Var det ikke en spontanabort likevel??!

Har hørt om flere som har blitt gravide rett etter en SA. Lykke til og krysser fingrene for deg :Heartred
 
Ser ikke ut som den har økt noe særlig? Har en til CB digital liggende, tenker jeg tar den i morgen eller torsdag. Får jo uansett svar på torsdag på ul. Hvis jeg fortsatt er gravid etter det jeg trodde var en spontanabort, så skal jeg være 7 uker på vei i morgen. Da ser disse testene svært dårlig ut... Har et lite håp innerst inne om at jeg har blitt gravid rett etter SA. Men, noe sier meg at det her bare er rester etter SA.. :sorry:

Jeg ble gravid to uker etter SA sist gang.. så det er mulig. Men som alle andre sier, dette bør du sjekke opp med legen! Da jeg ikke var sikker på om det var rester etter SA eller om jeg var gravid på nytt fikk jeg henvisning til ul av legen.

Håper du finner ut av det fort ❤️
 
Kan du ha vært gravid med tvillinger og mistet den ene?
 
Takk for svar alle sammen:happy: Jeg skal holde meg noen timer nå, så skal jeg prøve en digital og en a1 jeg har liggende. Har time til ultralyd nå førstkommende torsdag. Nervepirrende å vente!!
Synes det er fint å lese erfaringer o.l. :happy: Jeg er sykt bekymret, forvirret, redd og veldig spent! Lener meg mest mot rester av svangerskap, graviditet utenfor livmor eller noe sånt, men håper likevel på det beste :Heartred
Har du vert til ultralyd i dag? Spent på å høyre korleis det går :Heartred
 
Legen kunne ikke se noe tegn til svangerskap:( Hun sa: a) jeg har spontanabortert, og kroppen er «forvirret» og fortsetter å produsere hcg. Eller b) jeg har spontanabortert, men blitt gravid igjen rett etterpå, og at det er for tidlig for å kunne se det på en ultralyd. Har tatt blodprøve for å måle hcg, men får ikke svar før i morgen. Skal ta en til blodprøve på mandag for å se om det øker eller synker.
Jeg tok ny test i morgest (se bilde). Hva tror dere? Mannen mener det har økt? Og at den har doblet seg på to dager? Jeg ser ingen økning, men tror ikke jeg tør å tenke det heller..

Har et lite håp inni meg som sier at jeg har blitt gravid igjen rett etterpå. Jeg fikk jo en negativ digital den 11.jan, og suuupersvak babyplan tidlig, mistet symptomer som ømme bryst osv. Testene har nå blitt svært positive igjen, og brystene er ømme igjen.

Men, jeg skyver vekk tanken om at vi er gravid igjen og tenker at dette kun er pga rester etter spontanaborten. Kjennes så kjipt å bare ha negative følelser rundt positive graviditetstester, ultralyd og alt som har med graviditet å gjøre egentlig..
 

Vedlegg

  • C14DB153-9C85-44BC-8600-A2CD2EA2E71B.jpeg
    C14DB153-9C85-44BC-8600-A2CD2EA2E71B.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 128
Legen kunne ikke se noe tegn til svangerskap:( Hun sa: a) jeg har spontanabortert, og kroppen er «forvirret» og fortsetter å produsere hcg. Eller b) jeg har spontanabortert, men blitt gravid igjen rett etterpå, og at det er for tidlig for å kunne se det på en ultralyd. Har tatt blodprøve for å måle hcg, men får ikke svar før i morgen. Skal ta en til blodprøve på mandag for å se om det øker eller synker.
Jeg tok ny test i morgest (se bilde). Hva tror dere? Mannen mener det har økt? Og at den har doblet seg på to dager? Jeg ser ingen økning, men tror ikke jeg tør å tenke det heller..

Har et lite håp inni meg som sier at jeg har blitt gravid igjen rett etterpå. Jeg fikk jo en negativ digital den 11.jan, og suuupersvak babyplan tidlig, mistet symptomer som ømme bryst osv. Testene har nå blitt svært positive igjen, og brystene er ømme igjen.

Men, jeg skyver vekk tanken om at vi er gravid igjen og tenker at dette kun er pga rester etter spontanaborten. Kjennes så kjipt å bare ha negative følelser rundt positive graviditetstester, ultralyd og alt som har med graviditet å gjøre egentlig..

Håper du er gravid igjen! For dette er jo tydelig økning da:D
 
Det der er så vanskelig, akkurat det samme skjedde med meg. I mitt tilfelle var det ein ufullstendig spontanabort, der hcgen fortsatte å auke i fleire veker etter aborten. Den auka ikkje fort nok, så vi skjøte at det måtte vere noko gale, men det tok laaang tid å få avklaring, og eg fekk utallige ultralyder for å sjekke at det ikkje var exu. Eg ser tydelig økning på testene dine, men det er veldig vanskelig å avgjøre om økninga er sterk nok... Usikkerheten er til å bli gal av, eg håper du får svsr snart :Heartred
 
Tok en ny a1-test i dag. Hva tror dere? Lav stigning på tre dager?

Venter i spenning i dag på resultat av blodprøve! Må jo selvfølgelig vente til mandag før jeg får tatt en til, og får sikkert ikke svar på den før tirsdag/onsdag.. og jeg har bare to graviditetstester igjen!! Kommer til å bli gærn :confused2
 

Vedlegg

  • E9D97955-1F5B-4353-B023-E1E1AEEC64DB.jpeg
    E9D97955-1F5B-4353-B023-E1E1AEEC64DB.jpeg
    25,7 KB · Visninger: 84
  • 0D3E6CA0-2FDA-4497-BAA1-5862732A639F.jpeg
    0D3E6CA0-2FDA-4497-BAA1-5862732A639F.jpeg
    21,7 KB · Visninger: 83
Tok en ny a1-test i dag. Hva tror dere? Lav stigning på tre dager?

Venter i spenning i dag på resultat av blodprøve! Må jo selvfølgelig vente til mandag før jeg får tatt en til, og får sikkert ikke svar på den før tirsdag/onsdag.. og jeg har bare to graviditetstester igjen!! Kommer til å bli gærn :confused2
Eg klarer ikkje å sjå så mykje stigning på dei testene, men det er vanskelig å vurdere... Her er mine babyplan tester fra 10 dpo til 21 dpo da eg fekk 3+ på digital. Prøv å finne på noko kjekt i helga så du har noko anna å tenke på :Heartred
 

Vedlegg

  • 20190121_063031.jpg
    20190121_063031.jpg
    14,2 KB · Visninger: 81
Her er fra SAen min, det går jo an å sjå stigning på disse og, men veldig svak. Eg gjekk vel fra 170 hcg til 650 på tre uker før hcgen begynte å gå ned igjen.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190201-103741_Gallery.jpg
    Screenshot_20190201-103741_Gallery.jpg
    12,5 KB · Visninger: 105
Kan du ha hatt en SA og blitt gravid igjen? :happy:
 
Jeg syns det er fin stigning på disse testene. Du bør ta en ny hcg-prøve. Du kan ha blitt gravid igjen:)
 
Hcg-blodprøven tatt forrige torsdag var på 134. Tok en CB digital i morgest (se bilde). Ingen tvil om at hcg stiger! Men.. vet ikke hva jeg skal tro? Ny blodprøve next!
 

Vedlegg

  • FD103320-7238-4CEA-A2E9-9FC2DDA04A5E.jpeg
    FD103320-7238-4CEA-A2E9-9FC2DDA04A5E.jpeg
    21 KB · Visninger: 37
Back
Topp