Vanvittig gode og ganske sunne muffins

almara

Forumet er livet
VIP
Sukkeret er jo ikke sunt, da- men det er lite sukker og fett i denne og de er ganske grove uten å bli tunge:) En muffins inneholder mindre enn 100 kalorier. Elsker denne oppskriften, har akkurat laget (kl litt over sju om mrg, sånn er det å være mor til ei som våkner tidlig)

12 stk:

2 egg
3 ss sukker
1 dl hvetemel
1 dl sammalt hvetemel, grovt
0,5 dl havregryn
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
2 ss matolje
2 beger yoplait fruktyoghurt 0,1 prosent fett
1 dl frosne blåbær eller skogsbær, eplebiter eller hva man måtte ha

Egg og sukker piskes til eggedosis, så har man i alt det tørre, deretter oljen. Yoghurten vendes forsiktig inn og så har man i bær/frukt.
Stekes på 200 grader i 10-15 min. Utrolig gode!!

De hørtes gode ut!![:)]

DA står de i ovnen! Spennende å se hvordan de blir altså. Men en ting: Jeg synes deigen ble veldig flytende, gjort noe galt eller? 

ORIGINAL: PiaL

DA står de i ovnen! Spennende å se hvordan de blir altså. Men en ting: Jeg synes deigen ble veldig flytende, gjort noe galt eller? 

Hm, så rart... Jeg syns den pleier å bli ganske tyktflytende. Men får vente og se da! Håper de blir bra!

De yoghurtbegerne er forresten sånne små- men det er vel det du har brukt?

sikkert fordi det var endel is i den bærposen jeg brukte... Ja, ja, de ble litt flate, men har ikke fått smakt. Litt tidlig enda! Tar det etter trening isteden!

ORIGINAL: PiaL

sikkert fordi det var endel is i den bærposen jeg brukte... Ja, ja, de ble litt flate, men har ikke fått smakt. Litt tidlig enda! Tar det etter trening isteden!

Oi, så flink du er som trener så tidlig!

takk,takk... en siste innsats før ferien! (dessuten er det himmelsk å levere lilleprinsen på kidsen og se dem løpe som strikkballer etter han)

Back
Topp