Vanskelige barn! Noen råd?? Litt langt...

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Hei dere! Tenkte å spørre noen som har barn fra før. Min venninne har tre barn, de to minste er veldig søte og veloppdragne, den største derimot er helt umulig. Det er nesten sånn at vi ikke vil invitere dem hit pga av ham. Jeg er veldig glad i min venninne og min mann er veldig glad i mannen hennes, de er nærme oss på alle mulige måter, vi feirer de fleste høytider sammen. Vi kan jo ikke la være å invitere den største gutten.

Jeg fatter ikke hvordan et barn kan bli sånn. Kan ikke huske at broren min eller søstrene mine har oppført seg på den måten i det hele tatt, eller kusinene eller fetterne mine for den saks skyld. Alt han sier er slemme ting, hvis vi kommer ditt sier han: gå hjem, vi vil ikke ha besøk av deg, du har stygge klær, ikke rør tingene våre, norske folk får ikke spise vår mat (de er ikke etniske norske), du kan ikke sitte i sofaen vår, norske folk kan ikke være gifte med ikke-norske etc etc (min mann er ikke norsk). Hvis de kommer til oss er det samme greia, dere har stygge ting, jeg vil ikke spise norsk kjøtt, æsj det er stygge kaker, du kan ingenting, du er stygg og tykk etc etc. Hvis han er med andre barn sier han, du har ingen familie som er glad i deg, tror du at du har pyntet deg i dag? det var stygg kjole. Og sånn fortsetter det i det uendelige.

Hverken jeg eller mannen min skjønner hvor han får det fra i det hele tatt. Jeg kan ikke skjønne at foreldrene hans ville sagt så rasistiske ting når ikke vi er der. Jeg aner ikke hvorfor han er sånn. Ikke nok med alt det stygge han sier, han skal hele tiden plukke på ting og skru av og på ting. Jeg holdt på å lage lammesteik her om dagen da de var her og han guffa opp temperaturen og trykka på grilling, heldigvis så jeg det. Han skrur av og på dataen, stjeler penger og stikker hull på pynten min på juletreet. Sprayer rundt med parfymene mine og strør kaker i teppet.

Jeg klarer rett og slett ikke være tålmodig med ham lengre, jeg syns han er en fæl unge. Hva kan man egentlig gjøre med sånne? Ettersom jeg har forstått så er han snill i barnehagen og gjør som de voksne sier der, men når han kommer hjem så vil han ikke høre på noen. Venninnen min var gift før, men den forrige mannen stakk av og flytta fra Norge etter at gutten ble født. Den lille gutten har ingen kontakt med sin far. Venninnen min har giftet seg på nytt og de har fått to barn, den eldste kaller den nye mannen for pappa. Min teori er at venninnen min har skjemt ham bort pga dårlig samvittighet. Men man kan jo ikke la ham gjøre som han vil selv om det er synd på ham som har en slik biologisk far.

Jeg syns ikke det skal fortsette sånn. Jeg vet ikke om sånne skitunger vokser det fra seg...

Hilsen fra Bæibi!
 
Men sierer ikkje mora noke til han da eller passer han på at det kun er dere som hører det?
Eg ville ha sagt det til forledra og viss det hendte en neste gang ville eg ha behandla han som mine eigne,kraftig irettesettelse!!! Ihvertfall når de er på besøk til dere! Da er det ddoke som bestemmer over ders ting.Det får vere grense kva ein skal tåle!!!
 
Takk for svar! Han sier sånn mens de hører på også. De sier han skal slutte med det, men de er nok ikke klare nok med grensesettingen sin... Jeg har som sagt aldri opplevd en slik oppførsel hos barn, så jeg vet ikke hva man skal gjøre. Jeg har prøvd å si fra til ham selv, men syns det er vanskelig når han ikke er i min familie, sist gang han var her og spiste sa han æsj han ville ikke spise norsk mat, han ville ha ris. Jeg sa at han skulle sette seg ned og spise den maten han får servert... Han gjorde det ikke da! Rota rundt i maten.

Lillebroren hans og lillesøsteren oppfører seg ikke på denne måten i det hele tatt, lillebroren hjalp til å dekke på bordet og er i bare godt humør.

Jeg merker at min grense er nådd nå for hva jeg tolererer av et barn.
 
han er fem år
 
JEG VILLE PÅ ALVOR TATT DET OPP MED FORELDRENE. HVIS IKKE RISIKERER DERE Å FÅ ØDELAGT ET ELLERS GANSKE OPPLAGT GODT VENNSKAP....
 
Huff, skjønner godt du ikkje takler den ungen der i lengda!!![:'(] Noe må nok gjøres der ja! Prat med foreldra, kanskje det er hjelp å få på helsestasjonen? Spør helsesøster neste gang du er der. Eller få foreldra te å snakke med helsesøster for å få hjelp. Høres ut som dei trenger hjelp med grensesettinga overfor han. Kan bære riktig galt av sted etterhvert hvis ikkje det blir gjort noe der. Må jo være slitsomt for foreldra også? Åssen oppfører han seg heime hos foreldra te daglig?

Kjempemasse lykke te[:)][:)] Håper det ordner seg[:)]
 
Off det hørtes vanskelig ut..Hadde en slik gutt i barnehagen jeg jobbet i før. Setningene kom sann plutselig. Akkurat som du sier. Du er stygg og du har stygge sko,du ligner på en gutt og han hadde bare stygge ting og si til oss. Mens andre ganger kunne han være kjempegrei. Tror det var pga storebrødrene sine han var slik. Men foreldrene burde jo oxo få øynene opp litt..
Men er nok sikkert ikke lett og si det til de heller om dere er gode venner..
 
Back
Topp