Var far med på fødselen?

M

Moderator Linda

Guest
Som jordmødre ser vi veldig forskjell på fedres reaksjoner i fødsel – akkurat som forskjellen er stor blant de fødende. Mange menn føler nok at de må være sterke for kvinnene sine denne dagen, og de fleste er riktig gode ti å hjelpe og støtte. Men noen menn trives ikke i et sykehusmiljø.

Les Mamastorkbloggen her
 
Her var far med begge gangene og jeg synes han klarte seg veldig fint :) første gangen ble han veldig sjokkert over hvordan en fødsel faktisk var (aner ikke hva han hadde sett for seg jeg, men det var vel ikke like mange folk som skulle sjekke meg nedentil i hans hode regner jeg med). Han fikk små oppgaver av jordmor så han skulle føle at han var til noe nytte og henta drikke, masserte meg og var generelt veldig flink altså :) han syntes det var tøft å se at jeg hadde det så vondt og ble litt uvel et par ganger hvor han måtte ut og trekke luft husker jeg :p
 
Jepp :) og han klarte seg myyye bedre enn både meg og han selv hadde trodd :p
 
Jada, på begge fødslene :) Var så flink atte!
 
Han var med under første fødsel, men ikke andre da han var bortreist i forbindelse med jobb uten mulighet til å rekke hjem når det var i gang. Veldig leit, men sånn er det bare noen ganger. Han skulle mer enn gjerne vært der og syntes det var helt fantastisk å være med når nr en ble født.
 
Nei. Men teknisk sett så var ingen av oss tilstedeværende under fødselen. ;) Da det ble hastesnitt i narkose. Far måtte stå i slusa til operasjonsstua og fikk overlevert babyene og "klippet" navlesnorer der. :D Han gjorde en strålende jobb med gutta, mens mor var på oppvåkning ❤️
 
Her var pappaen med :). Han har tatt i mot baby før ifm jobb - så synes det var veldig godt nå å bare kunne være i hodeenden og passe på ho lille når hun kom ut <3
 
Som jordmødre ser vi veldig forskjell på fedres reaksjoner i fødsel – akkurat som forskjellen er stor blant de fødende. Mange menn føler nok at de må være sterke for kvinnene sine denne dagen, og de fleste er riktig gode ti å hjelpe og støtte. Men noen menn trives ikke i et sykehusmiljø.

Les Mamastorkbloggen her


Ja, han var med hele vegen. Jeg hadde en veldig lang fødsel med et forløp som ikke var så greit.
Mot slutten opplevde vi at mannen min bare ble henvist til et hjørne fremfor at han fikk være nær meg. Dessverre fikk vi svært dårlig erfaring med jordmødrene ved avdelingen.
Han fikk klippe navlestrengen, men eneste grunnen til at de husket det var for jeg sa det på hver bidige kontroll svangerskapet igjennom. Helt utelukket at noen andre skulle gjøre det om det så hadde endt med haste ks. Noe det nesten gjorde.
Kunne aldri ha stengt han ute fra fødselen til sitt eget barn.
 
Back
Topp