Var du mye kvalm i begynnelsen av svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Merket du noe til det? Var det overkommelig, eller ble du helt ute av stand til noe som helst pga. dette? Tok du noen medisiner eller kjerringråd for å få bukt med kvalmen?

Nei, jeg har sluppet veldig billig unna og har kun vært lett kvalm i kortere perioder maks 5 ganger :)

Mye og er fortsatt nå i uke 15

Har heldigvis sluppet helt unna kvalmen. Hadde ikke antydning sist heller...

Konstant kvalm fra uke 4.
Det har lettet bitte litt nå etter uke 12.
Men er jeg litt sliten eller sulten, så blir jeg alltid veldig kvalm.
Mat, hvile eller vann er eneste løsningene. Masse vann

Ekkelt kvalm i uke 5 og 6. Etter det kun brekninger ved lukt eller i andre spesielle tilfeller. Føler meg heldig for de to ukene var grusomme. All mulig sympati sendes til de som fortsatt er kvalmne.

Har vært konstant kvalm fra uke 5+6 og er 14+1 i dag... virker ikke som det gir seg med det første.
Det har dessverre ført til sykemelding hele første trimester...

Hadde kvalme som var veldig ille noen dager og mindre plagsomt i perioden mellom uke 5-14ish. Ble gradvis bedre på slutten. Små måltid, mye drikke og å ta det me ro fungerte ok for meg.

Fortsatt sykemeldt i uke 16, og kaster opp nesten hver dag. Men har heldigvis begynt å få i meg vann og mat, så har fått mer energi igjen. Så krysser fingrene for at det går rett vei nå!![emoji4]

Kvalmen ble intens i uke 7-8 hos meg, men det verste slapp i uke 12. Er 14+1 i dag, og sliter med kvalme hvis jeg blir for sulten eller på grunn av lukt (de stekte hamburgere inne på coop obs i går, måtte løpe ut). Men føler jeg har vært relativt heldig. :)

Vært mye kvalm i starten.. ble mye bedre etter uke 13.. nå er det veldig opp og ned[emoji4] fått medisin jeg kan ta hvis det blir ille igjen[emoji4]

Back
Topp