Vanskelig?

Maur Asto

Gift med forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Oki her er spørsmålet - er det vanskelig å bruke stempler? Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på:

1. Hva betyr alle disse forskjellige navnene på stemplene og hva innebærer det (monterte/ikke, clearstamps osv)
  2. Bruker man vanlig stempelpute? Blir det andre omriss da?
  3. Hvordan fargelegger man? Må man være sykt flink? (er ikke av dem som er flinkest til å holde seg innenfor tynne streker med farger/maling)
  4. Blir det fint trykk på papir med struktur i (eks. bazzill canvas)? Det blir ikke liksom små "brudd" i linjene?

Holder nemlig på med album nr. 3 og blir gradvis mer avansert... [;)] 

ORIGINAL: Maur Asto

Oki her er spørsmålet - er det vanskelig å bruke stempler? Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på:
  1. Hva betyr alle disse forskjellige navnene på stemplene og hva innebærer det (monterte/ikke, clearstamps osv) monterte stempler er ferdig montert på trekloss-bare å trykke i vei. halvmonterte er gummi med EZ-mount, som er sn skumsak med statisk bakside osm gjør at du kan ta den av og på glatte overflater som f.eks en akrylkloss. Umonterte er bare gummien, da trenger du EZ-mount å feste bakpå i tillegg. Clearstamps er akrylstempler, dvs gjennomsiktige stempler som du bruker sammen med akrylkloss, kjempegreie-du ser alltid hvor du setter trykket[;)]
  2. Bruker man vanlig stempelpute? Blir det andre omriss da? Du kan bruke hva som helst av stempelputer, det er sinnsykt mange varianter å velge mellom. Skal du male trykket, må den være vannfast, anbefaler StazOn eller Memories
  3. Hvordan fargelegger man? Må man være sykt flink? (er ikke av dem som er flinkest til å holde seg innenfor tynne streker med farger/maling) Det vanligste til fargelegging er akvarellfarger (blyanter eller skrin), H2O, DistressInk eller rett og slett vannfarger. Øvelse gjør mester, man må bare prøve seg fram. Akvarellblyanter er veldig greie å starte med. Da fargelegger du som med vanlige fargeblyanter, også går du over med pensel med vann etterpå. Uansett hva du velger å male med anbefaler jeg å kjøpe en vannpensel-det er en pensel med vann i skaftet, mye lettvintere enn vanlig pensel og glass med vann. Mendet funker det og  altså![:D]
  4. Blir det fint trykk på papir med struktur i (eks. bazzill canvas)? Det blir ikke liksom små "brudd" i linjene? Det går fint å trykke på kartong med lite/flat struktur, men jeg anbefaler deg å kjøpe akvarellblokk. Det gir som regel de fineste trykkene, og er det beste å male på, ettersom de jo er laget enttopp for å male med vann på[;)] Clas Olsson har billige akvarellblokker og akvarellblyanter[;)]

Holder nemlig på med album nr. 3 og blir gradvis mer avansert... [;)] 

Tusen takk for gode og utfyllende svar! [:D]

Back
Topp