var hos jordmor i dag

lillefoxen

Glad i forumet
da har jeg vært hos jordmor med fødselshistorien min og ønske om ks.

værdens hyggeligste dame. privat jordmor så det kostet jo penger, men det var de vel vært, betalte 500 kr da var jeg inne i en time pluss ho skal skrive henvisnig til mitt sykehus som ho bruker ca en time på. det er ikke mye penger altså.
fikk også se den lille på ul. bare for morro skyld, siden jordmor ikke kunne noen ting om ul annet enn å se etter ett eller to fostre. kjempe gøy å deilig å se :-)

jordmor mente jeg fikk ks med den historien jeg har, og plagene jeg har hatt i ettertid, serlig med tanke på at jeg bare er 22 år. *lettet hjerte*

ho gadd ikke engang fortelle meg om ulempene med ks, siden ho reinte med jeg visst d, og at en vaginal fødsel i mitt tilfelle er så å si utelukket. fordi d er mer negativt en ks i seg selv.

ho kunne seff ikke love ks, siden d er jo opp til legen.
men ho sa at selv på haukeland (som er norges strengeste på ks) så pleide de å gi ks i disse tilfellene.

god sommer til meg :-) og alle dere andre :-)

(måtte tømme meg for info, hehe)

Så bra og høre at du traff på en som forstår...[:D]
Håper virkelig legene på kk er like oppegående

ja, utrolig deilig å få bekreftet at det ikke bare er jeg som er tullette som vil ha ks.
men at det faktisk er medisinsk forsvarlig.

jepp, sommeren møtes noen kg lettere :-D

ORIGINAL: mitt eget firkløver

Så bra da[:)]
Regner med at du nå kan nyte sommeren med senkede skuldre og noen kilo lettere[;)]

Signerer denne[:)][:)]

Hei:)
Hvordan var din fårige fødsel da, ettersom du vi ha ks nå??
hørtes ille ut:(

Jeg tok ks i 07 da var jeg 20 år, det gikk ikke som jordmoren hadde tenk under fødselen, så det ble haste keisersnitt på meg da, det var det værste jeg har vært igjennom:( jeg ble lagt i narkose å fikk ikke se sønnen min før dagen etter!!
så jeg vurdere å ta planlagt ks nå:) Ettersom jeg ellr guten min ikke slet noen ting eller ks`et:)
Var oppe å dusjet å gikk morgen etter ks, tok det sent på kvelden så jeg sov over natten:)
så anbefaler ks viss du har opplevd noe vont å plagene i ettertid!!

håper du får ønske ditt oppfylt:) Jeg skal hvertfall krysse fingrene mine for å få mitt oppfylt:) ( slik at jeg får se babyen min Ny født å ikke 1 dag gammel:P)

jeg hadde en rask fødsel som endte med tang og ruptur grad 3b.
havnet på operasjon en time etter fødselen, hvor de sydde meg.
lå på overvåking i mange timer, uten å vite hvor lang eller tung jenten min var osv. helt forferdelig, så jeg skjønner deg godt.

jeg får små rifter under samleie nå, noe jeg ogsåfikk før mitt første barn, slik at jeg selv tror sjansen er MEGET stor for at det skjer igjen.

i ettertid har jeg hatt problemer med luft, og litt med urin og har ett ikke eksisterende sex liv (så å si).

sex livet var det som jordmor mente var værst ettersom jeg bare er 22 år og det er en såpass viktig del av ett parforhold. noe jeg er veldig enig i. har perioder der jeg faktisk lurer på om jeg er forelsket i mannen min siden vi er jo egentlig bare bestevenner grunnet lite samleie.

jeg vil tro du å vil kunne få ks med denfødselen din, hørtes ut som det var ganske alvorlig.

legen min sendte henvisning til samtale på sykehuset jeg skulle ha født på om jeg hadde bodd i bergen etter sommeren å. han sendte bare en generell henvisning tror jeg. slik at jeg ikke fikk time før 19 september (alt for sent i mitt tilfelle i følge jordmor).

jeg var hos priv jordmor nå. kostet 500 kr riktignok, men 1 time god samtale pluss at ho  skal bruke en hel time på å skrive henvisning til sykehuset i elverum som blir mitt føde sykehus siden  vi flytter.
i den henvisningen skriver ho litt om min situasjon, før under og etter fødselen og tror ho skal anbefale ks.

jeg vil også få en kopi av dette brevet sendt på mail, det mente ho var en selvfølge.
så om du vil kan jeg sende det til deg, så får du en litt mer profesjonell mening om min situasjon enn min kanksje oppblåste. hehe.

ho mente og det var veldig viktig å gå til jordmor og ikke bare lege i dette svangerskapet grunnet hvordan det gikk sist.

vi får krysse fingrene begge to for at vi får, fortell meg hvordan det går med ditt, og send en ps om du vil ha henvisningen.

vil råde deg til å kontaske jordmor så fort som mulig så du får henvisnig til sykeuset. tiden går fort.

Hoff derre hørtes ikke noe sæli ut:( skjønner godt at du vil ha keisersnitt!!!
Jeg har ringt Jordmoren nå å fått time, men det er stor på gang så fikk ikke time før sept:) men skal til ultralyd å til lege i aug:) tror ikke jeg trenger henvisning egentlig ikke, tror faktisk ikke sykehuse tørs å si noe på det:p men jeg ska selfølgeli nevne det til legen å så  får han  nevne det vidre:)

du må no få ks, kan ikke skjønne noe annet. skall i allefall krysse fingrene:)
du må ha Lykke til da:)

synes det er høl i hue at dem har kuttet ut fødeavdeling på hamar.
er jo 20-30 min fra Hamar til Elverum, avhengig av hvor i Hamar man starter..

jeg er skikkelig fornøyd med å ha veldig kort vei til fødestedet (ikke at jeg vet om jeg har fått fødeplass der enda da.. treige jævler[8D]

Back
Topp