Vanskelige leger

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Herremin, så vanskelige leger det er her! Hadde en MA sist som ble oppdaget i uke 11, hadde da vært dødt siden uke 8, fikk da anbefalt av gyn å dra på en tidligere ultralyd. I tillegg opplever jeg blødninger i dette svangerskapet, men får bare beskjed om at man egentlig må ha mistet 3 ganger for å få tidlig ultralyd! MEN jordmor skulle sende henvisning og så fikk vi bare se hva svar vi fikk.. Som forresten kommer om 1-2 uker:dead: Andre steder det også er vanskelig å få tidlig ultralyd? Syns folk her får henvisninger i hytt og pine :hilarious:

Bytt lege ;) sånn skal det ikke være!!
Kanskje dårlig formulert, men det er de legene på sykehuset som ikke vil ha henvisninger om man ikke har mistet tre ganger eller mer. Så det er dessverre ikke noe jeg kan gjøre fra eller til.. Jm sendte henvisning likevel, men hun sa at det kom helt ann på hvem som leser den henvisningen om vi får ul eller ikke :wtf:

Få henvisning til gynekolog. Legen min har henvist meg til en spesialist siden det ikke var sikkert at sykehuset ville ha meg inn. Hatt en Sa. Fått time på fredag, er da ca 6+4

Få henvisning til gynekolog. Legen min har henvist meg til en spesialist siden det ikke var sikkert at sykehuset ville ha meg inn. Hatt en Sa. Fått time på fredag, er da ca 6+4
Vi vurderer å gå privat ja, men det er så mye mer tungvindt (lang reisevei).. Hadde det ikke vært for det hadde vi ikke vurdert sykehuset engang :p

Herremin, så vanskelige leger det er her! Hadde en MA sist som ble oppdaget i uke 11, hadde da vært dødt siden uke 8, fikk da anbefalt av gyn å dra på en tidligere ultralyd. I tillegg opplever jeg blødninger i dette svangerskapet, men får bare beskjed om at man egentlig må ha mistet 3 ganger for å få tidlig ultralyd! MEN jordmor skulle sende henvisning og så fikk vi bare se hva svar vi fikk.. Som forresten kommer om 1-2 uker:dead: Andre steder det også er vanskelig å få tidlig ultralyd? Syns folk her får henvisninger i hytt og pine :hilarious:

Samme her:( Legen min henviste meg til tidlig ul da jeg fant ut at jeg var gravid ettersom jeg har gjennomgått både sa og MA de siste 6månedene. Jeg har ikke hørt noe fra sykehuset, så jeg ringte dem i dag. Fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke får tidlig ul til tross for henvisning, mtp at jeg "kun" har mistet to ganger. Jeg bestilte privat ul etter å ha snakket med de. Må ut med 1500,- (kun en privat gynekolog i området), men kjenner at jeg har behov for den tryggheten så det er verdt det:)

Last edited:
Samme her:( Legen min henviste meg til tidlig ul da jeg fant ut at jeg var gravid ettersom jeg har gjennomgått både sa og MA de siste 6månedene. Jeg har ikke hørt noe fra sykehuset, så jeg ringte de i dag. Fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke får tidlig ul til tross for henvisning, mtp at jeg "kun" har mistet to ganger. Jeg har bestilt ul, og må da ut med 1500,- (kun en privat gynekolog i området).
Syns det er så utrolig dårlig! Men kan ikke legen sende henvisningen til den private gyn sånn at du bare betaler egenandel?

Syns det er så utrolig dårlig! Men kan ikke legen sende henvisningen til den private gyn sånn at du bare betaler egenandel?
sniker litt her.Viss den private gynekologen har offentlig avtale trenger du bare betale egenandel,viss ikke er det full pris.

Gynekologen hadde ikke offentlig avtale, så da blir det fullpris. Jeg betaler selvsagt gjerne de kronene for å slippe å være ekstremt bekymret i ukesvis:) Håper henvisningen din "går gjennom":)

Back
Topp