Var det ikke en spontanabort likevel??!

Lillemyyyy

Flørter med forumet
Okei... nå er jeg ekstremt forvirret!! I begynnelsen av januar fikk jeg graviditetssymptomer som murringer, utflod og ømme bryst. Jeg fikk en positiv (svak) graviditetstest 4.januar. (IKM var 8.jan) fram mot 10.jan fikk jeg svake postive babyplan tidlig tester. Fikk en positiv CB digital 9.jan. 11.jan var CB digital negativ, men babyplan hadde fortsatt en svak strek. Begynte å blø senere på kvelden den 11.jan. Mensenblødning. Regnet med at jeg mistet da, har mistet tre ganger det siste året. Tok ingen flere tester etter dette. De ømme brystene dabbet også av litt etter litt.

Den siste uken ca har brystene blitt skikkelig ømme igjen, og jeg har murringer og slimete utflod. Tenkte at EL var på vei. Fikk positiv digital EL-test med dobbel hormonindikator nå på fredag 25.jan. Har forsåvidt ALDRI hatt ømme bryst utenom graviditet.

Jeg tok en babyplan-tidlig graviditetstest nå i dag på formiddagen (litt tynn urin), og den var pinadø positiv! streken kom fram med engang. Ikke helt sterk, men ganske sterk. (Se bilde). Mistet jeg ikke alikevel???! Hvis det stemmer, så skulle jeg vært ca 6 uker på vei nå. Ville ikke streken vært sterkere da?! Og jeg kan jo umulig ha blitt gravid nå i helgen, hadde aldri slått ut på en test nå i dag? Og hvorfor viste EL-testen positiv?? Noen andre som er gravid og har opplevd svake tester, blødning og/eller at symptomene kommer og går?

HJEELP! Noen med erfaring? Tanker? Råd?
 

Vedlegg

  • 9883AFAC-80CD-421E-8838-2B970C8E6436.jpeg
    9883AFAC-80CD-421E-8838-2B970C8E6436.jpeg
    152,6 KB · Visninger: 172
Eg hadde ein delvis spontanabort som oppførte seg litt sånn, svak pos test, fekk mensen, men streken fortsatte å bli sterkere. Testa stigning av hcg, og det gjekk oppover, men veldig sakte. Tok vel mellom 3-4 uker (og utallige uler og hcg tester hos kk, som misstenkte exu) før hcgen begynte å gå ned igjen og eg fekk ny blødning. Du bør komme deg til legen og få ein sjekk for å utelukke exu i alle fall! :Heartred
 
Spennende, men som de over skriver vil jeg anbefale å sjekke opp dette med legen din;)
 
Har ikke noen erfaringer med dette, men den siste testen jeg tok når jeg var 5+3 var ca sånn og synes de testene jeg tok på ikm dagen og dagene etter var veeeeeeldig svake. Jeg brukte rfsu sine "test ofte" da så vet ikke hvor sensitive de er til hcg i forhold til babyplan sine tester.
 
Håper forresten at spiren fortsatt sitter hos deg til tross for negative tester og blødning :Heartred Masse lykke til!
 
Ville prøvd en annen test. Jeg følte mine babyplan tester var mye svakere enn clearblue og A1 sine.

Kanskje du skulle målt hcg’en eller få en UL.
 
Takk for svar alle sammen:happy: Jeg skal holde meg noen timer nå, så skal jeg prøve en digital og en a1 jeg har liggende. Har time til ultralyd nå førstkommende torsdag. Nervepirrende å vente!!
Synes det er fint å lese erfaringer o.l. :happy: Jeg er sykt bekymret, forvirret, redd og veldig spent! Lener meg mest mot rester av svangerskap, graviditet utenfor livmor eller noe sånt, men håper likevel på det beste :Heartred
 
Hei

Jeg fikk postetivt test den lørdag femte januar. På tirsdagen begynte jeg med en svak blødning. Testene ble sterkere.Cler blue VISTE 2 3 uker.Men onsdagen etter tok jeg en cler blue som VISTE 1 2 uker.Var til Ul dagen etrer der gynekologen ikke kunne se tegn til verken graviditet eller spontanabort. Hun ba meg gå til legen for å ta en hcg måling og den steg fra 129 til 169. Men legen konkluderte med spontanabort.Jeg var kvalm helt til lørdag. HCG kan stige etter rn spontanabort. Jeg har også forsatt posetiv test i dag.. Jeg ville gått til legen din for å ta en hcg måling. Det er helt forferdelig å gå i uvisse håper det går bra med deg,:Heartred
 
