kom ut så var den på vei opp i vognen..

Så ja den kan ta barn.

Back
Topp