Var barnet deres planlagt?

lenemor

Forumet er livet
Så dette spørsmålet på en av de andre terminklubbene, og så ble jeg nysgjerrig... Hadde dere planlagt å bli gravide, og hvor lang tid tok det før den satt??

Selv bestemte vi oss i oktober at vi skulle bli prøvere på nyåret (hadde tenkt å starte prøvingen i februar/mars i år), men når han fridde til meg 3. desember bestemte vi oss for å begynne å prøve med en gang. Første pillefrie dag på 11-12 år var søndag 4. desember, nyttårsaften fant jeg el-slim, og 1. januar satt den...[:D]

må svare både ja og nei, vi hadde planlagt å få ett barn men skulle vente til etter sommeren. Men samtidig som vi viste at vi prøvde å bli gravide. Så det ble full pott med en gang

Her var det så absolutt ikke planlagt, ettersom vår minste jente bare er 9 måneder enda. Men velkommen skal h*n være [:D]

Nr. 1 var ikke planlagt, men var mer enn velkommen...
Nr. 2 var planlagt, og ble gravid under en måned etter hormonspiralen var ute.
Nr. 3 er også planlagt. Måtte "jobbe" litt mere denne gangen. Ble gravid da nr. 2 var 6 mnd. men mistet
i uke 11. Også ble vi gravid igjen 3. pp etter vi mistet. Håper denne spira vokser og klamrer seg fast.
Kan ikke annet enn å bare vente å se, og krysse fingrene.

Ja, sluttet på p-pillen i slutten av oktober. Fikk mensen 25.november og det var siste på lenge [:)] Vi var forberedt på at dette vil ta tid, men den gang ei[:D]

Hmmm.. Litt planlagt. Hadde utrolig lyst på begge to, men synes det er en utrolig stor og omveltende avgjørelse. Lot skjebnen avgjøre og det skulle ikke mer en en liten "glipp" til. Nå er ejg gravid og det er en kjempespennende og helt ny følelse.[:)]

Både ja og nei. Hadde begynt og tenke på barn og slikt, men skulle egentlig vente med prøvinga til å april ca. Men legen mente jeg burde slutte på pilla pga hormonene, så det gjorde jeg allerede i august.. Og alle vet vel "konsekvensene" av å ha sex uten prevensjon[;)] Vel, regna egentlig med at det kom til å ta en stund, men det gikk altså ganske raskt.. (begynte ikke "prøvinga" før i oktober da")

Jeg sluttet med pillene i slutten av november, og ble gravid etter en mnd så det  gikk veldig fort [:D][:D]

Var jo planlagt, men hadde aldri trodd det skulle skje så fort, men det var jo bare moro det da [:D] er nå 7 uker på vei [:)][:)]

Skal til legen i morgen for jeg har hatt en del hjertebank, som oftest i forbindelse med at jeg er trøtt så legen ville ta noen prøver..

Flere her som er plaget med det??

Jeg slutta på pillen i juni i fjord,men vi begynnte ikke å prøve før oktober\november, hadde bestemt oss at vi skulle ta det som det kom. men siden det begynnte å ta så "lang" tid satte vi i gang..hehe...fant ut at jeg var  gravid helt i begynnelsen av januar[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

nurket vårt var veldig planlagt... slutta på pilla for ca 7-8mnd siden, så det tok en stund før jeg ble gravid.

Var vel planlagt ja :) Jeg sluttet på pilla i Mai. Men vi hadde vel en sånn "skjer det så skjer det" følese. Vi stresset ikke med å treffe eggløsning eller noen ting. Men på nyttårsaften så var det fulltreffer gitt ;)

gikk på p-pillen jeg så kan ikke si at det var planlagt, merket det på pupene som var veldig følsomme... men velkommen shal h*n være[:D]

Jeg fikk høre av "alle" at det tar litt tid å bli gravid, særlig hvis man hadde gått på p-piller lenge. Derfor tenkte jeg at det var greit å slutte å ta de i desember og så prøve aktivt fra april/mai. I mellom tiden skulle jeg prøve å regne meg fren til sikre perioder.
Man kan vel si at vi må være veldig fruktbare! Den satt med en gang og jeg skal bli mamma for aller første gang![:D]

ja var planlagt.
jeg mistet i desember og fikk klarsignal til å gå rett på prøvingen igjen (trengte ikke utskrapning etc- MA) og da satt`n igjen med en gang gitt. Er nå 8 uker (termin 16.9) eller litt mer (har jo ingen mens å regne etter så er litt usikkert, men den ble vel laget rett før eller i julen. temin min er regnet ut fra EL julaften)

Her var det også planlagt. Egentlig hadde vi tenkt til å vente til sommeren, men så sluttet vi med prevensjon i desember isteden. [:D] Ble gravid første måneden [:D][:D][:D] Ble kjempe happy!!!! Mamma og pappa prøvde i 7-8 år før de ble gravide med broren min, så det var en kjempe god følelse at jeg slapp å vente. Var litt redd for det. Bare håper at den lille spiren min klamrer seg godt fast og at alt går bra. Lykke til alle sammen! [;)]

Ja lillegutten vår var absolutt planlagt. Jeg sluttet med p-piller sommeren (juli) 2005 og vi prøvde aktivt siden da. Skulle på sykhuset til utredning både jeg og samboeren for barnløshet, og dagen før vi skulle på timen fant jeg ut at jeg var GRAVID[:D][:D][:D]
Så planlagt var det så absolutt

Hei hei...
Ja, vi hadde planlagt denne graviditeten.. Jeg fikk tatt ut spiralen i midten av november... Fikk mensen 10. desember... men siden har ingen sett dn... [;)]

Vi har jo to ganske småe barn fra før... 1 og 2 år... men vi tenkte at hvis vi skulle ha flere så ville vi prøve å få dm mens di andre to enda var ganske små... og det ser det ut som vi har greid... [:D]

Morsomt.. Vet ikke hvor langt jeg er... Men jeg regner ut fra siste mens og da kommer jeg fram til 7.6 uker..Blir spennende å se hva di kommer fram til når jeg skal til legen 14. mars.. Eller for å være ærlig så forstår jeg ikke hvorfor det står 7.6 uke på dn tickern  min, mens inne på min side står det 8.6 uke... Noen som kan forklare meg??

ORIGINAL: nutta06

Morsomt.. Vet ikke hvor langt jeg er... Men jeg regner ut fra siste mens og da kommer jeg fram til 7.6 uker..Blir spennende å se hva di kommer fram til når jeg skal til legen 14. mars.. Eller for å være ærlig så forstår jeg ikke hvorfor det står 7.6 uke på dn tickern  min, mens inne på min side står det 8.6 uke... Noen som kan forklare meg??

Jeg ser ingen ticker i det hele tatt jeg... hvorfor det står en uke forskjell kan jeg ikke hjelpe deg med dessverre?

Kan vel si at her var det absolutt IKKE planlagt, men ikke mindre glad for det for det!
Har diagnose PCO, så har vel forberedt meg på at en kanskje måtte ha assistanse
for å bli gravid en gang.. Kanskje bare samboeren min har veldig dyktige svømmere.. [;)]

Back
Topp