Var hos legen på fredag

m82

Glad i forumet
Jeg ser jo at "alle" andre får høre hjertelyd og noen får UL ved uke 10 allerede. Går dere til vanlig fastlege eller private gyn? Jeg fikk ingen av delene...kun beskjed om at fosterlyder ikke kan høres før i uke 12-13. Fikk ikke den boka, som jeg heller ikke får i posten etter å ha bestilt 3 ganger. Fikk beskjed om at jeg blir innkalt til UL når jeg er i uke 19. Jeg mener mine venninner har vært til UL i uke 17....

Jaja ble ikke helt som jeg trodde, men men[8|]

Jeg fikk heller ikke u-lyd eller hjertelyd hos min lege ved første kontroll! Er helt normalt, men jeg fikk boka, da....

U-lyd har jeg bestilt på privaten- anbefales- er skikkelig spennende!!
Ordinær u-lyd skal man som regel få mellom uke 17-19- du kan selv velge hvor du vil gå, men det må du seff gi beskjed til legen din om ;-) Men leste i en annen tråd her at et sykehus hadde u-lyd helt frem til uke 21.....så da er jo ikke uke 19 så tregt, da :-)

Takk for svar! Bra jeg ikke er alene da... Syns bare det virker som ALLE her inne har hørt hjertet, så da regnet jeg nok med at det var normalt under første sv.kontroll. Får smøre meg med tålmodighet fra til uke 19 da...om jeg ikke bestiller privat i tillegg.

ORIGINAL: m82

Takk for svar! Bra jeg ikke er alene da... Syns bare det virker som ALLE her inne har hørt hjertet, så da regnet jeg nok med at det var normalt under første sv.kontroll. Får smøre meg med tålmodighet fra til uke 19 da...om jeg ikke bestiller privat i tillegg.

Du er god om du klarer å "holde" deg til uke 19[:D]

Men neste gang hos legen får du jo høre hjertet!![;)][;)][;)]

Får du ikke tak i svangerskapsboka?? Vi har mange av de på jobben, gi meg beskjed om jeg skal sende  deg en

Eg skal først til legen 18 aug så det er ikkje alle som har vært der enda. UL er vel normalt å ha rundt veke 18 nokon har det litt før andre litt etter, kan ikkje alltid klaffe akkurat på den og den veka. Så ta det med ro og nyt livet i magen [:)]

ORIGINAL: m82

Jeg ser jo at "alle" andre får høre hjertelyd og noen får UL ved uke 10 allerede. Går dere til vanlig fastlege eller private gyn? Jeg fikk ingen av delene...kun beskjed om at fosterlyder ikke kan høres før i uke 12-13. Fikk ikke den boka, som jeg heller ikke får i posten etter å ha bestilt 3 ganger. Fikk beskjed om at jeg blir innkalt til UL når jeg er i uke 19. Jeg mener mine venninner har vært til UL i uke 17....

Jaja ble ikke helt som jeg trodde, men men[8|]

Jeg var på kontroll hos fastlegen nå på tirsdag, og der fikk jeg høre hjertelyden, jeg er 12 uker på vei. eller 11+2 da jeg fikk høre hjertelyden:-)
Det kommer nok litt ann på utstyret de har på legekontoret...

Grunnen til at du kanskje ikke fikk høre hjertelyd, er for at det er ikke bestandig man finner/hører hjertelyden så tidlig og da vil jo foreldrene bli veldig bekymret... Ikke sant? [:)]
Fikk heller ikke høre hjertelyd, og ul er noe vi ordnet med selv, ikke gjennom legen.
Skal på ord. ul uke 19+2 tror jeg.

Jeg har nå prøvd å bestille boka enda en gang på BV. Får jeg den ikke nå heller kan jeg gi beskjed Marit25. Hadde vært greit med ei sånn bok[:)]

jeg har også bestilt den, men ikke fått den[&:]

Back
Topp