Var det rier?

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
I dag hadde jeg første dag på jobb etter 3 uker ferie. Vi hadde planlegging og satt i ro i lang tid. 6-7 timer. Etter 3-4 timer begynte det å gjøre litt vondt i ryggen, men jeg tenkte det var greit og normalt siden jeg tross alt er gravid og tåler stillesitting dårlig. Men etter 4-5 timer begynte smerten å bli verre. Det gjorde vondt i korsryggen, livmoren, tarmene og strålte litt ned i beina også. Jeg klarte å holde ut de siste to timene på jobb og dro hjem. Tenkte at det sikkert bare var kroppen som var sliten og at jeg trengte å ligge. Når jeg kom hjem la jeg meg ned, slappet av og smerten forsvant til slutt helt.

Tror dere det var rier? Kynnere? Eller kanskje jeg brygger på urinveisinfeksjon (skal ta en hjemmetest hvis det kommer tilbake).. Jeg er litt redd for at stresset er grunnen og at å dra tilbake på jobb fremkaller det igjen :(

I dag hadde jeg første dag på jobb etter 3 uker ferie. Vi hadde planlegging og satt i ro i lang tid. 6-7 timer. Etter 3-4 timer begynte det å gjøre litt vondt i ryggen, men jeg tenkte det var greit og normalt siden jeg tross alt er gravid og tåler stillesitting dårlig. Men etter 4-5 timer begynte smerten å bli verre. Det gjorde vondt i korsryggen, livmoren, tarmene og strålte litt ned i beina også. Jeg klarte å holde ut de siste to timene på jobb og dro hjem. Tenkte at det sikkert bare var kroppen som var sliten og at jeg trengte å ligge. Når jeg kom hjem la jeg meg ned, slappet av og smerten forsvant til slutt helt.

Tror dere det var rier? Kynnere? Eller kanskje jeg brygger på urinveisinfeksjon (skal ta en hjemmetest hvis det kommer tilbake).. Jeg er litt redd for at stresset er grunnen og at å dra tilbake på jobb fremkaller det igjen :(
Jeg er hjemme på perm fra sykehuset i kveld, og var veldig stressa i forkant. Snakket derfor en del med en jordmor før jeg dro, og hun sa at ubehag og småvondt er helt ufarlig, og at hvis jeg var usikker på om det var ufarlig småvondt eller rievondt, da var det ufarlig småvondt :p Riene sa hun som regel er så vonde at du faktisk skjønner at det er rier, at du må konsentrere det og puste deg gjennom dem. Jeg tror jeg ville prøvd igjen i morgen og se hvordan det går, og om du får det igjen ville jeg ringt føden :)

Det KAN være rier. Men siden det ga seg etterhvert så høres det kanskje mer ut som kynnere?

Min erfaring er rett og slett at du bør følge magefølelsen!

Fødselen med storebror startet og var kun "småvondt" hele veien frem til 10 cm. Litt som du forklarer her.

Ringte til sykehuset og dem nektet å ta meg inn, men fikk grina meg til å komme inn for hadde en dårlig magefølelse. Dem har som en regel at: kan du sove gjennom smerten, så er det ikke rier og som nevnt over du må puste deg gjennom dem, men det er ikke alltid tilfellet at det er sånn. Jeg kunne sove meg gjennom de, og måtte ikke puste meg gjennom noe. Når jeg først kom inn da så viste det seg at jeg hadde kraftige rier ganske bra åpning og nesten avflatet livmorhals.

Så igjen, følg magefølelsen og se ann utover. Jeg selv har iallefall en lav terskel for å ringe føden denne gangen :P

Jeg er hjemme på perm fra sykehuset i kveld, og var veldig stressa i forkant. Snakket derfor en del med en jordmor før jeg dro, og hun sa at ubehag og småvondt er helt ufarlig, og at hvis jeg var usikker på om det var ufarlig småvondt eller rievondt, da var det ufarlig småvondt :p Riene sa hun som regel er så vonde at du faktisk skjønner at det er rier, at du må konsentrere det og puste deg gjennom dem. Jeg tror jeg ville prøvd igjen i morgen og se hvordan det går, og om du får det igjen ville jeg ringt føden :)

Ja skal se det an i morgen evt hvis det kommer igjen før det og.. Hvis jeg får en god natts søvn går det sikkert bra og var bare kynnere. Forrige fødsel halvsov jeg i de første riene og våknet til slutt da vannet gikk. Håper ihvertfall ikke det skjer nå. Huff..nervevrak her:nailbiting::woot:

Jeg hadde heller ikke rier som jeg måtte puste meg gjennom før jeg kom over 7cm, så stemmer ikke alltid. Men jordmor sa til meg at riene kommer i tak, noe kynnere ikke gjør. Og at riene varer aldri lenger enn 1 min ;) Kynnere skal gå bort når du endrer stilling, mens rier vil være der uansett. Men bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite :)

Back
Topp