Akkurat gjennomført en hjemmeabort pga MA hvor hjertet stoppet når jeg skulle vært 10+2 , og utviklingen hadde stoppet på ca 6+0. Føles skikkelig dritt, og vondt. Er så lei meg for å ha mistet, selvom jeg vet at det er normalt og det beste for barnet at det ikke utvikles videre hvis det er noe feil med det. Men det er så kjipt, og føles urettferdig, jeg begynte endelig å kanskje muligens føle meg litt trygg på at dette gikk veien, også boom, bombe på ultralyden. Det værste er at rett før jeg skulle inn til min ultralyd, imens vi satt og ventet, hørte man en hjertelyd fra en baby på et annet rom ringe gjennom gangene. Den typiske ekkolyden fra det lille hjertet som slår, som er så fin og som bekrefter at alt er bra. Og som vi ikke fikk høre på vår time... Har sittet i hele går og i dag i et heftig blodbad, med masse klumper og det hele, alt bare fosser ut, og følt at det egentlig er skikkelig fælt at babyen min skylles ned i do. Noe som er en helt tåpelig og absurd tanke, jeg vet... Men det hele føles så surrealistisk og uvirkelig. Smertene både fysisk og psykisk er ganske voldsomme. Og jeg har så vondt av alle oss som har mistet. Dette vil være min fjerde SA, første MA, andre gang på rad etter at jeg fikk barnet vårt for 15mnd siden. Nå vil jeg bare ha det hele overstått, ta godt vare på kroppen min, og bli gravid igjen så fort som mulig. Frustrerende å ikke vite når jeg får eggløsning tilbake, hvordan syklusen kommer til å bli, om vi kommer til å måtte bruke lang tid. Om vi mister igjen... Er så sliten og utmattet av testing, og prøving, og venting, håpet at vi var ferdig med det nå og kunne glede oss over å ønske velkommen et lite søsken til verden på nyåret. Måtte bare rante litt, få det ut, føles så håpløst akkurat nå... Men samtidig så prøver jeg å snu det hele rundt, tenke framover, tenke positivt, finne motivasjonen. Men ja, vanskelig tid dette