Var hos legen i går..

julibebi13

Første møte med forumet
Jeg ringte for noen uker siden og fortalte hvor langt jeg var på vei, å at jeg ville bestille en førstegangs kontroll time. De sa at det passet best om jeg kom 4. des (i går) og da var jeg 9 +4. Når jeg kommer og får fylt ut et skjema sammen med legen, kommer det en annen dame og sier at det er for tidlig å ta denne kontrollen med blodprøvene osv, så jeg må komme tilbake når jeg er i uke 12. Har dere erfaringer med dette? Jeg mener det er flere som har vært på førstegangs kontroll tidligere enn uke 9 også.

Jeg tok blodprøvene 9+3. Sto på prøvearket at svangerskapsblodprøvene skal tas mellom uke 8-15 :) (har lest om andre som måtte tulbake for blodprøver senere også)

Trodde det var mellom uke 8 og 12 man skulle gå, ikke at man måtte være i uke 12 før man kunne gjøre det? Hørtes litt rart ut..

Det hørtes veldig rart ut... Jeg var på mandag, da var jeg 9 + 4... der fikk jeg beskjed om at prøvene skulle bli tatt,,,siden jeg var kommet såpass langt...

I tidligere svangerskap har jeg fått beskjed om å ta første kontroll i uke 12, men denne gangen ville legen ha meg på kontroll i uke 10.

Varierer sikkert fra lege til lege hva de mener da, hehe! Har forresten bestilt meg privat ul 18 desember! Klarer ikke vente til slutten av januar... Bekymrer meg aaalt for mye :P

Var 8+2 da jeg var hos legen, og bare godlyd da! Tok 5-6 glass med blod, så alle tester skulle være i orden...

Eg fikk beskjed fra legen at det var vanlig med første kontroll mellom uke 8-11. Men likevell får eg ikke bestille time til første kontroll før over nyttår, og da er eg jo rett over 12 uker ...
Eg har også bestilt tidlig ul uka før jul :)

Tror det varierer veldig fra lege til lege. Her er det mellom uke 10-12 ca. Har fått time 4 jan og da er hef 9+6. Tror jeg var va det med nr to også, og det har ikke vært noe problem det.

Her tar de ikke første kontroll før i uke 12 heller, uansett hvor mange plasser det står mellom 8-12.. Å blodprøvene taes også i/etter uke 12.. Så her er første kontroll 3 Januar. Men har en ekstra time imorgen pga svimmelhet..

Rart! Jeg fikk time hos jordmor når jeg var 7+3. fylte ut skjema for gravide å tok blodprøvene +leverte urinprøve som dei skulle ha hver kontroll xsmile9

Jeg var på første kontroll 8+1, men må tilbake og ta noen prøver mellom uke 10 og 12, sa han. Så tok vel ikke alt i uke 8 da.

Back
Topp