Var dere enige om babyens navn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Vi var enige med engang:) Han er oppkalt.

Ikke sikkert vi er like enige om vi får jente;)

Ja :) Diskuterte norrøne navn og valgte ut i fra de vi likte begge to :)

Med nr 1 var jeg og bf enige veldig tidlig :-)
Med nr 2 var det veldig svingende for meg og sambo. Vi ble vel aldri 100% enige, men han fikk til slutt viljen sin :-P så holder en knapp på mitt ønske neste gang :-)

Vi satte opp hver vår liste og hadde to navn felles. Det ble til slutt min favoritt. Hans favoritt blir brukt neste gang hvis det blir gutt ;)

Vi hadde felles kriterier - ingen særnorske bokstaver, skal fungere på flere språk, og ikke på SSBs Topp 10-liste - helst ikke på Topp 40-lista heller. ;)

Så kom vi med forslag litt løst frem og tilbake over et par måneder, før vi ble enige, helt uten dramatikk. :)
To guttenavn og to jentenavn var klare før tidlig UL - just in case. ;)

Vi ble veldig fort enige om navnet på gutten vår. Det var et navn vi likte godt begge to :) Denne gangen venter vi jente. Er i uke 35 nå og vi har fortsatt ikke blitt enige om navn enda.. var visst litt vanskeligere med jentenavn :P

Jeg laget en lang liste av navn jeg likte, sikkert 15 stk. Og så valgte han noen av dem. Jeg sa hvilke jeg likte best, og så var det et navn jeg hadde som var spesielt for meg da det er nesten det samme navnet som farmor hadde.
Faktisk fant vi mellomnavnet først. Eller jeg foreslo det og han sa at det var fint.

Vi var litt frem og tilbake på fornavnet, for han hadde også lyst til å kalle opp etter mormoren sin. Men så synes han at mitt navn egentlig var finere, så da ble det det.
Vi var enige om å ikke si det offentlig før etter at hun var født, og de eneste som visste navnet på forhånd var de to bestevenninnene mine. Det var fordi vi ville være sikker på at navnet var riktig :)

Vi satt igjen med ein favoritt kvar begge gongane.

Første gong sa vi det sånn at har ungen lyst hår blir det Ask, har han mørkt hår blir det Ravn (eg ville ikkje gå med på å kalle ein blond og blåaugd gut Ravn...).

Andre gong tok vi det på vekt; var babyen under 4 kg skulle det bli Erle, var ho over 4 ville det bli Eir.

Guten er lyshåra, og jenta var godt over 4 kg (vi var ganske ivrige etter å få veid ho etter fødselen) og vi endte opp med å bruke kvar vår favoritt utan særleg diskusjon. Vinn-vinn!

Førstemann er oppkalt, mannen bestemte det.
Denne gangen blir vi ikke enige.

Jeg likte det ikke først, men etter noen uker syns jeg det var ett råkult navn :)

Andremann var det jeg som bestemte og heldigis likte mannen det med èn gang :)

Vi var enig. Jeg hadde fornavn klart, litt usikker på mellomnavn.

Vi har etter myr om og men blitt enige hvertfall, i god tid før fødselen.

Nei, vi mislikte den andres forslag konsekvent.
Jeg synes heller ikke det er noen automatikk i at barnet skal få farens etternavn, så jeg holdt hardt på mitt fornavn i "bytte" mot at lille fikk hans etternavn. Barnslig kanskje, men viktig for meg.

Vi brukte hele svangerskapet omtrent begge gangene. Første har et navn jeg hørte på radioen, sendte sms til pappaen og spurte om ikke det hørtes bra ut. Så da ble det det :p
Andremann er oppkalt med wt par kriterier (dobbeltnavn, stødige navn og langt unna topp10 :p ). Han fikk navnet 2 dager gammel.

Vi ble fort enige, tok hvert vårt favorittnavn og satte sammen. Er veldig fornøyd med jentenes navn begge to. :-)

Back
Topp