Var graviditeten planlagt, eller ble den en gledelig overraskelse?

Etter en veldig uplanlagt og overraskende graviditet i oktober som endte i SA, var denne graviditeten svært planlagt <3
 
Overraskelse! Positiv test i morges, 4 dager på overtid [emoji33] [emoji7]
 
Noe midt i mellom Begynnte ikke igjen på p-piller etter mini kom i april 2016. I begynnelsen unngikk vi å ha sex på eggløsnings-dagene, men etter hvert tenkte vi ikke på det. Med tanke på min jobbsituasjon passer det ikke helt supert nå, så selv om jeg hadde veldig lyst på en til så har vi ikke gått «all in» for å bli gravid. Men når mensen uteble og testen var positiv var det en veldig hyggelig overraskelse
 
Begge deler? Sluttet på ppiller i sommer fordi livssituasjonen ble sånn at det passet greit hvis det ble noe. Har bevisst ikke telt dager i syklusen for å unngå å stresse.. Har hatt lange og uregelmessige sykluser, så litt spent på om jeg har regnet rett ift termin :)
 
Sjansen var minimal pga alder og en medisinsk behandling for 6 år siden, men vi lot naturen gå sin gang og i siste sving skjedde det nesten umulige. Så, kan ikke akkurat kalle det planlagt- men veldig, veldig ønsket.
 
Forrige graviditet tok laaang tid å få i boks, så var forberedt på det samme denne gangen. Har PCOS og dermed ingen syklus naturlig, måtte derfor ta hormonpiller for å få eggløsning sist. Jenten min er nå blitt 14 måneder, jeg ammer fremdeles, og hadde ikke fått noe mens ennå (trodde jeg). Kjente på intens kvalme på søndag, og følte puppene var blitt så ømme. Tok en graviditetstest bare for sikkerhets skyld, som ble til FIRE tester, alle kraftig og raskt positive! Ble veldig overrasket, her har det skjedd noe utrolig! Har altså blott gravid tilfeldig på første eggløsning etter forrige fødsel. Skal til lege i morgen og prøve å finne ut hvor langt jeg er på vei, men tipper jeg er 6+0 ca. Er veldig glad, og veldig kvalm
 
Ikke planlagt, men heller ikke uønsket.
Hadde litt trøbbel i pillefri uke, hvor mensen ikke kom som vanlig. Var hos legen og snakket med han, samme dag som mensen kom, 21.des men da 28dager forsinket [emoji23] vi ble enige om at jeg ikke skulle begynne på pillen igjen før denne menstruasjonen så vi så at kroppen fungerte som den skulle, for jeg og sambo hadde egentlig blitt enige om å vente til sommeren før vi begynte å prøve. Og her sitter jeg 6/7 dager ikm og har fått positiv test[emoji23]
Han ble heldigvis glad, jeg ble litt forskrekket, men glad også selvfølgelig [emoji173]️
 
Må si planlagt men ikke forventet at det skulle skje så fort :) slutta på p-pillene i begynnelsen av november og er 6+5 nå:) krysser alt for at dette skal gå bra :Heartred
 
Ikke planlagt og ikke medisinsk anbefalt pga en operasjon jeg hadde før jul.
Hadde time til abort for en uke siden men klarte ikke gjennomføre den..
Jeg var fornøyd med ett barn og har ikke ønsket meg et til.
Samboeren min derimot har vært veldig nedfor over at jeg ikke ville ha flere. Han er henrykt over dette svangerskapet.
Jeg satser på at den overdådige kjærligheten kommer når jeg ser mageboeren på UL, når sparkene merkes eller når den kommer til verden.
Inntil videre er jeg i litt sånn ego «jeg vil ha tilbake kroppen min»-modus blandet med glede over at dattera mi får ønsket sitt om søsken oppfylt [emoji4]
 
Back
Topp