Var jeg litt dum nå?

kailin

Glad i forumet
Søkte jo om time for tidlig ul pga blødning i helga, men så hørte jeg hjerte i går, og fikk tlf nå om ledig time så da takket jeg nei, og sa at om jeg følte behovet så bare bestilte jeg meg ny time igjen..
Burde jeg gått, eller ?føler meg litt dum som ikke tok timen, men følte meg litt mer rolig siden hjerte slår og jeg ikke blør.. :-) så slapp jeg de 1000,- som jegikke har akkurat nå.. :P

Det at hjerte slår er som regel en god ting. Spesielt i 1 trimester. Men leste et sted at etter uke 12 betydde ikke hjertelyd at alt var bra, men etter uke 12 kan man se mye annet på barnet enn vi kan nå i 1 trimester☺ så nei jeg syntes du ikke var dum!

Skrev ett innlegg i en annen tråd fra deg nå. Men for å si det sånn. Min erfaring med tidlig ul. er at det kun gjør at du får vite der og da at alt er bra, men at det ikke sier noe om det vil gå bra de neste ukene. Så jeg tenker at en tidlig u.l. er mer en falsk trygghet, evt. noe en tar for å se at alt på det tidspunktet er som det skal. Skal en ta tidlig u.l og betale det selv, ville jeg mye heller ha gått etter en var over de 12 ukene, for da er risikoen for å miste mye mindre. Så da kan en i det minste spare seg de kronene til det føles enda mer trygt..

Kjenner at jeg er så glad for at legen min har ul! Koster meg ingen ting ekstra! Og han skrur det mer enn gjerne på for en liten titt!

Back
Topp