Var det en spontanabort?

AdelinaBambina*

Elsker forumet
Slenger denne inn her også, da det ikke er folk på 'Vi som har mistet' til å svare.

Fikk mensen i forigårs, og det var helt ulikt mine andre menser. Før kunne jeg gå med 1 tampong en hel dag, mens nå må jeg skifte minst hver andre time.
Hadde/har også endel klumper i blodet, noen store, noen mellomstore og noen små..
Dessuten fikk jeg syyke smerter i underlivet igår(som jeg har enda, bare ikke så ille som igår), vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dem.. Føltes ut som om beina i underlivet var laget av bly(MASSE bly/kjempetungt) og skulle til å 'ramle ut'... Var slik at jeg ikke klarte å gå nesten, helst at jeg ville sette meg ned å dø så vondt det gjorde...

Noen med mer peiling enn meg??
Hvis det er spontanabort, så visste jeg ikke engang at jeg var gravid...[&o]

Det kan det ha vært. Men det er umulig å diagnostisere uten ultralyd.

Her ble hver mensen sånn etter jeg fødte, altså det kjennes ut som at hele høna er av bly.. Helt grusomt![&:] og jeg blør MYE! Men om dette kom helt ut av det blå hos deg, så kan det jo være en SA. Tror jeg hadde det en gang jeg også, da jeg testa positivt med en QR, og så blødde jeg voldsomt og hadde myyye mer smerter enn vanlig når kvelden kom.

Et par av mine spontanaborter var akkurat som du beskrev.. [&o]

P.s om det er SA du har hatt så skal du ikke bruke tamponger da det øker riskoen for å få infeksjon.

Men kan høres ut som en SA. Da bør du kanskje ta kontakt med legen din om mandan, for å være på den sikre siden.

jeg ville ha tatt en test og sett hva den sa jeg..
det henger jo igjen i kroppen i en stund etterpå, så du kan jo muligens få det bekreftet den veien.

ellers så vil jeg si at noen ganger føles det som bly her hos meg også, og da har testene vært blendahvite. håper ikke det er en sa du har [:)]

Tusen takk for svar[:)]

Bare så det er sagt, smertene nå var absolutt ikke så milde som mensensmertene jeg har hatt før.. Tilogmed fargen på blodet var helt annerledes enn mine andre menser.[&:]

Skal jeg da bestille time hos legen? For ultralyd, eller hva skjer hos legen??[8|]

ORIGINAL: *Frøken F*

Uff ja...etter min mening så høre det sånn ut ja.[:(]

ja, må si meg enig her, har nylig hatt min 3 spontanabort, så kjenner meg litt igjen[&o]

ORIGINAL: AdelinaBambina*

Bare så det er sagt, smertene nå var absolutt ikke så milde som mensensmertene jeg har hatt før.. Tilogmed fargen på blodet var helt annerledes enn mine andre menser.[&:]

Skal jeg da bestille time hos legen? For ultralyd, eller hva skjer hos legen??[8|]

Hvis du ikke slutter å blø, smertene ikke gir seg, eller du får feber eller liknende, så må du ta kontakt med lege. Da kan det være at alt ikke har kommet ut.

Går alt som det skal nå, er det bare å prøve og bli gravid igjen. [:)] Noen leger/jordmødre sier man bør vente en syklus, imens andre sier man kan prøve med en gang.
Siden du nå mest sannsynlig ikke var mer enn ca 4 uker på vei nå, ville jeg ikke tatt noen pause, så sant du ikke føler du trenger det selv. Vi har alltid prøvd med en gang etter SA, forutenom når vi var til utredning.

Lykke til, håper du blir gravid fort igjen, og at spiren blir i magen tiden ut neste gang! [:)]

De tar en blodprøve av deg for å sjekke hcg nivået.
Veldig ofte kommer alt ut av seg selv.. Jeg hadde en SA i april og en i juni, hadde ikke UL før i sept når jeg var hos gyn for å ta en celleprøve.

Jeg hadde det akkuratt sånn da jeg mistet for ett år siden[&o] Men har også hatt lignende smerter når jeg har fått blærekatarr under mensen. (Har veldig lett for å få blærekatarr da jeg har nedsatt immunforsvar og "syk" blære). Kontakt legen du, så håper vi på det beste, og at dette ikke var en SA! Lykke til![:)]

ORIGINAL: HvorErMINpulesveis

Slenger denne inn her også, da det ikke er folk på 'Vi som har mistet' til å svare.

Fikk mensen i forigårs, og det var helt ulikt mine andre menser. Før kunne jeg gå med 1 tampong en hel dag, mens nå må jeg skifte minst hver andre time.
Hadde/har også endel klumper i blodet, noen store, noen mellomstore og noen små..
Dessuten fikk jeg syyke smerter i underlivet igår(som jeg har enda, bare ikke så ille som igår), vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dem.. Føltes ut som om beina i underlivet var laget av bly(MASSE bly/kjempetungt) og skulle til å 'ramle ut'... Var slik at jeg ikke klarte å gå nesten, helst at jeg ville sette meg ned å dø så vondt det gjorde...

Noen med mer peiling enn meg??
Hvis det er spontanabort, så visste jeg ikke engang at jeg var gravid...[&o]

Du må ikke finne på å gå med en tampong en hel dag som "normalen" selv om blødningen er liten!!!!

Var derfor jeg understreka 'kunne'[;)] Da mente jeg at det ikke var krise dersom den ble glemt/det kunne ikke blø igjennom.

Back
Topp