Var å amme naturleg for deg?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Ikkje alle får til amminga av forskjellige grunnar. Men om du amma, var det naturleg for deg? :)
 
Ja. Det var noe som falt meg ganske naturlig, når jeg bare kom meg ut av barselavdelingen, og fikk styre selv.
 
Det gikk av seg selv og veldig naturlig :)
 
Ja, det var nok det

Vi hadde våre vansker, særlig med første pga overproduksjon, men jeg lærte meg å regulere det og med de andre var det derfor et mindre problem (med yngste fikk jeg lov å gi til melkebanken, så da løste dets eg jo slik også)

Helt naturlig, og jeg savne det litt.
 
Ja, veldig naturlig. Men vi måtte finne ut av det selv. På sykehuset presset de på at jeg måtte gjøre det på en viss måte - da ble både jeg og Leah stresset. En uke etter vi kom kom hjem var hun fullammet (kun gestasjonsalder 35+4) regelrett fordi vi fikk finne ut av det selv; blant annet droppe ammeputen + skjoldet.
 
Ja, helt naturlig
 
Ja. Eller, vi slet i starten, men når det først løsnet ble det veldig enkelt og naturlig. Ammet stort sett overalt, særlig etter at vi fikk dreisen på amming i bæresele. Ammet til mini var 2,5 år, føltes like naturlig hele veien. Avsluttet på grunn av nytt svangerskap og gleder meg til ny ammeerfaring, håper på like fin ammeperiode :)
 
Det var veldig naturlig og gikk helt av seg selv :) vært av de heldige som aldri har hatt problemer med amming, og storkoser meg med det :)
 
Nei. Følte der veldig unaturlig og ubehagelig faktisk. Fikk heller ikke det skikkelig til, så etter 3 uker full pumpet jeg istedenfor og etterhvert dabbet det helt av for ingen fortalte meg hvor viktig det var å pumpe om natten for å vedlikeholde produksjonen. Hadde i utgangspunktet overproduksjon, så hadde mye melk i frys og kjøl som jeg bare varmet om natten. Med nr 2 gav jeg meg etter 2 uker da jeg følte det like ubehagelig. Nr 3 fikk flaske fra dag 1.
 
Med første, nei.
Med andre, absolutt.
 
Føltes helt natirlig fra første stund, foruten overproduksjon, og litt dårlig sugetak på henne i starten har vi heller ikke hatt noe problemer:)
 
Ja det har gått kjempe fint og ingen utfordringer med amming til nå...
 
Nei, det var hardt, vanskelig, mye tull. Gråting, blod og gjemme seg bort. Feber, feber og atter feber.

Jeg amma riktignok i 6 mnd med nr 1, det kosta mye. Med nr 2 ga jeg meg etter noen uker bare. Da klarte jeg virkelig ikke mer.
 
Hadde ikke spesielle problemer, men skal innrømme det føltes rart i starten. Og så hadde jeg litt vond utdrivning, som heldigvis gikk seg til etter ikke for lang tid. Det første minuttet etter at baby hekta seg på var ren tortur. :hilarious:
 
Hadde litt små problemer med amming med førstemann men med andre og nå tredjemann har det gått veldig bra og det har alltids kjentes naturlig å gjøre det :) Ammer fortsatt minstemann på snart 14 mnd :happy:
 
Back
Topp