Var det sært av meg...

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
...å gi klar beskjed til foreldrene mine at gutten min på 4 1/2 mnd IKKE skal ha havrekjeks med sjokolade?!
Sitter her med dårlig samvittighet for jeg ga klar beskjed (kanskje litt for klar) om at det ikke er aktuelt og at min unge er mine regler!

Pappa ga han kjeks for han måtte jo få smake litt sjokolade, og da jeg sa at det ikke skal gjentas fikk jeg beskjed om at det kunne han ikke love... Bestefar ga meg jo brus i skje han da jeg var så liten! Altså - det var jo bare meningen han skulle slikke i seg litt sjokolade, men tenk om han hadde fått større biter i munnen da?! Og dessuten, han trenger ikke noe annet enn melk når han er så ung, og litt annen mat ettehvert:)

Føler kanskje jeg burde sendt en melding og unnskyldt, men vet ikke helt. Føler ikke jeg gjorde noe galt heller, men var nok litt frekk kanskje:(

Lurer på om har du forklart dem om hvorfor de ikke skal gi ham den? :)

Påskeharen skrev:

Sa jo det med at det lett kunne falle av biter. Pappa holdt han slik i fanget at han så jo ikke ansiktet til gutten min da han ga han den. Og dessuten mener jeg ikke det er behov for unødvendig sukker i form av sjokolade når han enda er en baby... Føler nok litt sterkt for akkurat det, så ser jo egentlig hvorfor de ikke mente det var en big deal da, men... Blir så provosert når de ikke bare kan høre hva jeg sier og godta det!

:-)

Hahaha. Nei, det var virkelig ikke sært av deg :P
Hadde bestemora til vesla mi gitt henne sjokoladekjeks i den aldern så hadde det blitt slutt på barnepassing gitt!
Herlighet... Hva skal han med sjokoladekjeks? Hvorfor skal de lære å like søte ting så tidlig? Akkurat det skjønner ikke jeg... Men nå er besteforeldre en helt egen rase for seg selv da... :-S

Eh.. For å si det slik, så hadde jeg nok ikke vert spesielt snill om noen, hvem som helst, hadde gitt min BABY noen som helst form for godteri, mat også for den saks skyld.. 
Da mini var like liten som din, hadde han ikke smakt annet enn pupp.
Han var vel nærmere  året før han fikk kjeks med sjokolade!

Så nei, jeg synes IKKE det var sært av deg.. ;)

LillianneLie skrev:

Påskeharen skrev:

Sa jo det med at det lett kunne falle av biter. Pappa holdt han slik i fanget at han så jo ikke ansiktet til gutten min da han ga han den. Og dessuten mener jeg ikke det er behov for unødvendig sukker i form av sjokolade når han enda er en baby... Føler nok litt sterkt for akkurat det, så ser jo egentlig hvorfor de ikke mente det var en big deal da, men... Blir så provosert når de ikke bare kan høre hva jeg sier og godta det!

:-)

Jeg som leste litt for fort at jeg bommet det du skrev :) Unnskyld :)
Ja, jeg forstår godt at du ble provosert. Barnet dør ikke av å ikke få i seg litt sjokolade.
Jeg hadde tatt fra dem muligheter til å passe på ungen min fram til h*n ble større og tålte mer. Sender deg en klem! :)

Jeg leste 4 1/2 år, og fikk intrykk av at du var passe hysterisk...... Så små barn har ikke brukt for hverken havrekjeks eller sjokolade. 

Jeg hadde det på samme måte med min svigermor. Hun mente at mellomste (som var like gammel som din), måtte få sutte på en krokodille (sånn seig snop). Og synst jeg var slem med barna da jeg sa at de ikke skulle ha is, saft og brus, men fint kunne klare seg med vann en halv time før legging. Og så klagde hun på nevøen min som ble proppet full av snop.... 

Lois Lane skrev:

Jeg leste 4 1/2 år, og fikk intrykk av at du var passe hysterisk...... Så små barn har ikke brukt for hverken havrekjeks eller sjokolade. 

Jeg hadde det på samme måte med min svigermor. Hun mente at mellomste (som var like gammel som din), måtte få sutte på en krokodille (sånn seig snop). Og synst jeg var slem med barna da jeg sa at de ikke skulle ha is, saft og brus, men fint kunne klare seg med vann en halv time før legging. Og så klagde hun på nevøen min som ble proppet full av snop.... 

Haha. Jeg leste også 4 1/2 ÅR! Hehe. Er helt enig med deg jeg. 

