Var deres fødsel lik deres mor?

Bringebærsaft

Flørter med forumet
Hei :)
Sniker meg fra november da jeg lurer på om noen av dere hadde lik fødsel som deres mor og er det noen av dere som vet om det er arvelig å føde fortidlig? :)

Legen og jordmora sier to forskjellige ting, så jeg tenkte å spørre dere som har vært gjennom dette ;-)
 
Min mor har født tre ganger, og har brukt ganske lang tid alle gangene. Min fødsel gikk derimot kjemperaskt og greit, så det var ikke mye likhet i fødselene.

Graviditeten mamma hadde med meg var ganske lik min graviditet. Høyt blodtrykk osv :) jordmor mente det var arvelig. Vet ikke noe om det med å føde for tidlig..
 
Min fødsel var veldig lik min mors. Veldig rask, men ukomplisert.
Har også hørt at fødselen pleier å være lik, men også at den ikke trenger å være det i det hele tatt.
Vil tro det er ganske tilfeldig :)
 
Vi har begge hatt raske fødsler. Mamma sine har vært 4-6 timer mine var vært 2,5-3 timer. Begge fødte rundt termin med første mann, 2. Mann 10 dager over hos mamma og 7 dager over hos meg. Så litt likt, men ikke helt. Min søster hadde over 12 timer fødsel og fødte noen uker før termin så trenger ikke være likt...
 
Nei var ikke mye likt her. Mamma har født en naturlig, en hasteks og en planlagt ks.
Mine to fødsler har skjedd med vannavgang og veldig raske.. Helt motsatt av mamma sin.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Min var heller ikke lik min mors. Hun gikk over med oss begge, hadde en lang og en kort fødsel. Jeg fødte prematurt, ble satt igang og fødte raskt og med tangforløsning. Så her heller ingen likheter.
 
Ja, ganske lik på den ene fødselen i alle fall.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Prikk lik min mors, og begge endte i hastekeisersnitt...
 
Første fødsel endte i akutt ks, andre gang hadde jeg planlagt ks - akkurat som min mor :p

Om det er arvelig eller ikke kommer vel an på årsaken til at fødsel blir som den blir, årsaken til at baby blir prematur osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Første fødsel var ikke lik. Andre fødsel var ganske lik min mors :)
 
Min mor har født til termin begge ganger. Og litt småtrøbbel med første, meg, der hun hadde pressrier i 3 timer. Jeg fødte 8 dager over etter å ha blitt strippa. Svangersskapet var ulikt å...
 
Svangerskapet var likt, men ikke fødselen siden mamma måtte ha hastekeisersnitt pga deformert bekken (som de ikke visste om før fødselen)
 
Både søsteren min og moren min har hatt "korte" fødsler, moren min lå på rundt 5-6 timer fra første rie til babyen var ute, søsteren min 6 timer med først, 3 med neste og 1,45 med siste. Jeg hadde lang fødsel med første, på overtid 24 timer, fikk drypp osv. 2 mann gikk mye bedre men alikevel 13 timer.
 
Nei.... Min mor hadde planlagte KS pga for smalt bekken. Mens jeg har hatt 3 vanlige kjappe fødsler. Og nå ved siste fødsel fikk jeg beskjed om at om det skulle komme en til og den lå i sete , var ikke en slik fødsel noe problem - jeg hadde mer enn stort nok bekken :)
 
Tusen takk for svar! :) Ser det kommer mange ulike svar så man får vel bare vente å se! Håper jeg er lik min mor da hun har hatt 3 kjappe fødsler. :)
 
Back
Topp