Var dere enige om at barnet skulle døpes eller ikke?

M

Moderator Eve

Guest
Var dere enige om at barnet skulle døpes eller ikke døpes??
Eller ble det en samtale hvor den ene måtte gi etter?
 
Last edited by a moderator:
Jeg lot mannen bestemme det, da det ikke betyr noe for meg. Han veide litt for og imot og vi endte med å ha navnefest, og hadde en fantastisk fin dag med familie og venner :)
 
Her ble det til at ungene ikke skal/ble ikke døpt da min mann selv ikke er døpt eller konfirmert. Hvis ungene når de blir større har lyst til å konfirmeres så får vi di da døpt før konfirmasjonen :happy: For min del så var det ett fett om det ble dåp eller ei, men vi måtte høre hva vi hverandre ville og følte for og da ble det slik denne gangen :) Begge har like mye å si når det kommer til barna:)
 
Det var viktig for meg, eksmannen var i mot. Alle er døpt. Eldste konfirmerte seg i vår, i kirken - faren nektet å komme.
 
Jeg har ikke villet døpe ungene, gjort deg pga fedrene.

Nå sist var vi enige om å ikke gjøre det med siste, fordi vi ikke er religiøse, men da laget svigers oppstandelse. Så hun er døpt for å beholde familiefreden.

Synes det er kjekt med selskap for å feire små, men dåpen er for meg ikke nødvendig.
 
Begge var veldig enige om at barnet ikke skal døpes. Og vi ønsket begge en navnefest uten seremoni :)
 
Begge var enige om at han ikke skulle døpes. Knøttet skal heller ikke døpes.
 
Her ble det navnefest. Ingen av oss foreldrene er konfirmert. Så hadde bare vært merkelig å døpt gutten [emoji28]
 
Ja. Mannen synes ikke dåp er viktig, men han synes det er greit fordi jeg ønsker det :)
 
Vi var enige om dåp[emoji4] så får dem velge selv om dem vil konfirmeres kirkelig eller humanetisk, eller ikke i det hele tatt
 
Vi ble ikke enige, så vi har ikke hatt noen form for markering av fødsel eller navnevalg.

Jeg er veldig for dåp, mannen er veldig mot. Så da ble det sånn at vi valgte ingenting, for vi klarte ikke å bli enige om hvem av oss som følte sterkest den ene eller andre veien.
 
Vi er enige om å døpe vårt/våre barn. Ikke fordi vi er så veldig kristene, mer fordi «det bare er sånn man gjør». Vi er døpt begge to, så det faller seg naturlig for oss.
 
Vi var begge enige om å ikke døpe, for oss ville det hvert veldig feil å lyve i kirka da.
 
Vi var enige om at de ikke skulle døpes. Begge er både døpt og konfirmert, men har meldt seg ut av kirken så da ga det seg på en måte selv. Jeg kan ikke stå i kirka å love noe jeg selv ikke står inne for. Ikke synes jeg noe om dåp av barn heller eller melde dem inn i et trosamfunn før de har mulighet til å velge selv. Så det kan godt være vi ikke hadde døpt selv om vi var aldri så kristne. Vi hadde navnefest gjennom Humanetisk forbund, det var vi enige om. Men idag tenker jeg vi kunne droppa det å. Ser ærlig talt ikke poenget, men familien var sikkert fornøyd. Med lillebror ble det mest fordi vi hadde med storebror, kunne jo ikke gjøre forskjell.
 
Last edited:
Ja, det var ikke en diskusjon engang.
 
Back
Topp