Synes ikke det var sært av deg, men om du har dårlig samvittighet kan du jo ringe og forklare hvorfor det er så viktig for deg da 

Det er ikke du som skal beklage, det kan de selv gjøre!

Absolutt ikke sært av deg!

Min mormor duppet smokken til jenta i karamell saus da hun var 1mnd gammel..
1 mnd<---.. Jeg klikka! Reiste meg opp, reiv smokken ut av hånden hennes å sa "det der gjør du faen meg ikke!"

Jeg syns ikke det var sært, jeg ville heller ikke at noen skulle gitt babyen min på 4 mndr noe uten min tillatelse.
Når det er sagt, så mente de det HELT sikkert bare godt, så hvis du føler at du kanskje overreagerte litt in the heat of the moment så kan jo bare skrive en sms med "beklager at jeg var litt krass, men jeg syns han er for liten til å få kjeks/sjokolade og da er det fint om dere ikke gir han det heller. Tiden for det kommer tidsnok!;)" Ett eller annet sånt :)

Synes ikke det var sært! Det er jo melk i sjokolade.. Er det ikke sånn at de ikke skal ha melkeprodukter før 1 år da?
Husker ikke helt :P Er litt rusten, selv om det ikke er lenge siden min var så liten.. (Selv om det føles lenge siden)

Absolutt ikke sært nei! Din unge, dine regler og det Burde respekteres mener jeg! Det kan sikkert være vanskelig å si i fra på en orntlig måte i øyeblikket når det er noe som er viktig for en selv, men om man greier det og at man forklarer hvorfor så ser jeg ikke problemet med at andre skal greie følge reglene du setter. Men enig med flere her, at om du føler du tok i litt for hardt så send en sms eller ring og si i fra hvordan du føler det :)

Leste først 4 1/2 ÅR, og tenkte at du var en smule hysterisk, men så så jeg at det sto måneder. Nei, du er ikke sær som ikke vil gi en liten baby sjokoladekjeks.

Takk for svar!:)

Jeg skal nok sende en mld, ja:) Var kanskje litt dumt å bli så opphisset, men ble litt sint egentlig...Godt å høre dere er enige med meg - mannen min ser ikke helt hva som er problemet han heller, lik foreldrene mine. Så da er det godt med litt støtte;) Men, helt sant som en av dere sa - de mente jo ingenting galt med det...:-)

Synes absolutt ikkje det var sært av deg, nei. Snuppa her får heller ingenting sånt, og kommer ikkje til å få det på lenge enno. Synes ikkje at babyer trenger å smake på snop og sjokolade. Det er ditt barn og dine regler, og det skal respekterest! Blir så provosert av folk som ikkje kan respektere det.
Men enig med dei andre her, viss du føler at du var litt krass så kan det lønne seg å sende ein sms :-)

Sært? Nei.

Eg har sjølv gitt heilt klar beskjed til besteforeldra at VI som foreldre bestemmer kva ungane kan ete og ikkje ete. Då dei var babyar var det veldig strengt, no som dei er fire og seks år får dei sjølvsagt lov til å "skeie ut" hos besteforeldra.

Har sagt til familie ein gong at dersom dei gir babyen noko som eg ikkje godkjenner kjem det ikkje på tale om dei får passe ungen. Enkelt og greitt. Vårt barn, våre reglar. Kan dei ikkje følge reglane kan dei heller ikkje få passe barnet (eller holde det, dersom dei då stappar mat i munnen på det).

vær klar i din tale du, ellers så gjentar de det bare. din baby, dine regler!!!
å så skulle ha en baby på snart 5 mnd til å smake på sjokolade da.. nei vettu hva, ingen grunn til å sende en meld å beklage deg!

Kittekat skrev:
Leste først 4 1/2 ÅR, og tenkte at du var en smule hysterisk, men så så jeg at det sto måneder. Nei, du er ikke sær som ikke vil gi en liten baby sjokoladekjeks.

Helt enig!

jentami* skrev:
Det er ikke du som skal beklage, det kan de selv gjøre!

Absolutt ikke sært av deg!

Min mormor duppet smokken til jenta i karamell saus da hun var 1mnd gammel..
1 mnd<---.. Jeg klikka! Reiste meg opp, reiv smokken ut av hånden hennes å sa "det der gjør du faen meg ikke!"

Særiøst???  Stakar mormoren din!!!!!!!! Veldig unødvendig av henne, men ho gjorde vel ikke det for å være dum? Eldre tenker annerledes, og ingen dør av å smake sukker. Synes faktisk å snakke slik til mormoren sin er verre enn å gi sukker til en baby, selvom det helt klart ikke er kjempelurt

Back
Topp