Var ikke så lett dette

Kjokkabållo

Glad i forumet
å være trebarnsmamma er mye hardere enn jeg trodde.
Mellomste (snart 3år) er blitt skikkelig trass, er nei gutt hele tiden, sint å sur og kjefter.Har begynt å slå masse på broren sin.
Han eldste(6,5år) er virkelig fjern for tiden, Ene kvelden jeg var alene med de var han ute å lekte. Fikk beskje om å komme hjem før barne tv, enkelte ganger kommer han rett etter barne tv hvis han er inne hos noen. Sa at jeg ikke kunne lete etter han si jeg hadde de to andre her ¨å jeg kan ikke drive å leite etter han når han er så stor. Jada dette skulle han klare. kl blei 19 da måtte jeg ringe svigerfar. Så han kom å hjalp meg. Fant han ett stykke oppe i byggefelte med litt større unger. Kommentaren fra elstemann var at de var ute da kunne han og. ARG!!!![:@] Jeg var jo livredd for ham.

Huset her er så lite og alt er så lytt, så når snuppa skal ha mat i halv 6-6 tiden om morgene så våkner mellomste mann. Da er han våken :( Ikke noe gøy når man er våken lenge på nettene. Så er de høyt og lavt frem til de skal ut av huset i 8tiden. Så det å sove lenge er ikke mulig her i huset.
Helgene er ett mareritt, mellomste har disse raseri anfallene, våkner i 6tiden og turbo hele dagen, herjer å krangler med broren, å når minste jenta skal sove så er ikke det uten kjefting for hun får ikke det til med disse turbo ungene som herjer og er høylytte heeeeele tiden.
Syns synd på henne stakkars, er ikke lett å være liten å være var for lyder til tider.
Hjelper jo ikke å si noe til de, er glemt på to sek.[:'(]
Mannen min sin feil som herjet så mye med de tidligere. Eneste gangene han lekte med de var ved herjing. Som om det er kun det som er lek.
Gav han beskje maaange ganger. Gutter skal herje. sa han. Tror han angrer på det nå når de skal herje hele tiden og støy nivået er høyt her.

Så nå er jeg sliten. Er svært lite positiv for tiden.
Denne tiden skulle nytes men er ikke så lett når jeg må grue meg hele tiden til mannen reiser på jobb(borte en uke av gangen)
Å klare alt dette alene.Sliter allerede når han er hjemme.
 Savner røyken noe sinnsykt og for tiden. Har en 10pk i veska så frister max. Den ligger klar til dagen jeg virkelig trenger den.
Mannen min gir meg dårlig samvittighet med at begynner jeg så begynner han. Så er virkelig ikke lett. han har holdt seg like lenge som meg.

Huff  trenger en laaaaang ferie til varmere strøk, men hushjelp og egen kokk.[:D]

Uff, hørtes ut som en tøff start... Men du er absolutt en tøff mor! Håper du klarer å finne litt ro mens de to eldste er i barnehagen/på skolen. Også må du bruke mannen for hva han er verdt, på kvelder og i helger!

Gir deg en stoooor klem! Om 10 år vil du se tilbake på denne tida som en hektisk men koselig tid [:)]

Har du noen jenter i 14-15 årsalderen i nærheten som kan passe de to eldste i noen timer for deg så du får tatt deg litt inn igjen? Hadde sikkert hjulpet hvis du fikk noen timer for deg selv med prinsessa [:)]

Sender deg klemmer og trøst - jeg har selv en liten på to år, men han er så rolig av natur, jeg vet ikke hvor jeg hadde gjort av meg hvis han hadde vært en herjegutt...

Det går seg helt sikkert til for dere, du kommer til å få en rutine på det hele, og det blir hverdag tilslutt, men du har jo bare hatt tre barn i tre uker og litt, og du er selv barselkvinne enda, så det er heeeelt naturlig at du er sliten! Det ordner seg nok [:)]

Back
Topp