Var det ubehagelig å kle av seg under fødselen?

  • Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
- Det er veldig stor forskjell på hvilke grenser kvinnene har for nakenhet. Noen kaster klærne uten blygsel og ser det som den naturligste ting i verden. I den andre enden av skalaen er kvinnene som beholder klærne på lengst mulig. Det er viktig for oss å understreke at begge deler er helt greit, sier Ragna og Grethe.
http://www.babyverden.no/Fodsel/Foedselsforberedelser/Vanskelig-med-nakenhet-under-fodselen/

Syntes du det var vanskelig å være naken under fødselen?
 
Grua meg litt første gang, men når de gjorde meg klar til keisersnittet så tenkte jeg ikke mer over det :) Nr 2 og 3 er født vaginalt og jeg fantes ikke blyg når jeg var på fødestua. Var så varm at jeg taklet ikke å ha skjorta igjen ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Tenkte litt over det første stunden, men når det ble slik ekstremt vondt så kunne jeg ikke brydd meg mindre :p
 
Flekka av meg så fort jeg kunne. Er ganske blyg ellers, men når det kommer til helsepersonellet så er min teori at de har sett ALT før, so just bring it! Og har de ikke sett det, håper jeg at vedkommende er profesjonell nok til å ikke begynne å hyle "Æsj æsj æsj!" :p
 
Når jeg kom til sykehuset, hadde jeg så sterke rier at det var det siste jeg tenkte på. Som skrevet over her, jordmødrene er vel vant til å se nakne kvinnekropper dagen lang så jeg tenker det ikke er noe å bry seg med.
 
Grudde meg i forkant, mens det pågikk brydde jeg meg katta! Ikke at jeg husker når bikinitoppen føyk av, men den gikk tilslutt den også.
 
Tenkte ikke på det i det hele tatt. Lå i badekaret i tre timer, var ikke i tankene mine å ha bikinitopp som noen har med seg.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Syns det var vrient i starten. Ønsket mitt om å holde mest mulig klær på så lenge som mulig ble respektert. Etterhvert ble det til slutt så mange vondter og div så jeg ga mer og mer f***. Noe som resulterte i at jeg brått bare hadde bh og sykehusskjorta på og håpa at denne lille snart sku finne veien ut! xD


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Back
Topp