Var det ubehagelig å kle av seg under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
- Det er veldig stor forskjell på hvilke grenser kvinnene har for nakenhet. Noen kaster klærne uten blygsel og ser det som den naturligste ting i verden. I den andre enden av skalaen er kvinnene som beholder klærne på lengst mulig. Det er viktig for oss å understreke at begge deler er helt greit, sier Ragna og Grethe.
http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Vanskelig-med-nakenhet-under-fodselen/

Syntes du det var vanskelig å være naken under fødselen?

Absolutt ikke, alt gikk så fort og jeg var nesten i litt sjokk at jeg ikke fikk med noen ting rundt meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Var ikke naken under fødselen. Hadde på "sykehusskjorte" og hadde laken over de nedre deler under pressingen.

Henrik <3 07.06.2014 <3

Trudde det skulle være veldig vanskelig for meg, siden jeg ikke er glad i å kle av meg foran andre. Men under fødselen var det ikke noe problem i hele tatt, hadde på meg teppe før jeg skulle presse, men det var kun fordi jeg var veldig kald..

Kunne egentlig ikkje brydd meg mindre på det tidspunktet :P Hadde 2 jordmødre + barnelege under pressingen og kun sykehusskjorte på. Nettingtrusa forsvant jo når eg skulle presse ;) Er egentlig veldig kroppsbevvist vanligvis, mn på slutten av fødselen tenkte eg ikkje over det i det heile tatt. Da var fokuset kun på å få presset ut babyen :D tror ikkje eg har hatt et så avslappet forhold til kroppen min som eg hadde da, rart! :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Kunne ikke brydd meg mindre! :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg måtte ha keisersnitt til jentene mine. Alt skjedde så utrolig fort fra da de bestemte seg, til jeg var ferdig. Jeg synes ikke det var noe gøy og kle av meg forran alle, men jeg hadde jo ikke noe valg... Synes også det var litt ekkelt og kle av meg forran barnefaren den dagen, men kunne ikke akkurat sende han ut av rommet heller :P

Var ikke naken, hadde sykehusskjorte og joggebukse på til 5 min før gutten var ute. Hadde ikke jm bedt meg kle av meg da hadde nok gutten kommen i buksa. Måtte ha hjelp av jm og bf til og kle av buksa og trusa, for klarte ikke bøye meg helt ned.....

Back
Topp