"Var det planlagt?"

marell

Forelsket i forumet
Det var spørsmålet jeg fikk fra en veldig god venninne da vi måtte fortelle hvorfor jeg er så asosial... Og jeg syntes det var ganske frekt! Flere som har fått det spørsmålet og reagert negativt?

Mannen min og jeg har vært sammen i mange år og hun vet at vi har lyst på barn. Kanskje derfor det svaret svir litt ekstra?

jeg suns det spm er veldig personlig og frekt å spørre om. Noen barn er veldig planlagt mens andre er overraskelse, mn alle blir tatt imot med stor glede og kjærlighet ;)

Får meg aldri til å stille det spm selv til noen, tenkt deg å få høre av noen i ettertid at du var "ikke planlagt"

Har fått spm noen ganger selv, mn har ikke tatt det så mye innover meg siden de har vært planlagt, bare at prøvingen tok tid.

Men hører jeg noen stille det spm rett ut til noen blir jeg litt paff :p

Huff ... hadde blitt veldig paff selv. Er ikke noe man spør om sånn synes jeg. Skjønner godt at dette er sårt for dere jeg. Klem :-)

Jeg syns det er personlig og ikke noe man burde spørre om.

Jeg reagerer også når folk spør par som har vært sammen en stund om ikke de skal ha barn snart? Det er jo faktisk en god del folk som bruker lang tid før det klaffer, og for noen klaffer det aldri på egenhånd eller i det hele tatt. Da tror jeg det må være veldig sårt å få dette spørsmålet til stadighet.

Jeg fikk dette sp av ei veninne å ble veldig plagg selv... "Planlagt var d,men d skjedde fortere enn vi trodde" sa jeg,å da sa spurte ho hvor langt jeg var påvei,å at jeg kunne vel fremdeles ta d bort... Da ble jeg fly forbanna... Har ikke snakket m ho siden!

Jeg har selv hørt folk av at graviditeten ikke var planlagt noe de har sagt til halve verden. Hva med den dagen når ungen får høre at den ikke var planlagt? Jeg synes det er et ufattelig frekt spørsmål å kommende og hvis det ikke var planlagt synes jeg ikke man skal si det høyt heller... Lurer på hvor mange ganger jeg kommer til å få spørsmålet når vi annonserer graviditeten for alle...

Jeg har igrunn aldri tenkt over det hverken som positivt eller negativt, men syntes det er et underlig spørsmål. Jeg er sjøl "ikke planlagt" men kan ikke si at jeg noen gang har tenkt negativt på det. Jeg tok meg mye mer nær av alle som maste på oss om vi ikke skulle ha barn før vi fikk dattera vår i fjor. Det om det er planlagt har jo nesten blitt et standar spørsmål i mangel av noe bedre å spørre om.

Jeg tenker at om man er singel å har vært det en stund, å er gravid, så er det jo naturlig at folk spør om det var planlagt.. Det er jo på en måte en naturlig reaksjon. Ei venninne av meg har vært singel i 7 år, å for 2 år siden fant hun ut at hun var gravid etter en one night stand, så selvfølgelig, den ungen var jo ikke planlagt. Så ja, den ungen må jo få høre at den ikke var planlakt, men at foreldrene er like glad i den fordeom. Nytter jo ikke å lyge om det :)
Men selvfølgelig, har man kjæreste, å har vært sammen en stund, så burde ikke folk spørre om det. Fordi det er jo ikke noe de har noe med uansett.

Jeg synes det er forferdelig frekt å spørre om slikt jeg....
Er ikke det en privatsak da? Det er jo greit om jeg forteller de jeg ønsker at dette ikke var helt planlagt, men jeg hadde blitt litt snurt om noen spurte meg.

Jeg har ei venninne som bestandig har klagd på at hun alltid får spørsmålet; når skal dere ha barn da? Og hun har klagd så mye til meg, men nå som hun har fått barn, er det hun som spør alle og enhver.

Når folk ønsker å bli gravide, om de kan få barn, hvorfor de ikke har barn eller om barnet er planlagt er en privatssak synes jeg.

Den har jeg fått høre av en av mine beste venninner hver gang vi forteller at jeg er gravid. I følge henne er ingen av ungene mine planlagte mens jeg selv vet at alle er planlagte. Sårer veldig hver gang hun sier det, spesielt når hun forteller det til alle våre felles venner som en liten periode har trodd at alle ungene mine har vært uhell.

Tror ikke folk mener noe negativt med spørsmålet, men det er jo et veldig rart og unødvendig spørsmål....

Back
Topp