Var det ubehagelig å kle av seg under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
- Det er veldig stor forskjell på hvilke grenser kvinnene har for nakenhet. Noen kaster klærne uten blygsel og ser det som den naturligste ting i verden. I den andre enden av skalaen er kvinnene som beholder klærne på lengst mulig. Det er viktig for oss å understreke at begge deler er helt greit, sier Ragna og Grethe.
http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Vanskelig-med-nakenhet-under-fodselen/

Syntes du det var vanskelig å være naken under fødselen?

Overhodet ikke.
Helt naturlig i en slik setting:)

Tenkte overhodet ikke på det :) Jordmora bytta plutselig trusa mi under undersøkelse, og toppen bare kasta jeg av meg under riene for å få på skjorta :P

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Nei, det føltes naturlig. Kom inn på føden i bare truse og topp, og kom på nå at det første jeg ba om var at de skulle kle av meg;) så varm etter å ha ligget i ambulansen der de hadde skrudd opp varmen til 27 grader i tilfelle vi ikke rakk å komme frem;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det er en naturlig setting, så tenker overhode ikke på det :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ja og nei. Hadde på meg sykehusskjorte hele tiden, selv om det var flere som sjekket meg mellom bena

Det var nå det siste jeg tenkte på da jeg skulle skifte stilling til knestående og de la et håndkle over rumpa... Som om det ikke var varmt nok fra før :rolleyes::p

Nei, altså man er jo ikke helt naken da. Her var sykehus skjorta på hele veien, og netting trusa gikk av og på! Det går jo ikke ann å føde med Olabukse?:-p

Trodde det skulle være den verste delen av alt, liker ikke å være naken. Ikke fordi jeg er så sjenert, men fordi det er ukomfortabelt å ikke ha støtte av klær. Men det gikk greit nok. Hadde singlet og joggebukse ganske lenge. Etter et par undersøkelser forsvant buksa.

Da jeg måtte over på barsel sa jordmoren at "vi like gjerne kunne ta på sykehusskjorte når vi satte epidural". Hadde IKKE lyst på slik skjorte, men kunne ikke like gjerne protestere, så sånn ble det. Etter noen timer på barsel, med folk inn og ut og åpne dører, forsvant det som måtte finnes av blyghet.

Jeg satt i dusjen en god stund. Da var jeg jo naken. Men de tredde på meg den skjorta. Prøvde å ta den av flere ganger. Men de ville ikke hjelpe meg. Ville helst være naken. De hefte også et håndkle over rompa mi når jeg sto på knærne i senga. Men dro det vekk og så jeg ikke orket mer stoff på huden. Det kilte også...

Synes jo ikke det er gøy
Å være naken foran masse ukjente folk. Liker ikke å være naken i det hele tatt egentlig :p Men til slutt var jeg uansett så i min egen verden at jeg kunne ikke brydd meg mindre :o Og må man, så må man ;-)

Med første flekket jeg selv av alle klærne i det jeg kom inn på føden. Satt i badekar i et par timer før han kom.
Med lillesøster tok jordmor av buksen for å sjekke åpning og lengre kom vi ikke før vesla kom. Topp og bh ble tatt av når jeg fikk henne på brystet. Sykehusskjorte har jeg aldri hatt på. Etter fødsel tok jeg på mine egne klær og gikk selv inn på rommet mitt på barsel.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg gikk i dusjen som smertelindring, etter det ble det sykehusskjorte og nettingtruse, for jeg frøs så fælt i varmen. Men trusa fjernet jeg fort og la på håndklær. Er ikke sjenert, men herregud å jeg frøs. Jeg fikk drypp siden jeg fikk ikke i meg mat, og da begynte jeg å fryse.

Da karet var fullt og jeg ferdig på do forsvant alle klær rimelig kjapt - eneste som stod i hodet mitt var at det badet så fryktelig deilig ut :p syns ikke det var så kult å være helt naken, men det forsvant litt ut av tankene under fødsel for å si det sånn :p
På barsel hadde jeg sykehusskjorte, de var så utrooolig myke og deilige å ha på hahah! Jeg gikk ikke selv til rommet vårt. Ble kjørt dit i rullestol da jeg nesten svimte av første do-tur etter fødsel.. Mann og baby kom etter :)

Fødte kun iført min egen BH og singlet - deilig :) Ble litt komplisert avslutning på fødsel så bekledning ble avglemt.

Frøs fryktelig etter fødselen og kroppen var dausliten. Fikk på meg nettingtruse, kosebukse og sykehusskjorte. Ble kjørt ned på rommet i sykehussengen før jeg igjen ble kjørt til nyfødtintensiven i rullestol. Var så ustø i bena :p

Back
Topp