Var hos legen i dag

Winkie

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Jeg var hos legen i dag, 7+2. I og med jeg er så kort på vei, var det ikke så mye hun kunne gjøre enda. Vi begynte å fylle ut helsekort for gravide, målte blodtrykket (som var litt lavt) og bestilte fødeplass. Det er veldig rart å ha fødeplass på plass allerede - så tidlig.

Jeg skal tilbake om 4 uker for blodprøver. Vi tenker også å bestille privat ul i uke 11/12.

Jeg kjenner jeg er litt engstelig for om spiren fortsatt lever, men jeg antar at dersom den skulle dø at jeg ville merket det på blødninger og symptomendringer..? Uansett så klarte jeg ikke å motstå fristelsen for å ta en ny graviditetstest da jeg kom hjem fra jobb i stad. Den var gudskjelov fortsatt knallpositiv! :)

Det går nok bra ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

hei! vi er akkurat like langt på vei :D men det jeg stusser på er at jeg ringte for å få jordmor time, første kontroll, og fikk beskjed om at jordmor ikke ville ha oss inn før uke 12, for hun kunne ikke gjøre noe uansett? jeg har absolutt ikke lyst til å vente 5 uker til på å få en bekreftelse på at jeg ikke bare skruller og faktisk få vite at det er noe inni den ekstremt oppblåste magen! dessuten må jeg sykemeldes snart uansett. jeg er borte på jobb 12 timer i døgnet, og har slitt veldig med å gå opp fra kraftig undervektig, grunnet stress, og hvis jeg nå i tillegg til ekstrem kvalme ikke skal få tid å ro til å sette meg ned å spise ordentlige måltid vet jeg ikke veien dette går! :(

Hvis du er bekymret for noe så får du lov å komme til fastlegen å ta blodprøver (for å sjekke stigning i HCG o.l.). Er vanlig å vente til uke 12 med kontroll hos jordmor eller gynekolog. Jeg er like langt på vei som dere, tenkte å bestille kontroll til uke 12 selv:) Men er vanskelig å vente, man har jo lyst å vite at alt er bra. Spesielt når man er på slike forum der man også får med seg at flere mister eller at noe går galt.
Sannsynligvis er alt i orden med deg og lille spiren:)

Så gøy at vi er flere som er like langt på vei! :-) Jeg tror det er veldig ulik praksis for når leger og jordmødre tenker det er ok å komme til kontroll. Én mulighet er å bestille privat ul. Er det noe dere kommer til å gjøre, tror dere? Vi har snakket om å ta tidlig ul i uke 12. Jeg har så lyst til å ta en ul da for å se om det er liv, og å begynne og bli kjent med babyen vår. :-)
Bkno: huff, for en situasjon du er i. Synes det høres ut som en god idé med en sykmelding.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Legen min ville ikke ha meg inn før passerte uke 12. Jeg syns også det er merkelig at dem bare tror på meg når jeg sier at jeg er gravid ;) Det blir vel vanligvis ikke tatt noen tester for å bekrefte svangerskap på de kontrollene uansett, men etter at et visst antall uker er passert lytter dem etter hjertelyd hver gang. Jeg har bestilt privat ul neste uke for å finne ut om alt bare er innbilning eller virkelig er sant ;):) Ennå halvannen uke til den første svangerskapskontrollen.

Back
Topp