Vanskelig

ostekake

Glad i forumet
MAI 2013
Først og fremst; Gratulerer til dere som har fått de små i det siste, og lykke til til dere som ennå venter! :D

Har vært så veldig lite aktiv her inne de siste to ukene. Litt mye med to prinsesser alene ;) De er så "flinke" at de sover på tur stortsett hele tiden. Lillesøster vil bare sove på fanget og våkner så fort jeg legger henne fra meg - slitsomt! Savner en goood og lang dusj, helt alene for meg selv :p
Men likevel fantastisk å være mamma til de to :) Glemte til og med min egen bursdag fordi lillesøster ble 3 uker dagen etter ;)

Det har skjedd litt diverse som har gjort at jeg ikke har hatt lyst til å skrive noe/snakke med noen også. Noen husker kanskje at jeg gruet meg til fødsel fordi jeg var redd for å være alene? Jeg var så heldig at BF ble med, og alt ble bra. Han var kjempe flink :) Han kom dagen etter og besøkte oss også, og vi planla hvordan vi skulle gjøre ting fremover osv. Der stoppet det. Jeg prøvde å ringe/sende sms hver dag i en uke uten et eneste svar. Til slutt tok han telefonen og sa at han skulle komme noen dager etter. Jeg sa at jeg ikke kom til å prøve å ta kontakt med han mer, og at han fikk gjøre det på eget initiativ. Han kom aldri, og jeg har ikke hørt noe mer.

Er på tur til å bli deprimert, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så sint og skuffet over han - graviditeten var jo planlagt! Samtidig som jeg er frustrert over alt jeg må gjøre alene. Vurderer avlastningshjem, mens syns det er skummelt. Både fordi jeg føler jeg feiler som mamma, og fordi det finnes så mye forskjellige folk. Man vet jo aldri hvem de egentlig er :(

Fisker egentlig bare etter litt støtte, samtidig som jeg trenger å få ut tankene..

Huff! Førstn- Gratulerer med overstått bursdag :)

BF høres ut som en kronidiot. Hvem i alle dager opplever og bli far for og så bakke ut? Det kommer han til og angre på!!!

Angående avlastningshjem så kan du bruke noen i familien som ungene er trygge på, å alikevel få økonomisk støtte til det.

Ingen tjener på at mor er sliten:)

Vil først sende deg en god klem. Jeg syntes ikke du skal se på avlastningshjem/familie som at du har "feilet". Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer dette med unge alene jeg. Ser skikkelig opp til dere. Tror det finnes veldig mange fine familier der ute som kan hjelpe deg. Det er viktig å ikke bli helt utslitt å heller ta den hjelpen man kan få. Syntes det er sterkt å innrømme at man trenger litt hjelp jeg. Er nok ikke så mange som tørr det. Uff dette blei rotete , men håper du skjønte litt av det hvertfall :)

Huff! Førstn- Gratulerer med overstått bursdag :)

BF høres ut som en kronidiot. Hvem i alle dager opplever og bli far for og så bakke ut? Det kommer han til og angre på!!!

Angående avlastningshjem så kan du bruke noen i familien som ungene er trygge på, å alikevel få økonomisk støtte til det.

Ingen tjener på at mor er sliten:)
Enig, skjønner ikke hvordan han kan velge å ikke bli kjent med en så nydelig skapning! *sitter med henne på fanget nå med tårer i øynene* hun fortjener jo så mye bedre..

Har desverre ingen "tilgjengelige" i familien :( og det virker jo så skummelt med fremmede folk, men så bor jeg jo i ei lita bygd så om det evt blir noen herfra kan det jo hende jeg kjenner dem likevel :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vil først sende deg en god klem. Jeg syntes ikke du skal se på avlastningshjem/familie som at du har "feilet". Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer dette med unge alene jeg. Ser skikkelig opp til dere. Tror det finnes veldig mange fine familier der ute som kan hjelpe deg. Det er viktig å ikke bli helt utslitt å heller ta den hjelpen man kan få. Syntes det er sterkt å innrømme at man trenger litt hjelp jeg. Er nok ikke så mange som tørr det. Uff dette blei rotete , men håper du skjønte litt av det hvertfall :)
Takk :) er heldig som har folk rundt meg som hjelper til, men med to små så blir det liksom ikke nok likevel. Håper jeg kan finne den perfekte familien som kan hjelpe meg, det hadde gjort alt så mye enklere :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Først lyst å gi deg en god **klem**.
Du er tøff som står med begge beina i situasjonen og samtidig innrømmer at det hadde vært riktig med noe avlastning. Å være alene med barn er en utfordring psykisk som fysisk. Og å oppleve at barnefaren snur ryggen til på den måten er utrolig belastende. Jeg var selv mange år alene med eldste jenta. Selv om hun var planlagt , valgte faren hennes å etterhvert stikke av for å "leve livet". Veldig sårt å sitte igjen med barnet og bittert, og går jo lett på egen samvittighet løs for man tenker jo at barnet fortjener jo liksom en pappa....

Lang historie her kort : datteren min og jeg klarte oss utmerket uten han dusten. Han er for tiden av og på mrd samvær. Primært 'av', men datteren min og jeg har pga disse årene et fantastiske sterkt bånd. Hun mangler ingenting her i livet og har ikke tatt skade av å ikke ha pappa. Dagen i dag har hun tidenes bonus pappa, min nye mann og far til minstemann.en fantastisk og inkluderende mann som har påtatt seg papparollen også til datteren min.