Takk for svar alle sammen:happy: Jeg skal holde meg noen timer nå, så skal jeg prøve en digital og en a1 jeg har liggende. Har time til ultralyd nå førstkommende torsdag. Nervepirrende å vente!!
Synes det er fint å lese erfaringer o.l. :happy: Jeg er sykt bekymret, forvirret, redd og veldig spent! Lener meg mest mot rester av svangerskap, graviditet utenfor livmor eller noe sånt, men håper likevel på det beste :Heartred

Bra du skal til ul. Håper du får positive nyheiter og får bli her inne!! :D
Det hadde nok vore lurt å kome seg til legen og sjekka om hcg stiger eller synker i tillegg til ul.
 
Kroppen er rar, og ikke lett å skjønne seg på. Håper for deres del at spiren klorer seg fast, men ville absolutt sjekket opp med lege :happy119
 
En CB digital kan kanskje gi deg svar, den bør vel vise 3+ nå. Ellers høres ultralyd fornuftig ut, særlig hvis det er svangerskap utenfor livmor er det et poeng å oppdage det tidlig. Jeg hadde en lignende opplevelse, med blødninger og ingen symptomer etterpå. Men testet ikke før etter en uke etterpå og da var testene blitt sterkere. Viste seg at jeg var gravid.
 
Var vel mest sannsynlig SA da, og det er fortsatt rester eller noe når den digitale ikke viser mer enn 1-2 uker?:sorry:Hvis jeg hadde vært 6 uker på vei, så hadde den vel vist 3+? Selv om denne ble tatt på kveldsurin (holdt meg nesten 5 timer)
Blir helt matt...:dontknow
 

Vedlegg

  • 1C6E167D-0764-463F-B69E-2E7F31F20EC5.jpeg
    1C6E167D-0764-463F-B69E-2E7F31F20EC5.jpeg
    271,9 KB · Visninger: 135
Last edited:
Var vel mest sannsynlig SA da, og det er fortsatt rester eller noe når den digitale ikke viser mer enn 1-2 uker?:sorry:Hvis jeg hadde vært 6 uker på vei, så hadde den vel vist 3+? Selv om denne ble tatt på kveldsurin (holdt meg nesten 5 timer)
Blir helt matt...:dontknow

Eg synes du burde ringe legevakta imorgon og få ein oppklaring så fort som mogleg.
Klem :Heartblue
 
Var vel mest sannsynlig SA da, og det er fortsatt rester eller noe når den digitale ikke viser mer enn 1-2 uker?:sorry:Hvis jeg hadde vært 6 uker på vei, så hadde den vel vist 3+? Selv om denne ble tatt på kveldsurin (holdt meg nesten 5 timer)
Blir helt matt...:dontknow

HCG er veldig individuelt, men de fleste vil nok få 3+ hvis du faktisk er 6 hele uker på vei. 1-2 virker lavt. Spørs om du blir så mye klokere før ultralyd, for dette var ikke lett å tyde...
 
Høres forvirrende ut. Jeg viløe dratt til lege for å få målt hcg. Da får du det beste svaret. Ønsker deg lykke til.
 
Beste måten å få svar på er nok å ta en tur til fastlegen og evt få henvisning til ultralyd
 
Det er ikkje sikkert ul kan gi deg gode svar, da det kan vere vanskelig å sjå noko så tidlig, så det er lurt å ta hcg i tillegg for å sjå på stigninga, det kan du gjøre hos fastlegen. Hugs at om du skulle få sterke smerter i magen må du komme deg til legevakt/sjukehus så fort som mulig, for viss det er exu kan det haste <3
 
Ser ikke ut som den har økt noe særlig? Har en til CB digital liggende, tenker jeg tar den i morgen eller torsdag. Får jo uansett svar på torsdag på ul. Hvis jeg fortsatt er gravid etter det jeg trodde var en spontanabort, så skal jeg være 7 uker på vei i morgen. Da ser disse testene svært dårlig ut... Har et lite håp innerst inne om at jeg har blitt gravid rett etter SA. Men, noe sier meg at det her bare er rester etter SA.. :sorry:
 

Vedlegg

  • 68A2D876-5BD9-4404-A6BC-8FCFA52C6A99.jpeg
    68A2D876-5BD9-4404-A6BC-8FCFA52C6A99.jpeg
    220,2 KB · Visninger: 106
Back
Topp