Var dere enige om babyens navn?

M

Moderator Amalie

Guest
Hadde hver av dere en favoritt som den andre ikke likte, eller endte dere kanskje med å trekke lodd? :)
 
Her har vi hatt navn klart siden vi begynte å tenke på barn :) Både jente- og guttenavn. Rett før vi fikk vite kjønnet tvilte jeg litt på navnet vi ville endt opp med, og foreslo et nytt navn. Mannen elsker navnet, og det er det mini kommer til å hete :)
 
De navnene som jeg likte, var ikke min samboer så glad for han ville ha mer normale navn, men vi ble begge enige til slutt og når sønnen vår ble født så passet navnet perfekt til han
 
Dette var ikke enkelt. Vi likte ingen av de samme navnene og brukte lang tid på å bli enige. Med første valgte jeg ett av hans navneforslag samme dagen som barnet ble født, med nr 2 tok det noen dager før jeg igjen ga etter å valgte ett navn han ville ha. Tok tid å venne seg til navn som jeg egentlig ikke ønsket å gi barna mine, men elsker navnene nå :)
 
Vi skrev ned to lister i fellesskap, og hadde sikkert 15 jentenavn, men bare 3 guttenavn. :p
Etter babyen var født, tok det to dager, og da var det tydelig hvilket av de 3 guttenavnene han skulle få. :)

Så ja, vi var enige hele veien. :)
 
Vi var ganske sikre på at det skulle bli gutt, men da jordmor spurte hva hun skulle hete rett etter fødsel så sa begge det samme [emoji173]
 
Første gang foreslo jeg ett guttenavn, han var enig. Vi hadde ikke vært på ultralyd ennå, men hadde kun guttenavnet, det var gutt i magen, så da var navnet bestemt Andre gangen hadde vi en liten liste hver med navn til både jente og gutt. Så foreslo han et nydelig navn hvis det ble jente, jeg var helt enig, det var jente å vips så var det bestemt
 
Med jenta fallt jeg for ett navn, han likte det ikke så godt med engang men det ble navnet jeg ønsket. Med gutten så liker ikke jeg navnet noe særlig, må tilvenne meg det. :)
 
Back
Topp