Så, det jeg vil si (blir litt krøll på det jeg skriver nå, trøtt og sitter med nattamming) ;) - hev deg over dårlig samvittighet i forhold til datterb din og hev deg over hva som anses som ideelt og ikke. Og ikke nøl om du nå ønsker avlastning. Det er en ressurs som vil kunne gi deg det overskuddet i hverdagen som du kan ha behov for. Finnes mange gode medmennesker der ute som gjerbe stiller som avlastning både fordi de finner det koselig med å passe barn og for å være til støtte og hjelp for deg :) vet også at Kirkens bymisjon har tilbudet HomeCare, der de tilbyr frivillig hjelp i slike situasjoner Som du er i. Kan være de het noe annet enn home care, skal sjekke opp på morgenen for deg :)

Synes du høres ut som en tøff kvinne som dessverre var uheldig med barnefaren... Han aner ikke hva han går glipp av!!! Han alene som taper på å være slik en drittsekk (sorry at jeg kaller han det)..

Stor klem fra trøtte meg i natta <3

Har lest innlegget ditt noen ganger og må få si at du imponerer meg. Tøff dame! Døtrene dine er heldige som har et sånt forbilde!
Ellers kan jeg skjønne at å sende dem til "fremmede" for avlastning kan virke skummelt og lite fristende. Selv har jeg vokst opp i et sånt "fremmed" hjem, mine foreldre var avlastningshjem i maaaange år da søsteren min og jeg var ungdommer. Regner med at det fungerer på omtrent samme vis i dag, ungene og du blir kjent med den nye familien over tid. Kanskje dere får et forhold som varer barndommen og livet ut. Ta sjansen, tenk hvis resultatet er nye ressurspersoner å spille på og at du får mer overskudd til prinsessene dine!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Først lyst å gi deg en god **klem**.
Du er tøff som står med begge beina i situasjonen og samtidig innrømmer at det hadde vært riktig med noe avlastning. Å være alene med barn er en utfordring psykisk som fysisk. Og å oppleve at barnefaren snur ryggen til på den måten er utrolig belastende. Jeg var selv mange år alene med eldste jenta. Selv om hun var planlagt , valgte faren hennes å etterhvert stikke av for å "leve livet". Veldig sårt å sitte igjen med barnet og bittert, og går jo lett på egen samvittighet løs for man tenker jo at barnet fortjener jo liksom en pappa....

Lang historie her kort : datteren min og jeg klarte oss utmerket uten han dusten. Han er for tiden av og på mrd samvær. Primært 'av', men datteren min og jeg har pga disse årene et fantastiske sterkt bånd. Hun mangler ingenting her i livet og har ikke tatt skade av å ikke ha pappa. Dagen i dag har hun tidenes bonus pappa, min nye mann og far til minstemann.en fantastisk og inkluderende mann som har påtatt seg papparollen også til datteren min.

Så, det jeg vil si (blir litt krøll på det jeg skriver nå, trøtt og sitter med nattamming) ;) - hev deg over dårlig samvittighet i forhold til datterb din og hev deg over hva som anses som ideelt og ikke. Og ikke nøl om du nå ønsker avlastning. Det er en ressurs som vil kunne gi deg det overskuddet i hverdagen som du kan ha behov for. Finnes mange gode medmennesker der ute som gjerbe stiller som avlastning både fordi de finner det koselig med å passe barn og for å være til støtte og hjelp for deg :) vet også at Kirkens bymisjon har tilbudet HomeCare, der de tilbyr frivillig hjelp i slike situasjoner Som du er i. Kan være de het noe annet enn home care, skal sjekke opp på morgenen for deg :)

Synes du høres ut som en tøff kvinne som dessverre var uheldig med barnefaren... Han aner ikke hva han går glipp av!!! Han alene som taper på å være slik en drittsekk (sorry at jeg kaller han det)..

Stor klem fra trøtte meg i natta <3

Så godt å høre at noen har "klart det", gir meg litt mer mot :) Kan jeg spørre hvordan du taklet det når hun begynte å skjønne at det var "normalt" med både mamma og pappa? (Om hun har hatt denne perioden da :p ) Her har storesøster (har samme BF problem der også) blitt veldig opptatt av dette nå, og jeg aner ikke hvordan eller hva jeg skal si når hun stadig kaller alle mannfolk hun ser for pappa :/

Håper jeg kan finne en fin familie :)

Har lest innlegget ditt noen ganger og må få si at du imponerer meg. Tøff dame! Døtrene dine er heldige som har et sånt forbilde!
Ellers kan jeg skjønne at å sende dem til "fremmede" for avlastning kan virke skummelt og lite fristende. Selv har jeg vokst opp i et sånt "fremmed" hjem, mine foreldre var avlastningshjem i maaaange år da søsteren min og jeg var ungdommer. Regner med at det fungerer på omtrent samme vis i dag, ungene og du blir kjent med den nye familien over tid. Kanskje dere får et forhold som varer barndommen og livet ut. Ta sjansen, tenk hvis resultatet er nye ressurspersoner å spille på og at du får mer overskudd til prinsessene dine!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Så fint det er å få høre litt fra den siden også :) Følte meg plutselig litt tryggere! Tror nok jeg er redd for å få "vi må passe ungene hennes fordi hun ikke klarer selv"-tanker og blikk fra dem :( Men så tror jeg hodet mitt rett og slett er innstilt på at alle har "slemme tanker" om alt :p

Back
Topp