Var hos legen tirsdag.. (langt)

Anof

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Diskuterte keisersnitt og sövnproblematikk.

Min bakgrunn for å önske ks i utgangspunktet er av fysiske og psykiske grunner. Skal ikke gå for dypt inn på de psykiske, men jeg har pga en töff barndom i et annet land för adopsjon til norge da jeg var 10, masse komplekser og baggasje.
De fysiske årsakene er vulvodoni (smerter i hufsetufsa). Dette eksisterte för forrige födsel, men ble veldig mye värre etter födselen. De ble nödt å klippe ganske mye, og det gikk i tillegg infeksjon i det som ikke ble behandlet fort nok, og dette er trolig grunnen.
Jeg var livredd for at dette skal skje igjen. Jeg vet jeg hadde den "perfekte" födsel sett med medisinske öyne, selvom ungen var stjernekikker gikk det i rett tempo, så jeg VET jo at födsel nummer to med stor sannsynligvis vil bli enda mer "perfekt", likevel har jeg altså sett frem til neste födsel med stor angst.

Jeg har byttet sykehus, og har fått tidenes koseligste lege. Vi gikk igjennom forrige födsel sammen via journalen. Da fikk jeg vite for förste gang at de måtte klippe sist fordi barnets hjerterytme sank såpass at de ikke hadde tid til å la det gå naturlig, og siden hun allrede var så langt ute var det det kjappeste i valget mellom epistomi og ks.

Skjönner de ikke sa noe der og da, men hvorfor sa de ikke noe etterpå?? Det gikk jo bra, jenta er fin og frisk, men litt opprörende å få vite spnt så lenge etterpå..

Jeg får ikke gjort noe med psyken, men jeg har fått garantert god oppfölging på de fysiske problemene etter födsel, så etter mye tenking har jeg takket nei til KS, og det föles bra. Tyngst veier det at man ikke kan löfte noe etter ks på 6 uker, og jeg savner virkelig å löfte, kose og herje med jentungen, så da får jeg bare bite tenna sammen og tenke på hvor fint det skal bli å endelig ha kapasitet til henne igjen.

Legen min sa nå også at hun trodde dette barnet også kom til å komme tidlig, så håper hun har rett og at jeg slipper å gå veldig langt over termin (på grunn av sövnproblemene). Har 3 cm åpning, og babyen ligger rett vei, men han presser ikke så veldig nedover ennå, så har ikke for höye forhåpninger.

Skal pröve sövnmedisin nå også.. litt skeptisk til det, men må man så må man.. funker det ikke blir jeg lagt inn.

Ikke helt 100% sikker på hvor jeg ville med dette innlegget, men det var godt å få formulert det og ventilert litt:)

Syns det er bra at du har tenkt nøye gjennom dette og er klar for å gi normal fødsel en sjanse. Håper du får en fin fødselsopplevelse denne gangen og også tiden etterpå. :)

Høres jo ut som du sammen med legen din har kommet frem til en god løsning da :) håper du slipper å vente kjempe mye lenger før det skjer noe. Og at denne fødselen blir en skikkelig drøm både fysisk og psykisk. Heldigvis er det ikke mange ukene til det er over uansett.

Å husk, sovemed hjelper somregel. Men man må gjerne tro de skal virke også. Kroppen kan fort jobbe mot dem om psyken sier at dette ikke funker :) så ta dem litt før leggetid, ro ned og feks øv på pusteøvelser og tenk på noe koselig når du skal sove. Det er min erfaring at de funker best da :)

Så godt at du hvertfall har fått snakket med en lege som forstår deg, det må jo roe deg litt ned.
Håper alt bedrer seg litt for deg nå:)

Ut med det.. sorger dekt er lettere å bære. :)

Masse lykke til med valget ditt! Vi heier deg fram uansett hva det blir!

Så bra at du har bestemt deg og er sikker i valget ditt :) høres ut som at du blir tatt godt vare på. Sikkert smart å bytte sykehus :) Håper du slipper å vente så lenge før ting skjer.

Håper du får en fin opplevelse uansett, og tøft av deg å velge fødsel :) Thumbs up! Heier på deg!

Takk dere:) Skal klare dette, blir bra med dobbel premie, minibaby og endelig ordentlig kos med godjenta mi igjen:D

Jeg vett du klarer dette og det blir bra med dobbel premiere og tror det er bra du deler slik det blir mindre tungt å bære alene;)

Back
Topp