Var hos Helsesøster i dag

*BalleFlass*

Elsker forumet
Og hun synes det var "uvanlig" at lillemor ikke reiser seg opp enda...hun er 10mnd... og sa at vi må øve masse med henne slik at hun reiser seg snart....trodde barna skulle få utvikle seg i sitt eget tempo jeg...[:(][&:]

Sønnen til ei veninne av meg reiste seg på julaften 14 mnd gammel.
Noen er tidlige og noen sein.
Er det en eldre helsesøster kanskje?

ORIGINAL: merete_80

Så utrolig rart å si. Som de andre sier så er jo unger forskjellige. Mini her begynte vel ikke å reise seg før han var litt over 10 mnd. Hørte aldri noe om at vi måtte øve. Kjenner flere som har unger som var rundt året når de begynte å reise seg.

Det hadde jeg virkelig ikke brydd meg om. Men mye lettere sagt enn gjort.

Er nettopp det! jeg tar meg så utrolig nær av at noen sier noe (i min oppfallning) negativt om lillegullet mitt...og jeg vil jo bare gjøre det beste for henne[:(]

Drit i hs. min snuppe reiste seg ikke for å stå før nå. Straks 12 mnd. Men om hun ikke reiser seg opp dvs.setter seg opp da er det kanskje noe i det.

Det der skal du ikke bry deg noe om!
Jeg "stressa" da vi var på 15 mnd kontroll med snuppa fordi hun ikke ville gå alene enda, alle de andre barna på den samme kontrollen gikk som bare det. Da sa gode, snille helsesøster at det skulle vi IKKE bekymre oss over! Barn utvikler seg forskjellig, så vi måtte bare la henne få noen mnd til på seg, og så eventuelt komme tilbake for henvisning til fysioterapaut. Men den henvisninga ble det aldri noe behov for.[;)]

ORIGINAL: eplemos

Sønnen til ei veninne av meg reiste seg på julaften 14 mnd gammel.
Noen er tidlige og noen sein.
Er det en eldre helsesøster kanskje?

Er en eldre ja....og det er ikke første gang hun påpeker noe med lillegull som jeg er totalt uenig i....[:(] men jeg tør ikke si i fra[:(]

Datteren min reiste seg ikke opp da hun var 10 mndr, da klarte hun ikke krype engang. Hørte aldri noe om det, og min erfaring er egentlig at det er ganske vanlig at noen tar det mer med ro enn andre! Ikke bekymre deg!

Kjære vene. Malin krabbet ikke engang før hun var 10 mnd. Men likevel gikk hun på 1 års-dagen sin.

Trodde det var 16 mnd som var "grensen" for at de måtte reise seg innen jeg. I hvertfall det her før man må jobbe med det og eventuelt bli henvist til fysio. Ikke bekymre deg, for det hun sa er bare TULL!! [:)]

Unnskyld fransken, men DRIT I HELSESØSTER

Hva i allverden er det for slagt hjemmesnekra "regel" om at alle barn Må reise seg innen 10 mnd?!?!?

Mali reiste seg ikke opp nå rhun var 10,5 mnd.. men hun kunne sette seg på kne og da sa HS athun er da på vei da[:)] uka etter var hun oppe overalt og knall og fall!

jaha, jenta mi er 12 mnd og klarte ikke å sitte selv før 11,5 mnd.
dvs at hun ikke reiser seg, går og slikt enda.

ORIGINAL: Bdancer

uvanlig er vel litt overdrevent...[8|]

Gjennomsnittet for å gå er 1 år og "innenfor normalen" er mellom 10mnd og 14 mnd. Så da er hun senere enn normalen om hun ikke har reist seg opp enda, men det er det jo flere som er uten at det er noe galt. Jeg vil ikke si det da er unormalt, selv om hun er sen.

Barn skal utvikle seg i sitt eget tempo - men det betyr også at de skal få muligheten til det...ikke bare bæres rundt f.eks. Er nok bare det hs mente at du må kanskje tenke litt på det at hun har muligheten til å øve seg?

Virket ikke som om det ar det hun mente pga måten hun sa det på...[:(] hun er MYE på gulvet om dagene for å si det sånn...hun liker seg best der, og vil utforske hele leiligheten, vil ikke bli bært nesten[:)]

Jada...jeg skal prøve å drite i det[:)].... men er aldri kjekt å høre slike ting[:(]

Herregud så teit!!! La ungen fikse det i sitt eget tempo!

Den kommentaren skal du ikkje tenke noe meir over!!!!
Barn utvikler seg i ulikt tempo.
Og at ein 10mnd gammel unge ikkje røyser seg opp, er da absolutt ikkje unormalt[;)] 

dette skal du ikke høre på..Hva med og bytte helsesøster da? er jo sikkert flere helsesøstre på helsestasjonen du soner på..Har flere venninder jeg som har spurt sekriteren på helsestasjonen om de kunne få bytte helsesøster pga dårlig kjemi...er jo noe du kan vurdere.

Var hos fysioterapaut med lillemann når han var 5 måneder ( gratis tilbud her som man kan gå på hvis man vil[:)])
Da snakket vi mye om utvikling og tempo.. Hun sa det var helt feil det hs sier.. man skal aldri trene med barna på slike ting.. Ikke nakken heller når de er spebarn. Dette gjør ungene selv når de er klar for det! Så kos deg med jenta di, det er ikke noe unormalt med henne, hun er bare ikke klar enda[:)]

Back
Topp