Var hos...

Anita89

Elsker forumet
Var hos legen i dag. Fant litt eggehvite i urinen, så fikk ny time allerede neste torsdag for å sjekke igjen og ta en ny prøve. Men har da en ny legen, siden min virkelige lege er ute i permisjon. Jeg er 22+2 uker på vei, og hun nye legen sa at det var vanskelig å høre hjertelyden. Hu sleit veldig med å finne den, var lettere når jeg var 24 uker på vei. Synes det da var merkelig at jordmor sa en hørte hjertelyden fra 13-14 uker :S
Men lillegutt lever i beste vellgående.. Han spente til apparatet legen brukte, så etter en stund fant hun hjertelyden også :)

Merkelig at det skulle være vanskelig ja, hun kan ikke være så kjent med apparatet :p Har hørt at etter uke 18 er det lett å finne om man vet hvor man skal lete ;)

Så greit att det blir sjekket!
Her har ikke JM hatt sjangs til å høre hjertelyden på dopleren sin. Fant den ikke både i uke 17 og i uke 20. Så hun måtte bruke UL aparatat for å se hjerte slå.. Men jeg kjenner jo spark daglig, så bekymrer meg ikke. JM tror det er pga att han ligger så kronglete til, derfor hun ikke finner hjertelyden. Er bare glad jeg ikke gjikk til innkjøp av dopler selv, for da har jeg sikkert vært bekymret daglig i begynnelsen. Skal bli spennende å se om hun finner den på torsdag

Riktig at man kan høre den tidlig, på den første hørte jeg på 11u 5 d men, hvis man er overvektig f.eks eller barnet ikke ligger med ryggen til kan D?t være vanskelig å høre. Jordmora mi sa at man nå helst venter til uke 24 fordi mødrene blir så stressa hvis de ikke hører lyden....

Kanskje hun trodde du ikke kunne noe og brukte det som en unnskyldning for sin egen usikkerhet?? 
Her fikk jeg beskjed om at fra uke 15 skulle det ikke være noe problem og i uke 12 fant hun den så og si med en gang... 

Back
Topp