Var i 16 uke men fikk ingen termindato...

mor i danmark

Elsker forumet
Jeg var jo på UL i dag på St.Olav, helt fantastisk å se den lille, men jordmoren mente at vi kom for tidlig, at vi skulle ventet noen uker til.....jeg ba om til å begynne med å få time i midten av august-men det sa de nei til[:@]
Men nå får vi komme tilbake igjen om 3 uker[:D], se den lille igjen som viftet både med tær, ben og armer[:)], en livat krabat!!

Synes bare at det er rart at hun ikke ville gi oss en termin dato, hun sa jo at vi var 16 uker på veg???
Kjenner flere som har vært på UL tidligere enn oss og fått en termin... De vet vel hav de gjør, godt det ikke er meg som er jordmor....

Men helt utrolig å ha ett lite bilde å se på

Hmm....  trodde det var litt av poenget jeg.
Se til at alt ser OK ut, å fastsette en så korrekt termin som mulig.
Får den sikkert når du skal tilbake igjen da.
Flaks at du fikk to da[:D]

Ja det trodde vi også, men superglad for at vi får 2 UL, det er jo helt ubeskrivelig når man ser den lille på skjermen, blir litt utålmodig....kan nesten ikke vente til jeg skal føde[;)]

Var også på ul i uke 12 og fikk heller ingen ny termindato. Skal på ny ul i uke 18 for å få fastsatt ul-termin.

Var jo på UL i dag og fikk beskjed om jeg var 17 på vei, og vi fikk justert termin. Men det er vel noe med at det er rundt uke 18-19 (20?) at de "sikrest" setter termin, og i og med at dere allikevel skal tilbake synes hun kanskje det var like greit å vente (er jo unødvendig å flytte og så eventuellt flytte igjen).

Jeg skal også tilbake, men det blir da i uke 20, som kanskje er litt seint for fastsetting av termin igjen (er etter det at genetiske forskjeller slår inn på veksten), så det var vel derfor vi fikk ny nå.

Men så heldige vi alle er som får komme tilbake på UL igjen

Jeg fikk en termindato i uke 8 til den 31. januar, mensterminen min er 28. januar, men gynekologen sa at den endelige terminen ikke ble endelig bestemt før i uke 18 - da er det obligatorisk ul på St. Olavs.

Vi skal på den første utvendige UL og høre hjerteslagene neste mandag og den 22 august skal vi på den ordinære UL å få en nærmere bestem termin.
Var på innvendig i uke 11 og da tok han/hun seg til øret og var svært så aktiv. Kjempe fantastisk. Artig hvis det hadde blitt to. Svigermor har ei venninne som kunne spå og ho så at hun ville få tvillinger til barnebarn og da hadde ikke svigermor sagt en gang at vi var gravid til denne damen.
Spennende. Tror det ikke selv, men når det skal sies så var jeg ikke så dårlig de to andre svangerskapene. I uke 9 gikk jeg ned 5 kg pga spying. Dæven æ trudde æ skulle dø.

ORIGINAL: gunnemor

Jeg var jo på UL i dag på St.Olav, helt fantastisk å se den lille, men jordmoren mente at vi kom for tidlig, at vi skulle ventet noen uker til.....jeg ba om til å begynne med å få time i midten av august-men det sa de nei til[:@]
Men nå får vi komme tilbake igjen om 3 uker[:D], se den lille igjen som viftet både med tær, ben og armer[:)], en livat krabat!!

Synes bare at det er rart at hun ikke ville gi oss en termin dato, hun sa jo at vi var 16 uker på veg???
Kjenner flere som har vært på UL tidligere enn oss og fått en termin... De vet vel hav de gjør, godt det ikke er meg som er jordmor....

Men helt utrolig å ha ett lite bilde å se på

Fikk du ul bildet???? Om du gjorde må du legge de ut her... er sååå moro å se bilder[:D][:D][:D]

Ja, fikk et fantastisk bilde av bare hodet...men greier ikke å gjøre det lite nok til å legge det inn her-får det ikke under 115kb...prøvde i paint, men for å få det inn så så man bare nesa[:D] ikke at den ikk er fin...meeeeen....

Noen som kan hjelpe??

Høres litt for enkelt ut til at jeg klarer det, men prøver....så får vi jo se hvor intelligent jeg faktisk er[:D]
Tusen takk!!!

Back
Topp