var det bedre før??

TulleHøna

Forumet er livet
jeg tenker på denne artikkelen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060162

hagen sier det var så mye enklere før, da kvinnen var hjemme å stelte hus og barn, og mannen var ute å jobba å tjente penger!

hva syns dere? vil dere at både du og mannen har 100% jobb og deler alt likt hjemme.
eller ville dere helst vært hjemme mens mannen tjente pengene?

Kunne godt tenkt meg å være hjemme eg :)

Jeg hadde blitt gal om jeg skulle være hjemme på heltid... Jeg elsker å jobbe :)

Bedre når det var forutsbestemt hva du skulle i livet bare pga kjønn? Bedre å ikke kunne velge selv? Tror ikke det, nei!

kunne tenkt meg å jobbe 70-80%... husarbeidet er det stort sett jeg som tar meg av uansett... sambo har ikke øyne for sånt, men klarer å bidra hvis jeg sier hva han skal gjøre :P

Kunne aldri i verden tenkt meg å vært hjemme på heltid! Har nettopp vært i permisjon, og fått smake litt på å være hjemmeværende. Klart det er koselig å være med babyen sin, men til slutt er det godt å gjøre andre ting i tillegg til å være med barna sine. Liker å bruke hodet mitt på andre ting enn husarbeid, mating og bæsjebleier.....

Jeg elsker jobben min, kunne aldri tenkt meg å vært hjemme på heltid!

JEG elsker å gå hjemme å dille å dalle å lage kompliserte og tidskrevende middager! og jeg elsker å bake! jeg skulle mer enn gjerne vært hjemmeværende! hadde gubben tjent så mye at jeg kunne vært det, så hadde jeg helt klart vært det!
hadde jeg derimot kunne jobbet med og tjent penger på hobbyene mine, hadde det nok vært annerledes!

Å bare være hjemme.. nei.. gikk hjemme hele svangerskapet med gutten min, og til han var 14 mndr... det var altfor lenge.. MEN: jeg kunne tenke meg å ha ett år perm med full lønn, og deretter få lov å jobbe halv stilling til han ble 2, uten at det gikk utover økonomien.. Og deretter kanskje 80, så jeg hadde en dag hjemme i uka med han til han ble 3-4 år.. Men da måtte mannen jo jobbet mye mer og tjent mer, og da ville jo de små få mindre tid med ham.. Syns det er fælt sånn det er nå, med mini i full stilling.. Barnehagetantene ser han jo mer i våken tilstand enn jeg gjør... I tillegg jobber jeg jo også skift og helger, så det går bort mye tid.. Ville gjerne hatt LITT mer tid med barna når de er små.. Tida går så altfor fort. Men så er nok barna litt mer heldige nå og ser mer til pappaene sine tror jeg enn før.. Da var det jo mange som knapt hadde pappa tilstede..  Men jeg trenger å være i jobb også, og ha voksne å forholde meg til og å få bidra på arbeidsfronten. Jobben er en stor del av personligheten min, og jeg følte meg veldig amputert når jeg måtte være borte så lenge.. Ikke så helt lett tema og jeg er vel litt delt i meninga.. hehe...

Jeg kunne aldri gått hjemme på heltid, jeg er rett og slett i skapt til det ;) Stortrives i jobben min og syns det var godt å begynne å jobbe igjen når minstemann var 10 mnd! Jeg er alt for sosial til å kunne gå hjemme, i år er første gang jeg har hatt tre uker sammenhengende ferie f.eks, DET var merkelig ;) Jeg storkoser meg hjemme i permisjonstiden, men det å komme seg ut blant folk og få bruke seg selv til litt anna enn å vere mamma og gjøre husarbeid er utrolig deilig :) Her hjelper mannen masse til hjemme også ;)

tjohoo skrev:
kunne tenkt meg å jobbe 70-80%... husarbeidet er det stort sett jeg som tar meg av uansett... sambo har ikke øyne for sånt, men klarer å bidra hvis jeg sier hva han skal gjøre :P

Samme her.. :)

tjohoo skrev:

Akkurat sånn er det her også! :P Han ser bare ikke rotet/skiten, før jeg nevner det til han. Så hjelper han meg med å rydde og støvsuge. (Tror han har blitt vandt til at jeg går og rydder, for nå har jeg faktisk tatt han i å rydde selv OG selv si at det er rotete! :O Men skiten ser han fortsatt ikke :P) Kunne også tenkt meg å jobbe i 70 - 80 %. Det tror jeg hadde passet meg helt supert :) Hadde fått sosialisert meg med andre, hadde hatt akkurat passe tid sammen med barnet, og jeg hadde hatt en fridag eller 2 i uka til å finne på andre saker :)

Back
Topp