Var/ er du og mannen enig om navn?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Var/ er dere enig om navnet på barnet/barna, eller ble det heftige diskusjoner og kjemping for "sitt navn" før dere ble enig?
 
Vi var enige om navn til storesøster [emoji4] Til lillebror var det litt vanskeligere, da vi hadde ganske ulik smak i guttenavn. Ble ikke noen heftige diskusjoner da, men kun ett navn som begge hadde på lista si, så da ble det det [emoji85]
 
Jeg sa blankt nei til mannen sitt forslag på guttenavn til minstemann, men han ga seg ikke! Så las jeg betydningen av navnet og ble egentlig bare mer og mer glad i det, så da ble det det til slutt. Men jeg fikk da velge andre fornavn.
 
Vi er på forhånd enig om jentenavn. Og jeg troor vi er enig dersom vi får gutt også.
 
Med storebror var vi enige med en gang. Denne huleboern vet vi ikke kjønn på og vi er heller ikke enige om navn enda. Vi har 2 jentenavn og 2 guttenavn som venter
 
Foreløpig ikke diskutert noen navn enda, men mannen pleier like det jeg liker. Blir uansett spennende å se om det gjelder dette tilfellet og! Haha
 
Ja, med datteren min satt vi i Spania ved bassenget å koste oss med å «smake» på forskjellige navn.

Han «lagde» første navnet selv, da ingen av oss hadde hørt det før (selvom det viser seg å være et gammelt norsk navn). Og jeg kom på andre fornavnet hennes, som han også likte :)
 
Og med nestemann er vi for lengst enige om guttenavn og er enige om 2-3 alternativer til jentenavn. :)
 
Og med nestemann er vi for lengst enige om guttenavn og er enige om 2-3 alternativer til jentenavn. :)
 
Med førstemann var vi helt enige, mannen sitt mellomnavn og han som foreslo det, og jeg elsket navnet med en gang!

Med nr to var vi litt mer uenige, men vi kom begge med veldig bra forslag, men jeg vant kampen gitt, med et arvenavn fra min tipp oldefar og bestefar. Han likte det hele tiden, men var ikke forelsket, men etter mye tenking, så likte han etterhvert navnet godt.
 
Første barnet hadde vi flere navn på "tja"-lista, som kun en av oss var begeistret for men som den andre kunne godta, helt til mannen min plutselig foreslo et navn som jeg hadde glemt helt av, men alltid hadde elsket - så da var vi plutselig 100% enige.

Håper på å få en slik åpenbaring med neste barn også, men vi har visst kjønn i flere uker nå og foreløpig har vi en liste med 3 "tja"-navn, som duger alle sammen men som ingen av oss elsker.
 
Det var vi.
 
Back
Topp