*BalleFlass*
Elsker forumet
Og hun synes det var "uvanlig" at lillemor ikke reiser seg opp enda...hun er 10mnd... og sa at vi må øve masse med henne slik at hun reiser seg snart....trodde barna skulle få utvikle seg i sitt eget tempo jeg...[:(][&:]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: merete_80
Så utrolig rart å si. Som de andre sier så er jo unger forskjellige. Mini her begynte vel ikke å reise seg før han var litt over 10 mnd. Hørte aldri noe om at vi måtte øve. Kjenner flere som har unger som var rundt året når de begynte å reise seg.
Det hadde jeg virkelig ikke brydd meg om. Men mye lettere sagt enn gjort.
ORIGINAL: eplemos
Sønnen til ei veninne av meg reiste seg på julaften 14 mnd gammel.
Noen er tidlige og noen sein.
Er det en eldre helsesøster kanskje?
ORIGINAL: Bdancer
uvanlig er vel litt overdrevent...[8|]
Gjennomsnittet for å gå er 1 år og "innenfor normalen" er mellom 10mnd og 14 mnd. Så da er hun senere enn normalen om hun ikke har reist seg opp enda, men det er det jo flere som er uten at det er noe galt. Jeg vil ikke si det da er unormalt, selv om hun er sen.
Barn skal utvikle seg i sitt eget tempo - men det betyr også at de skal få muligheten til det...ikke bare bæres rundt f.eks. Er nok bare det hs mente at du må kanskje tenke litt på det at hun har muligheten til å øve seg?