Var du mye kvalm i begynnelsen av svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Merket du noe til det? Var det overkommelig, eller ble du helt ute av stand til noe som helst pga. dette? Tok du noen medisiner eller kjerringråd for å få bukt med kvalmen?

Har aldri hatt noe kvalme, I mine tre svangerskap. Føler meg ganske heldig og syns synd på de som har det [emoji27]

Jeg var kvalm mer eller mindre hver dag fra uke 7 til uke 13. Noen dager mer kvalm enn andre, og på de verste dagene slo det meg helt ut. Glad for å være ferdig med den biten nå[emoji85] Kastet aldri opp da, men fikk i meg minimalt med mat til tider.

Brukte ikke noe medisiner, men synes det hjalp litt å spise på fryste druer[emoji4]

Er i uke 20 nå, og dette er førsre uken siden uke 6 jeg ikke kjenner noe til kvalmen. Var 100% sykemeldt i 8 uker, så har jeg trappet gradvis oppover fra uke 15. Mange av de ukene jeg var sykemeldt var jeg for det meste sengeliggende.

Prøvde med prostafen. Tok toppen av det verste, men var enda kjempekvalm. Ingen kjerringråd hjalp

Ja, desverre. Ingenting hjelper nevneverdig, greide å holde det under kontroll v å spise hver time og ikke gjøre noe som helst utenom det helt nødvendige i flere uker..

Sjukmeldt i 7 veker pga kvalme og oppkast. Einaste som hjalp på oppkasten var postafen, men var fortsatt kvalm. Kjerringråd hjalp ikkje. Låg berre på sofaen og fungerte ikkje i kvardagen. Kvalm frå veke 6 til veke 13.
Har det veldig bra no då [emoji16]

Litt kvalm om kveldene i uke 7-9, men ikke noe oppkast :)

Er i uke 19 nå og fremdeles kvalm tidlig på dagen. Noen ganger med oppkast. :/ veldig slitsomt sammen med rygg og hofteplager [emoji14] tungt og komme seg opp etter og ha hengt over do. [emoji14]

Her har jeg igrunn ikke vært noe kvalm i det hele tatt. Men etter uke 12 begynte jeg å brekke meg veldig lett, og det resulterer i litt oppkast i ny og ne. Men ikke noe kvalm.

Back
Topp